Gjest -Sarah- Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Første gang jeg skal strikke ermer! Aner ikke hvordan.. Det står at jeg skal legge opp 28 masker og strikke 3 riller. Prøve å legge opp maskene, fordelt på 4 pinner, men ble bare rot. Er det sånn det skal gjøres, bare at jeg er amatør? Prøvde å legge opp maskene på en rundpinne, men den er for lang, så maskene når ikke rundt.. Noen tips?
Gjest Pysepus Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Det du også kan gjøre er å strikke dem fram og tilbake! Det hadde jeg iallfall gjort om jeg skulle ha strikket riller.
Alsana Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, strikk rillene fram og tilbake. Det er lettest. Når du har strikka dei tre rillene, kan du fordele maskene på dei fire pinnane og strikke rundt så du slepp å sy saman ermene (ikkje alle som synest det er like kjekt, meg inkludert). Det er også lettare å skjøne korleis ein skal setje saman strømpepinnane når det ikkje berre er oppleggsmasker på dei, men litt ordentleg strikking i tillegg. Lukke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå