Gå til innhold

Ønskeliste

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Hva står på deres ønskeliste til bryllupet?

Skrevet
Hva står på deres ønskeliste til bryllupet?

Vi flyttet sammen for tre år siden og har dermed det meste, sånn egentlig. Men vi er forholdsvis unge, og var begge studenter da vi flyttet sammen. Dermed kjøpte vi det meste på IKEA, og endel av dette er blitt ganske slitt etter tre år. Vi ønsker oss derfor:

- Rosendahl Grand Cru servise og bestikk (de delene vi mangler). Dette er fint og tidløst, samtidig som det ikke er så dyrt at vi bør være redd for å bruke det til hverdags

- Eva Trio panner

- Nespresso kaffemaskin

- Peugeot salt- og pepperkvern elektrisk

- Peugeot vinåpner elektrisk

- Erik Bagger brødbolle

I tillegg ønsker vi oss penger/opplevelser til bryllupsreisen. Lurer også på om vi skal ønske oss gavekort på Living (har lyst på nytt salongbord), men ønskelisten er kanskje rikholdig nok snart :P

Hvis dere har "alt" kan kanskje billetter til teater, revy etc være noe?

Skrevet

Vi er i samme situasjon som deg _lene_ og trenger heller ikke mye ting. Ønsker oss derfor penger slik at vi kan ta oss en god bryllupsreise. Men har lest så mye om at det er vanskelig å ønske seg penger. Altså jeg mener, at man som brudepar "ikke halr lov" til å si at vi vil ha penger. Og jeg er jo forsåvdt enig i den med at det kan virke litt frekt å be om dette.

Det jeg lurer litt på er om hvordan andre i samme situasjon får frem at man blir kjempe takknemlig for pengegaver, og ikke har behov for alt mulig stæsj og ting til huset?

Skrevet

Hva med å ønske seg gavekort hos en bestemt turoperatør? Om det er vanskelig å ønske seg penger til bryllupsresien, mener jeg..

Skrevet

Den er ikke dum!! Går sikkert an å lage en avtale med det lokale reisebyrået :)

Skrevet

Reisegavekort er ikke så dumt nei :) Tror ikke folk har så mye imot å gi penger så lenge det er til et bestemt formål, som bryllupsreise eller oppussing. Men er jo også endel som vil gi en konkret ting, så jeg ville nok prøvd å få et par konkrete ting på listen, som kjøkkenutstyr, bilde/kunst, pledd etc.

Skrevet

Ja, skal ønske oss noen ting, det må vi. Må bytte ut serviset, men skal bare ha et hverdags servise og ikke hundreåfjørten deler, 10-12 talliks og litt sånn, ikke dyre reier, sånn at de som absolutt må gi en ting skal få lov til å gi en tallik ;)

Skrevet

Vi har ført opp en XC90 - 7 seter :hoho:

Bare for protokolen... Dette er nok ikke noe vi regner med å få annet enn i en lekebilmodell....

Ellers gavekort på interiør butikker, kunst, mm

Skrevet

Synes ønskelister er vanskelige, på en side føler jeg det er for "bestillingsliste" om den er lang, på en annen måte så hater jeg korte ønskelister selv - man risikerer fort å ende opp med at det eneste endel av gjesten har råd til er tre gafler, to kniver og en skje... Og jeg personlig synes det er kjedelig å kjøpe slikt, derfor så vil jeg gjerne ha flere rimelige enkeltgjenstander på lista. Man kan jo finne på noe selv utenom lista, men det er ikke alltid man kjenner smaken til brudeparet like godt selv om man er gjest i bryllupet deres...

Så vår blir nok ganske lang, vi skal ha nærmere 100 gjester så da trenger man noe å velge i (målet er ikke akkurat å få alt, men at det skal gjøre gavekjøpinga enklere for gjestene...).

- Kitchen Aid kjøkkenmaskin

- Kitchen Aid blender

- deler til Figgjo Verde- og Figgjo Spir-serviset

- deler til Maya-bestikk

- deler til Edel sølvbestikk (kakegafler og teskjeer)

- deler til Skaugum bestikk (kakespade, ostehøvel, koldgaffel)

- gode kjeler (feks ZPA vispekjele)

- Aino Aalto mugge og glass

- diverse Eva Solo-produkter (feks silikongrytekluter, urtekrukker, pizzakutter osv)

- Peugeout salt- og pepperkvern

- salatslynge, liten

- slikkepotter etc fra Rösle

- Global kjøkkenkniver

- Homekit, so:easy springform & fat m/lokk

- Menu, bordskåner propel magnet

- Menu Verner Panton, 4 pk eggeglass, ass. farger

- Menu Verner Panton, 4 pk frokostbolle, ass. Farger

- Microplanes rivjern, diverse størrelser

- Ittala Mariskål, frostet glass

- Papermaster bord/magasinholder, valnøtt, fra Norway Says

- Stålampe Oslo Wood, sort fra Northern Lighting

- Dørmatte "Moosemat", grønn fra Frost Produkter

- Artek Kanto vedholder (magasinholder), eik

- L1 Sort, Luxo skrivebordslampe

- Harvest knagg, sort

- Kunst (litografier, trykk etc)

- Røros- /Bergerpledd

- Håndklær

- Duker

- Dørskilt

- Postkasse (fra Posten, grønn)

- Sengeklær

- Symaskin

- Georg Jensen adventsstake i sort

- Digital bilderamme

- Diverse utstyr til speilreflekskamera

- Frukttrær, evt gavekort på plantasjen

- Hagemøbler

- Koffertsett

- God vin

- Alvar Aalto-vase

- peissett

- Turbestikk

- Stormkjøkken

- Diverse turkjeler etc

- Finnkniv

- Selvoppblåsbart liggeunderlag

- Turkopp

- Sovepose, 3 sesongers

- Tursekk

- Kano

- Røros sitteunderlag i ull

- diverse brettspill (feks: Settlers, Jenga, Risk, Scrabble, Kortskalle, Twister)

- Aschehoug og Gyldendals store leksikon

- Aschehoug og Gyldendals Atlaspakke (Verden + Norge)

- Kokebøker

- Bunadsleksikon

- gavekort (både på forskjellige butikker og på opplevelser, feks reise, teater, kino, mat osv).

Gjest LindaKristin
Skrevet

Har dere noen tips til meg?Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre...

Vi ønsker oss ting fra så mange ulike steder,og jeg vil ikke ha 14 ønskelister på ulike sjapper! Sukk,vet ikke hvordan jeg skal løse det..

Tenkte litt på å legge ut på bryllupshjemmesiden jeg skal lage,men føler kanskje det blir litt teit...i tillegg ser en ikke da om noen har kjøpt en av tingene..

Hjelp!

Skrevet
Har dere noen tips til meg?Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre...

Vi ønsker oss ting fra så mange ulike steder,og jeg vil ikke ha 14 ønskelister på ulike sjapper! Sukk,vet ikke hvordan jeg skal løse det..

Tenkte litt på å legge ut på bryllupshjemmesiden jeg skal lage,men føler kanskje det blir litt teit...i tillegg ser en ikke da om noen har kjøpt en av tingene..

Hjelp!

Vi har lagt ut listen på Jernia, for der kan man legge inn bilder og ting som ikke kun kan kjøpes på Jernia :)

Da har vi alt på samme sted, og "gave-kjøperne" kan enten krysse ut hva de har kjøpt i en butikk, eller på nettet hjemmefra.

Skrevet
Vi har lagt ut listen på Jernia, for der kan man legge inn bilder og ting som ikke kun kan kjøpes på Jernia :)

Da har vi alt på samme sted, og "gave-kjøperne" kan enten krysse ut hva de har kjøpt i en butikk, eller på nettet hjemmefra.

Åh, den var smart, den kommer vi til å bruke tenker jeg :)

Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)
Synes ønskelister er vanskelige, på en side føler jeg det er for "bestillingsliste" om den er lang, på en annen måte så hater jeg korte ønskelister selv - man risikerer fort å ende opp med at det eneste endel av gjesten har råd til er tre gafler, to kniver og en skje... Og jeg personlig synes det er kjedelig å kjøpe slikt, derfor så vil jeg gjerne ha flere rimelige enkeltgjenstander på lista. Man kan jo finne på noe selv utenom lista, men det er ikke alltid man kjenner smaken til brudeparet like godt selv om man er gjest i bryllupet deres...

Så vår blir nok ganske lang, vi skal ha nærmere 100 gjester så da trenger man noe å velge i (målet er ikke akkurat å få alt, men at det skal gjøre gavekjøpinga enklere for gjestene...).

- Kitchen Aid kjøkkenmaskin

- Kitchen Aid blender

- deler til Figgjo Verde- og Figgjo Spir-serviset

- deler til Maya-bestikk

- deler til Edel sølvbestikk (kakegafler og teskjeer)

- deler til Skaugum bestikk (kakespade, ostehøvel, koldgaffel)

- gode kjeler (feks ZPA vispekjele)

- Aino Aalto mugge og glass

- diverse Eva Solo-produkter (feks silikongrytekluter, urtekrukker, pizzakutter osv)

- Peugeout salt- og pepperkvern

- salatslynge, liten

- slikkepotter etc fra Rösle

- Global kjøkkenkniver

- Homekit, so:easy springform & fat m/lokk

- Menu, bordskåner propel magnet

- Menu Verner Panton, 4 pk eggeglass, ass. farger

- Menu Verner Panton, 4 pk frokostbolle, ass. Farger

- Microplanes rivjern, diverse størrelser

- Ittala Mariskål, frostet glass

- Papermaster bord/magasinholder, valnøtt, fra Norway Says

- Stålampe Oslo Wood, sort fra Northern Lighting

- Dørmatte "Moosemat", grønn fra Frost Produkter

- Artek Kanto vedholder (magasinholder), eik

- L1 Sort, Luxo skrivebordslampe

- Harvest knagg, sort

- Kunst (litografier, trykk etc)

- Røros- /Bergerpledd

- Håndklær

- Duker

- Dørskilt

- Postkasse (fra Posten, grønn)

- Sengeklær

- Symaskin

- Georg Jensen adventsstake i sort

- Digital bilderamme

- Diverse utstyr til speilreflekskamera

- Frukttrær, evt gavekort på plantasjen

- Hagemøbler

- Koffertsett

- God vin

- Alvar Aalto-vase

- peissett

- Turbestikk

- Stormkjøkken

- Diverse turkjeler etc

- Finnkniv

- Selvoppblåsbart liggeunderlag

- Turkopp

- Sovepose, 3 sesongers

- Tursekk

- Kano

- Røros sitteunderlag i ull

- diverse brettspill (feks: Settlers, Jenga, Risk, Scrabble, Kortskalle, Twister)

- Aschehoug og Gyldendals store leksikon

- Aschehoug og Gyldendals Atlaspakke (Verden + Norge)

- Kokebøker

- Bunadsleksikon

- gavekort (både på forskjellige butikker og på opplevelser, feks reise, teater, kino, mat osv).

Endelig en ønskeliste, og ikke bare en masse skvaldring i tråden MIN! ;)

Endret av Lilleulv
Gjest LindaKristin
Skrevet

Stelton brødpose sand/hvit

Stelton Termokanne 1l soft sjokobrun

Stelton juicekanne 1,5 l

Erik Bagger Operaens Glasserie Skål 22cm

Erik Bagger vannglass uten stett 2pk

Erik Bagger vinkaraffel

Norstaal Magnum- kniv, skje, gaffel, teskje

Kosta Boda Line konjakkglass

Kosta Boda Line Rødvinglass 20cl

Kosta Boda Line Rødvinglass 25cl

Eva Solo Kaffebrygger Havanna

Eva Solo Tebrygger Laguna Blue/ Havanna brown

Villeroy & Bosh Platinum Terrin 3,5l

Villeroy & Bosh Platinum Salat Ø:21cm

Tivoli Radio Brun

Har Platinumserviset og glass fra V&B og Kosta Boda fra før,trenger bare litt flere glass og litt tillegg til serviset.

Skrevet

Vi har bodd sammen såpass lenge at vi har samlet oss opp endel allerede, men vi ønsker oss altså:

- Ridel vinglass

- Kenwood kjøkkenmaskin m/div ekstrautstyr

- Nye bakeboller

- Noen lysestaker og vaser

- Damaskduk

- Gavekort på kunst fra et spesifikt galleri

- Gavekort, bryllupsreise

- Gavekort, HI-FI kjeden

Muligens også et penservise. Vi har allerede et, men det har vi kke valgt selv. Jeg liker det godt, men ville ikke valgt det selv. Vil helst ha et nøytralt et med bare litt sølvpynt, slik at det passer til alt mulig av duker, servietter osv. Det vi har binder oss opp mer fargemessig. Men føler samtidig at det er litt råflott å ha to sertiser. Så vi får se. Litt tid enda til listene skal legges ut.

• 1 måned senere...
Skrevet
Endelig en ønskeliste, og ikke bare en masse skvaldring i tråden MIN! ;)

Da skvaldrer jeg litt mer, og sier at for min del hadde det aldri vært aktuelt med en gaveliste i det hele tatt. Jeg synes det er småfrekt å presentere en lang liste av gaver som "inngangsbillett" for folk som en selv har invitert til den festen som ikke er så viktig for noen andre enn en selv.

Men meg om det... :sjenert:

Skrevet
Da skvaldrer jeg litt mer, og sier at for min del hadde det aldri vært aktuelt med en gaveliste i det hele tatt. Jeg synes det er småfrekt å presentere en lang liste av gaver som "inngangsbillett" for folk som en selv har invitert til den festen som ikke er så viktig for noen andre enn en selv.

Syns også det er litt frekt med ønskeliste... :forvirret:

Samtidig har jeg ikke lyst til at folk skal bruke masse penger på ting jeg aldri kommer til å bruke. Kjipt å bruke en tusenlapp til skuffefyll...

Hva gjør jeg da? Det nytter vel heller ikke å si at vi ikke vil ha gaver, folk kjøper uansett. Sukk... Ikke vil jeg ønske meg bidrag til festen heller (i form av mat, drikke osv), det er ennå frekkere. Nei, resultatet blir vel at vi sitter med et lass av ting, verdier for tusenvis av kroner, som jeg ikke liker. Jeg er svært kresen :(

Gjest Lilleulv
Skrevet

huff da. Jeg har aldri tenkt noe negativt når jeg har fått ønskelista til andre jeg har vært i bryllup til. Jeg skjønner hva dere mener, men hva skal man gjøre? Jeg har allerede fått spørsmål om denne ønskelista fra flere. "dere skal legge ut ønskeliste vel?" "skal dere legge ut liste på glassmagasinet?" osv. Jeg synes det er vanskelig å komme på ting til ønskelista jeg da, men tror folk hadde blitt frustrerte hvis det ikke eksisterte noen liste og de da måtte finne på gaver helt selv.

Har jo nærmest blitt tvunget til å skrive ønskeliste til jul flere ganger av familien min :ler:

Men går jo an å skrive litt mer generelt. f.eks: biffbestikk, servise i steden for helt spesifikke ting. Men jeg vet jammen ikke om folk synes vi gjør det vanskelig for dem da.

Skrevet

Jeg er helt uenig! Jeg synes det er et mareritt å kjøpe gaver til brudepar som ikke har ønskeliste.. For dem som liker å finne gaver selv så er det jo ingen som sier at det MÅ kjøpes fra ønskelista.. Og er er ikke sånn at vi blir å skrive opp ønskelista på innbydelsene.. Men, når det da er noen som spør hva vi ønsker oss, så kan vi vise til ei ønskeliste med gaver i alle prisklasser, i stedet for at vi skal si en konkret ting til hver person.. Jeg synes i allefall det er supert å kunne gi gaver som jeg vet brudeparet ønsker seg, og som de slipper å bruke sine første uker som nygift til å dra rundt å bytte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...