Gjest Alkohyla Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 I dag kom jeg til å tenke på en ting. I helgen drakk jeg et og et halvt glass vin, og ble skikkelig fyllesyk etterpå. Dette skjer hver gang jeg drikker, og selv om jeg bare drikker litt over et glass vin. Har aldri vært sånn før, men tror jeg vet når dette begynte. I fjor så drakk jeg meg skikkelig full, type blackout fyll. Derfor drakk jeg ikke på lenge. Men da jeg begynte å drikke igjen så blir jeg ALLTID dårlig. Skjønner ingenting. For nå blir jeg kjempedårlig hver gang jeg drikker. Som i helgen. Da drakk jeg et og et halvt glass vin til ost og kjeks, skulle ikke være fest, og en time etterpå begynte jeg å bli dårlig, og var dårlig lenge. Jeg er 32, og har aldri hatt det sånn før, men har blitt fyllesyk av og til da, men mest etter at jeg har drukket veldig mye. Tenkte på det i dag, og jeg kan ikke drikke lenger! Noen som har opplevd det samme? Blir så frustrert. Det virker som jeg har fått sånn antabus!
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har hørt om andre som også blir dårlige av bare litt alkohol. Mulig det skyldes stoffskifteendringer? Jeg tror det kan være lurt å gå til lege for å ta noen blodprøver, sånne ting kan være et tegn på sykdom - men mest sannsynlig er det bare en naturlig endring vil jeg tro. Du får trøste deg med at det ikke er sunt med alkohol, men skjønner at det kan være trist å ikke kunne kose seg med et glass vin en gang. Men forresten - hvis du bare har problemer når du drikker vin kan det skyldes allergi (eller intoleranse :klø: ) mot tanniner, tror jeg? Prøv å drikke øl i stedet?
Gjest Catwoman Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Det kan godt væra det er vinen du reagerer på, og ikke alkohol i seg selv. Har også hørt om folk som reagerer på kombinasjonen ost og rødvin. Prøv forsiktig med noe annet. Jeg blir veldig fort dårlig av alkohol. Men jeg tåler sprit mye bedre enn vin. Med vin kan jeg fort være dårlig bare etter et par glass (mens andre ganger kan jeg drike flere glass uten å merke noe. Snodige greier, men jeg tar ikke den sjansen lenger så jeg holder meg stort sett bare helt unna vin)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå