Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har fått veldige problemer med søvnen etter å ha sluttet på Vallergan. Brukte de i 6 år ca. Har holdt meg i 3 uker nå. Sover i gjennomsnitt 3 timer hver natt, er sykemeldt også. Følger rådene med å stå opp tidlig hver dag, få dagslys og legge meg til samme tid. Har prøvd alt av naturlige piller og metoder, men ingenting hjelper. Jeg bruker lang tid på å sove, sovner kanskje ikke før i 2-3 tida, og våkner 5-6 tida. Skjønner jo at det tar tid å få tilbake rytmen, men begynner å bli ganske utslitt her. Fungerer ikke på dagen i det hele tatt. Noen som kjenner seg igjen? Lysbehandling, er det noe som kan funke? Hvor får en i såfall tak i et slikt apparat? Jeg er forøvrig ei frisk jente på 27 år
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Det som anntagelig vil fungere svært godt er ulike programmer for innsøvning og avspnning som søvnerstatning med brainwave entrainment. Det er en ny teknologi som påvirker hjernebølgene dine slik at du kommer inn i dype tilstander. Det er ekstremt effektivt. Man må passe på å ikke gå for fort frem, men ellers er det helt trygt. Søk på holosync og centerpoint og brainwave entrainment så finner du det. Alternativt kan du prøve en litt mer tradisjonell metode. Yoga Nidra avspennings cd hjelper svært godt på søvn. Yogiene sier at yoga nidra lærer deg å søve. Den hjelper deg både å bli i stand til å søvne og til å sove svært godt. I tillegg fungerer selve yoga nidra i stor grad som en søvnerstatning ved at den simulerer effektene under rem fasen av søvn og gir beslektet hvile til kropp og sinn som under søvn. Man skal være våken under selv yoga nidra, men etterpå og over tid skal det være langt lettere å søvne og sove godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå