Gjest Lamia Lenis Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg lurer på om jeg skal prøve å søke meg inn på Kriminologi neste høst. Men jeg er usikker på hva det egentlig er jeg ender opp som med en bachelorgrad innen kriminologi? Det står på universitetets nettside at det er vanlig å ta kriminologi som et slags tilleggsfag eller som etter- og videreutdanning. Men hva er i såfall lurt å ha i tillegg?
Gjest Lamia Lenis Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Hmmm... Akkurat. Går det an å bare ta kriminologi da? Finnes det jobber?
Gjest -Maggie- Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 I likhet med mange andre fag, så "blir" du ikke noe spesielt med en bachelor i kriminologi. Tidligere var det en teoretisk linje som førte videre til master, og en praktisk rettet linje. Finnes begge enda?
Gjest Lamia Lenis Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Det vet jeg ikke, men vet det er mulig å gå videre til master. Tror jeg skal slutte å tenke så mye på om jeg kan få jobb nå, og heller gjøre det fordi jeg synes det er gøy
Gjest -Maggie- Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Tja, det er ganske kjedelig å sitte med studielån for tre år uten å få jobb også. Men det er jo et valg man tar. Kriminologi er ihvertfall tverrfaglig, så man kan ta master innen andre samfunnsvitenskapelige fag - det utvider jo mulighetene en god del. Hvis du er interessert i å ta en master senere.
Sirena Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Sosiologi, psykologi eller jus. Sosialantropologi.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Høres interessant ut. Kan man bli privatetterforsker kanskje? Det er egentlig drømmeyrket mitt, men likevel noe jeg aldri kommer til å gjennomføre dessverre.
yoga Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Kriminologi blir regnet som et samfunnsvitenskapelig fag, i samme gate som sosiologi, statsvitenskap etc. Men da med hovedtyngde innen kriminalitet. Med en master kan du titulere deg som Kriminolog, uten at dette er en beskyttet tittel. Vet ikke hvor mange kriminologer som jobber i politiet eller kriminalomsorgen, men du skal ikke se bortifra at det vil bli større etterspørsel etter det om noen år. Mange kriminologer jobber nok som forskere eller utdanningsvesenet. Eller òg evt i rådgivende stillinger
Gjest -Maggie- Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Høres interessant ut. Kan man bli privatetterforsker kanskje? Det er egentlig drømmeyrket mitt, men likevel noe jeg aldri kommer til å gjennomføre dessverre. Nei, det kan man ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå