Gå til innhold

opphoven leppe

Gjest Gjest_wonders_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_wonders_*
Skrevet

Var på fest i går og drakk litt (tyrkisk shot, øl, litt cider, hvis de skulle ha noe å si). Ca midt i festen hovnet overleppa mi opp (noe som gjorde at drikkinga ble stoppa for min del). I dag, etter en god natt søvn er den fortsatt litt opphovnet, men ikke så stor som den var i går. Kan jeg ha drukket noe jeg har reagert på? Og hva kan man gjøre mot dette, for å eventuelt få det til å gå ned? Vil ikke vise meg blant så mange folk med dette :sukk:

Hjelp, tips, meninger og alt mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Var på fest i går og drakk litt (tyrkisk shot, øl, litt cider, hvis de skulle ha noe å si). Ca midt i festen hovnet overleppa mi opp (noe som gjorde at drikkinga ble stoppa for min del). I dag, etter en god natt søvn er den fortsatt litt opphovnet, men ikke så stor som den var i går. Kan jeg ha drukket noe jeg har reagert på? Og hva kan man gjøre mot dette, for å eventuelt få det til å gå ned? Vil ikke vise meg blant så mange folk med dette :sukk:

Hjelp, tips, meninger og alt mottas med takk!

Kanskje det var noe i drinkene som du reagerte på. Skjedd tidligere? Dersom det er allergisk reaksjon vil den gå tilbake. Dersom hevelse vedvarer er det sikkert lurt å ta seg en tur til legen. Men det kan jo hende at du har bitt deg i leppa? Eller dunket borti noe, slik at den har blitt hoven?

Skrevet
Kanskje det var noe i drinkene som du reagerte på. Skjedd tidligere? Dersom det er allergisk reaksjon vil den gå tilbake. Dersom hevelse vedvarer er det sikkert lurt å ta seg en tur til legen. Men det kan jo hende at du har bitt deg i leppa? Eller dunket borti noe, slik at den har blitt hoven?

Dette har aldri skjedd før.. Og leppa var ganske opphovnet! Det er normalt nå, men jeg er redd for at det samme skal skje neste gang jeg drikker. Er jo ikke noe morsomt å måtte forlate en fest pga noe sånt.

Har ikke bitt meg i leppa eller skadet den på noe måte. Neste gang det skjer skal jeg til legen og få sjekka det, og se om det kan være en allergisk reaksjon, kanskje på noe jeg drakk i går kveld. Tror nok ikke dette er snakk om vanlig matintoleranse. Var for akutt og for stort til det. Men takk for at du svarte :)

Skrevet

Ja, høres ut som du er allergisk mot noe av det du har spist eller drukket. Min leppe blir slik av noen typer frukter. Har prøvd å kjøle ned og smøre på ulike ting, men det ser ikke ut til at noe hjelper. Må gå over av seg selv etter noen timer.

Søstra mi hovnet opp i hele munnen da hun drakk Vodka (eller noe sånt) med vannmelonsmak for første gang. Så kan være noe av drikken ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...