Gå til innhold

Langrenn- bekledning?


Gjest asdfg

Anbefalte innlegg

Har planer om å starte å trene langrenn til vinteren. Hva kler man seg i? Ønsker ikke å bruke altfor mye penger på klærne, bare holde meg god og varm.

Hva med dette: superundertøy overdel, fleecegenser, vann/vindtett jakke.

Superundertoylongs og en vanlig treningsbukse?

Hvordan beskytte halsen mot kulde? Tror det blir upraktisk med skjerf hengende.

Vanter? Votter? Hansker?

Regner ved vanlige vintertemperaturer 0 til -10 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress
Hva med dette: superundertøy overdel, fleecegenser, vann/vindtett jakke.

Superundertoylongs og en vanlig treningsbukse?

Hvordan beskytte halsen mot kulde? Tror det blir upraktisk med skjerf hengende.

Vanter? Votter? Hansker?

Høyrest ikkje verst ut, men fleecegenseren blir nok for varm etter oppvarminga, ta heller enda ei jakke utapå som du kan ta av deg. Du treng neppe vanntett jakke, og membranjakke blir truleg for klamt, det vindtett jakke som er poenget.

Superundetøylongs med tights ville eg brukt, men eg likar ikkje å trene i lause bukser, men du kan sikkert bruke ei vanleg treningsbukse.

Bruk eit tubetørkle (Buff til dømes) i halsen, og hanskar på hendene. Godt grep er viktigare enn at du har frie fingrar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det nok softshelljakke og softshellbukse som blir brukt. Softshellbuksa sitter jo ganske tight, uten å være tights. Bruker ullbh, og undertøy av ull. Gjerne to lag på overkroppen, eller jeg tar ei pustende t-skjorte utenpå ulloverdelen.

Tynne hansker er fint. Jeg bruker buff i halsen ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swix har flere pakker med bukse og jakke som ikke er så dyre, anbefaler disse med tanke på både pris og kvalitet. Ellers så komer det jo an på temperatur, men ofte er det superundertøybukse og overdel som trengs. Buff til halsen er best, og lue/pannebånd på hodet. Ellers så bør heller ikke hanskene være for tykke, men dette kommer jo også an på temp;) Må nok regne med minst 1000kroner oim du ikke har noe av dette, men det er jo mye som fungerer, og ofte er det jo salg!!

Lykke til med treningen, langrenn er gøy!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på langrennsdress/løpedress "Bjørn Dæhlie Finland bukse" og "Bjørn Dæhlie Finland jakke". Er dette noe å satse på? Erfaringer?

Det passet visst både til løping og langrenn, utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker langrenssdrakten fra Swix, kjempe god!

Under har jeg superundertøy og ullundertøy fra Kari Traa.

Og en tynn fleece jakke om det er veldig kaldt og hansker.

Har ikke noe i halsen, er halvhøy hals på superundertøyet. Det er stadig tilbud på sportstøy, så følg med..også er det snart jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...