Gjest Ylva Virvla Skrevet 14. oktober 2008 #1 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg skal ta sertifikatet for klasse B. Fra før av har jeg mopedlappen. Den ble tatt før trafikalt grunnkurs ble innført. Jeg har fått beskjed om at jeg må ta mørkekjøringsdemonstrasjon og førstehjelpskurs. Noen som har vært i samme situasjon som meg? Måtte dere ta disse to kursene eller går det an å slippe unna? (Har egentlig ikke råd) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*LilleKonvall* Skrevet 14. oktober 2008 #2 Del Skrevet 14. oktober 2008 Disse må du ta ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 14. oktober 2008 #3 Del Skrevet 14. oktober 2008 Selv om jeg ikke trenger å ta resten av det trafikale grunnkurset? Usj. Ja, ja. Det er i alle fall nyttig med førstehjelpskurs. Og kanskje litt gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*LilleKonvall* Skrevet 14. oktober 2008 #4 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ja førstehjelp og mørkekjøring er påbudt uansett... men veldig lærerikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. oktober 2008 #5 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det er to viktige kurs som du må ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #6 Del Skrevet 15. oktober 2008 Førstehjelp og mørkekjøring er på samme kvelden her i byen hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. oktober 2008 #7 Del Skrevet 15. oktober 2008 Førstehjelp og mørkekjøring er på samme kvelden her i byen hvertfall.. Det varierer fra by til by. Når jeg tok det var det på to forskjellige kvelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 16. oktober 2008 #8 Del Skrevet 16. oktober 2008 Førstehjelp og mørkekjøring er på samme kvelden her i byen hvertfall.. Da er det stor sjanse for at du/dere som er kunder ved den kjøreskolen ikke får det dere betaler for. Ifølge forskrift om trafikkopplæring og førerprøve skal førstehjelp være på 4 timer og mørkekjøring på minimum 3 timer. 7 timer opplæring er ikke vanlig å ta på en kveld. Kanskje en lørdag, men ikke en tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #9 Del Skrevet 16. oktober 2008 7 timer holdt vi ikke på hvertfall. 6 timer var det, fra 15-21. Men vi byttet på, så halvparten var ute og kjørte mens andre halvparten hadde førstehjelp. Men det er jo ikke mørkekjøring lengre, det er sitte på i mørket kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 19. oktober 2008 #10 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg tok også mopedlappen før ordningen med trafikalt grunnkurs ble innført og måtte da ta både mørkekjøring og førstehjelpskurs. For meg vat dette to kvelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå