Gå til innhold

Hva er deres erfaring med Nuvaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å starte på Nuvaring.

Hva er deres erfaring med denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerte på gummien som den er lagd av, men kjenner til flere som synes ringen er helt topp.

Skrevet

Hei!

Jeg brukte nuvaring i en måned! Var veldig greit, for jeg er utrolig dårlig på å huske og ta p-piller. Kjente den innimellom, og det var litt ubehagelig. Hadde likevel bestemt meg for å fortsette med nuvaring, men i uken før jeg skulle sette inn ny ring fikk jeg voldsomme magesmerter og rier! Og det kom ut en stor tykk og lang bit med vev. (det var ingen abort)

Jeg ble skikkelig skremt av dette, så jeg tør ikke å fortsette med nuvaring likevel. Jeg valgte nuvaring fordi jeg ønsket prevensjon med lavt hormoninnhold, itillegg syntes jeg det var fint med lokal virkning, istedet for hormonene taes opp i mageseken og sendes rundt i hele kroppen. Likevel ble nok konsetrasjonen av hormoner for stor i livmor, og derfor skjedde dette.

Gjest Alabama
Skrevet

Slutta på p-ring fordi jeg fikk samme bivirkninger som med p-piller: nedsatt sexlyst, deprimert, vondt i puppene, kvalm, hodepine. I tillegg hendte det et par ganger at den falt ut mens vi hadde sex, uten at vi merket noe. Siste gang det skjedde fant kjærsten min den helt tilfeldig da han kjente noe rart nede ved tærne sine.. Ble slitsomt å måtte kontrollere at ringen satt på plass hver gang etter sex.

Skrevet

Har fungert ganske perfekt for meg. Brukt på/av i fem års tid. Får mildere bivirkninger enn med p-piller, ikke helt uten men det tror jeg ikke noe hormonelt prevensjonsmiddel er. Synes også det er utrolig praktisk og merker ikke noe til ringen.

Skrevet

Liker den bedre enn p-piller, mindre bivirkninger. Merker ikke noe til at jeg har den i, den har aldri falt ut eller noe. Det eneste negative er vel at typen av og til kjenner den når vi har sex, og at den er litt dyr.

Skrevet

Jeg er strålende fornøyd. Trodde jeg aldri kunne bruke kunstige hormoner igjen, men der tok jeg sannelig feil. Abefaler av hjertens lyst! :)

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg har brukt Nuvaring i snart et år nå. Synes det er befriende å slippe å ta p-piller hver dag. Har heller aldri opplevd at den har falt ut. Anbefaler den på det sterkeste om man vurderer hormonelle prevensjonsmidler!

Skrevet
Jeg har brukt Nuvaring i snart et år nå. Synes det er befriende å slippe å ta p-piller hver dag. Har heller aldri opplevd at den har falt ut. Anbefaler den på det sterkeste om man vurderer hormonelle prevensjonsmidler!

Samme her :)

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Jeg bruker Nuvaring nå, men kommer slutte etter denne måneden. Sexlysten er blitt helt borte etter at jeg begynte..! :( Det som er positivt er at jeg i mange år vært plaget av mellomblødninger når jeg vært på p-piller - de er helt borte med Nuvaring!

Skrevet

Min er dårlig, men det kan jo ha vært helt tilfeldig uheldig. Ble gravid, og pga utsettelser og ustabil mens gjennom de to årene jeg har brukt det- så ble graviditeten oppdaget så sent at jeg måtte ha senabort (via nemd).

Skrevet

Jeg hadde mensen i 2 mnd første gang jeg satte det inn, var helt forferdelig. Og jeg syns det er kjempe ekkelt å ta den ut. Men har nå funnet ut at ubehaget mest sannsynlig kom av at jeg har vestibullit, og det forandrer jo alt.

Jeg holdt på i 6 mnd tror jeg, før jeg ga opp og vi fortsatte med kondom. Så prøvde jeg p-piller, men jeg er kjempe dårlig på å huske sånne ting, så min neste greie blir p-plaster. Ååå er så positiv altså. *sarkastisk* :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...