Gå til innhold

Lactal, bivirkninger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff. Jeg må lage en tråd før jeg evt. ringer til legen, dette er nok noe som jeg ikke vil ringe for hvis jeg ikke må!!

Jeg har lenge etter siste mens vært plaget med utflod, ikke vanlig men kraftige greier som ikke luktet noe særlig. :spy: Etter en uke tenkte jeg på å dra til legen, men siden jeg ikke hadde vondt eller det svidde osv. prøvde jeg en kur med lactal siden det ikke kunne skade uansett... Men det var ikke helt som jeg tenkte!

Første natten jeg brukte det våknet jeg opp med magemerter og ømme bryst.. Jeg hadde en helt rar følelse, men så tenkte jeg at det var sikkert bare sånn det skulle være. Jeg hadde også veldig vondt nedentil (ikke uttenpå, men inni.)

Andre natten hadde jeg en del magesmerter når jeg la meg, litt om morgenen men så gikk det bra. Tredje natta det samme, og i natt var det fjerde kuren som skulle til.

Jeg våknet klokka 3 av KRAFTIGE magesmerter og måtte opp med en gang. Jeg gikk på do (alt kom ut) og blødde i tillegg. Jeg hadde så kraftige magesmerter at jeg knakk sammen på kjøkkengulvet og bare gråt fordi det var så vondt! :tristbla: Etterhvert fikk jeg i meg en ibux. Tok litt tid før denne virket, så etter en time fikk jeg til å legge meg igjen. Har sovet lenge nå, men kroppen er kjempesliten. Jeg kjenner meg ikke vel, og blør kraftig. Jeg går på cervazette, så jeg har ikke mensen i det hele tatt, og når jeg har litt så er det bare spotting for det meste!

I boksen med lactal står det ingenting om bivirkninger, man skal ikke bruke det om man har smerter, men det hadde jeg jo ikke i utgangspunktet? Det står at det er helt ufarlig å bruke så jeg er så skeptisk til at det kan være lactalen som har gjort dette? Og ang menssmerter, så har jeg hatt kraftige menssmerter tidligere og de har vært helt annerledes.. Nå føles det som at det svir og brenner i magen min.

Uff, det er ikke meningen å være ekkel å skrive om utflod og bløing, men jeg må bare :tristbla:

Jeg synes dette er så ekkelt å prate om, det er ikke det samme som å ha vondt i armen når man har vondt nedentil!

Er det noen som har opplevd ubehag av lactal?

Kan jeg gå til gynekolog/lege hvis jeg blør?

Hilsen fortvilet bee :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg vet ikke hva lactal er en gang, men hvis du hadde såpass kraftige magesmerter bør du nok ta deg en tur til legen uansett.

Skrevet

Jeg må vel det :tristbla:

Jeg er bare helt sikker på at det er lactalen som har gjort det, men jeg regner med at legen vil ta en gynekologisk undersøkelse.. Jeg kan vel si fra om at jeg blør. Men jeg blør ganske kraftig! Uff, synes ikke dette er noe særlig jeg :grine:

Skrevet

Du må gå til lege, men tror ikke Lactal er skyldig i dine problemer. Lactal er jo bare melkesyre-bakterier, ganske ufarlig greie, og hvis å tro på min fastlege, er også ganske ubrukelige (de hjelper på ingen måte mot utflod, som de påstår).

Skrevet

For meg høres det ut som en spontanabort?

Få tatt en graviditetstest, helst ved blodprøve så raskt som mulig.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
For meg høres det ut som en spontanabort?

Få tatt en graviditetstest, helst ved blodprøve så raskt som mulig.

Det var min tanke også...

Skrevet

Ringte legen i går. Jeg fikk time hvis jeg ville, men jeg følte det var ganske meningsløst da legen sikkert ikke kunne gjøre noe for meg likevel. Vi ble enige om at jeg skulle se an, ta en graviditetstest og ringe tilbake i dag tidlig hvis det enda ikke hadde gitt seg. Jeg tok en test og jeg er ikke gravid, så det er ikke det som er problemet. Selv om legen syntes det hørtes mest ut som spontanabort... Når jeg la meg i går kveld, så hadde jeg fremdeles veldig vondt, men når jeg våknet i morges var jeg mye bedre. Jeg kjenner det godt enda, men jeg klarer meg fint uten ibux. Jeg brukte ikke lactal i går kveld, og begynner nå å lure på om det virkelig kan være dem! Men det høres helt snålt ut, siden det er, som noen her sier, ufarlig.

Det kan jo også være menssmerter, men det er jeg omtrent overbevist om at det ikke er.. Det er ulikt all slags menssmerter jeg har hatt tidligere, det svir og brenner i magen, og jeg har ikke blødd på lenge (og ikke så kraftig på årevis.) Det kan jo være at det slo inn nå, men det er i det hele tatt veldig snodig.

Men hovedpoenget er at jeg er mye bedre i magen min nå! :)

Kjenner ubehag, men i forhold til de tre siste dagene så er det som ingenting.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_tuppen_*
Skrevet

hei!

Jeg skriver fordi jeg fant denne siden ved å google bivirkninger av lactal.

Jeg hadde akkurat samme virkning som deg!

Jeg fikk kraftig blødning, og trodde nesten jeg hadde en spontanabort.

Men jeg går på prevansjon, og det skal ikke være mulig at jeg var gravid.

Jeg hadde ikke smerter på samme måte, men jeg er alikevel overbevist om at lactal varårsaken! har ikke pleid å bruke så mye slike midler, men fant en hos moren min, og tenkte prøve siden det jo ikke kunne skade.

Kan det tenkes at det er en slags utrenskning, siden jeg vanligvis ikke pleier å "rense opp" på denne måten?

Det kom ihvertfall mye blod, med klumper i, og det var mye kraftigere og hadde et annet utseendet enn vanlig menstruasjonsblod.

Fint hvis noen har noen kommentarer.

Mvh; Anonym-82.

Skrevet

Først og fremst bør dere sjekke om det var en spontanabort eller ikke hos gynekolog. Deretter må det evt meldes inn hvis det er reelle bivirkninger!

Kontakt en gynekolog, gjerne privat for å få time fortset mulig.

• 2 år senere...
Skrevet

Vet dette er en gammel tråd, men er det normalt at det svir når man har puttet inn vagitorien?

• 10 måneder senere...
Gjest guest2013
Skrevet

Gjest_kd

Det samme skjedde med meg nettopp, AAUUU!! Svei som faen. Aner ikke hvorfor, og det står visst ikke noe om noe slikt noen steder :(

Skrevet

Spørs jo på hvorfor du bruker den? Er skjeden tørr og sår, vil det selvsagt svi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...