Gå til innhold

99% sikkert med p-piller.

Fremhevede innlegg

Gjest Trådstarterr
Skrevet

ja, jeg skal ta en test, men ikke enda. Jeg tror det er for tidlig. Hørt noe om at man må vente noen uker før testen slår ut.

Så kommer det typiske dumme spørsmålet ingen her egentlig kan svare på, men jeg spør, for kanskje noen her kan kjenne seg igjen i meg og mine symptomer.

Jeg har bare tre symptomer på graviditet.

Det ene er murring/kramper i underlivet, humørsvingninger (gråter hver dag av hva som helst og ingenting), "uteblivelse av mens", som vil si: jeg hadde mens i en dag. En "spott" med blod, og det var det.

Jeg blødde litt før menstruasjon og. En liten dråpe to-tre dager før mensen skulle komme (pillefri dag).

Jeg hadde jo mensen, men den var veldig kort. Varte med en spott i en dag som sagt.

Magen min står ut som ei tromme, og jeg har litt diare og forstoppelse om hverandre.

jeg er i en veldig stresset periode, så jeg har konkludert med at dette er stress, men skal allikevel ta en test.

for stress kan gjøre så mensen forsvinner, sant? Og at man har mellomblødninger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stress kan være en påvirkende faktor, men forstår ikke hvorfor du har kramper i underlivet da?

Da må enten stresset forårsake krampene, ellers tror jeg du nesten må ta denne testen litt fort, ;)

Gjest Trådstarterr
Skrevet
stress kan være en påvirkende faktor, men forstår ikke hvorfor du har kramper i underlivet da?

Da må enten stresset forårsake krampene, ellers tror jeg du nesten må ta denne testen litt fort, ;)

jeg skal det. men håpet om kanskje noen kjente seg igjen i at dette kan være stress likeledes som en graviditet? :)

Skrevet

spotting og humørsvingninger kan være en bivirkning av pilla da..diare osv er vel ikke normalt på bruk av piller eller graviditet.det kan jo være bare en tilfeldighet.eller av stress ja...

Skrevet

Hvis du er sikker på at du har tatt alle pillene som du skal, ikke kastet opp eller lignende, så er det svært lite sannsynlig at du er gravid. De fleste som blir gravide selv om de går på pillen, har ikke tatt pillene slik de skal for at de skal være sikre (selv om de kanskje mener at de har gjort det ;)) Men det er selvfølgelig noen som pillene ikke fungerer like bra på.

Men jeg tror det er mer sannsynlig at det er stress, annen sykdom, bivirkninger av pillen eller annet som gjør at du får de symptomene du får. Lykke til med testen.

Skrevet

Veldige mange greier å få til innbilt graviditet. Altså man merker sikre tegn selv om det ikke er det.

Har selv greti å slurvet et par ganger, men jeg har fortsatt ikke blitt gravid, og jeg har slurvet GROVT et par ganger, men nei, ingenting.

Men såklart det er jo greit å sjekke, men bekymrer du deg så blir det verre.

Gjest Trådstarterr
Skrevet

jeg sitter her med kramper i underlivet. stikkinger i kjeden. håper det bare er innbilling som dere sier. jeg har slurva med pilla i to mnd på rad. den ene dagen så tok jeg den en dag for sent, og en dag så slutta jeg med den en dag for tidlig. ikke at det er riktig å holde på sånn, men jeg har vært stressa for tiden og to p-pillebrett har ligget slengt om hverandre.

men tror egentlig ikke jeg er gravid. har vært det før, og da fikk jeg ømme bryster med en gang og ble veeeldig trøtt. da må jeg i såfall nettopp ha blitt gravid, og det kan man nok ikke merke i underlivet så fort. :ler:

Gjest Trådstarterr
Skrevet
Hvis du er sikker på at du har tatt alle pillene som du skal, ikke kastet opp eller lignende, så er det svært lite sannsynlig at du er gravid. De fleste som blir gravide selv om de går på pillen, har ikke tatt pillene slik de skal for at de skal være sikre (selv om de kanskje mener at de har gjort det ;)) Men det er selvfølgelig noen som pillene ikke fungerer like bra på.

Men jeg tror det er mer sannsynlig at det er stress, annen sykdom, bivirkninger av pillen eller annet som gjør at du får de symptomene du får. Lykke til med testen.

Tror ikke det er sykdom eller bivirkning, men det er også verdt å sjekke så klart. Har aldri opplevd problemer med yasmin som jeg bruker. aldri blødd i mellom eller noe. Kan jo være en betennelse i eggstokkene i verste fall, tenker jeg (hypokonder, hehe).

Jeg tror at, hvis jeg er gravid så kan jeg ikke skylde på at pillen ikke fungerte. Da er det slurv som du påpeker, ja. i fra min side dessverre. jajaaa..

det er merkelig med det. man spør noen venner om råd også. og alle sier. jaja du er definitivt gravid.de ble gravide på pillen nemlig! alle i hops.

Ugghhh :trist:

Gjest Trådstarterr
Skrevet

for noen er det flisespikkeri, men "alle", ikke alle.

Skrevet

jeg ble gravid med pilla det var jo på grunn av skurving det!!

Skrevet

Når det er 99% sikkert, så betyr jo det at det er 1% sjanse for å bli gravid selv om du går på pillen. Altså er det IKKE umulig... For at det skulle være umulig måtte det vært 100% sikkert. Elementær prosentregning ;)

Skrevet
den ene dagen så tok jeg den en dag for sent, og en dag så slutta jeg med den en dag for tidlig. ikke at det er riktig å holde på sånn, men jeg har vært stressa for tiden og to p-pillebrett har ligget slengt om hverandre.

Oj, ikke større slurving enn det. Vel, jeg tror jeg bare er veldig heldig jeg da. Jeg greide faktisk den store tabben ved å glemme den i 4 dager. Var på ferie og rett og slett glemte det pga mye som skjedde og rekke ting o.s.v

Gjest Trådstarterr
Skrevet
Oj, ikke større slurving enn det. Vel, jeg tror jeg bare er veldig heldig jeg da. Jeg greide faktisk den store tabben ved å glemme den i 4 dager. Var på ferie og rett og slett glemte det pga mye som skjedde og rekke ting o.s.v

Nei da. Har slurvet sånn selv før og, og ikke blitt gravid.

kanskje jeg har eggstokklederbetennelse. Nei jeg får bare ta testen. Er dne negativ blir det legebesøk :)

Gjest Trådstarterr
Skrevet
Når det er 99% sikkert, så betyr jo det at det er 1% sjanse for å bli gravid selv om du går på pillen. Altså er det IKKE umulig... For at det skulle være umulig måtte det vært 100% sikkert. Elementær prosentregning ;)

hehe, jaaa det er sant! ;)

Sitter her og har enda kramper og humørsyk. Har fått henvisning til psykolog av legen, siden han tror jeg er under stress. Nevnte ikke noe om graviditeten da, siden det er noe jeg funderte på, så godt som dagen etter legebesøket.

Mensen min skal komme om cirka 1 1/2 uke nå og jeg har fått brystspreng (vanlig for meg noen dager før mens under pillebruk). Jeg tar nok en test før neste mens i allefall.

Skrevet

Og atpåtil 1 % pr "bruksår"... Så matematisk sett,10 venninder som går på p-piller i 10 år, = 1 uplanlagt graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...