Gå til innhold

7 år, nattevæter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Har en datter på 7 år som tisser på seg om natta. Har prøvd litt forskjellig : Minirin fra lege ( bruker fortsatt disse ) , kinesisk tui na og soneterapi. Ingenting av dette har hjulpet. Hjelper en liten periode, og så blir det likt igjen. Har noen erfaringer med annen alternativ behandling som er verdt å prøve? Må også nevnes at hun er veldig plaget med urinveisinfeksjon. Og spiser på tabletter mot dette også... Igrunnen vært mange forskjellige medisiner dei siste åra, både legemidler og alternativ medisin. Hun begynner å bli plaget merkbart av dette nå, noen med gode råd...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kusine tok noen få timer med fotsoneterapi som virkelig gjorde susen. Verdt og prøve!

Skrevet

Vi har en 7-åring (dog snart åtte!) her i huset som var plaget av det samme også. Ikke min datter, men stedatter.

Problemet der var at moren nektet å slutte med bleier, for da gikk det galt om natta. Vi her satt ned foten, og fortalte heller datteren at nå er det det tomt for slutt på bleier og vi kjøper ikke flere. (Hun visste hun var sikret om natten, så da "gjorde det ikke noe" på en måte). Dette var flaut for henne også.

Vi fortalte henne også at det var viktig å gå på do før man la seg (sjekket også nøye at hun faktisk gjorde det), og om man måtte på do i løpet av natten var det også viktig å gjøre dette med én gang om man våknet. Ikke drøye eller noe sånt, om det så var mange ganger.

Kuttet også ut masse væskeinntak de to siste timene før sengetid. Så klart, vann om hun var tørst, men ikke mengder.

De siste 4-5 (?) mnd vi har kuttet ut dette, har det gått galt kun to ganger, og dette var helt i starten. Var så klart spennende å bruke "jeg må på do"-unnskyldningen litt vel mange ganger for å sjekke hva vi dreiv med når hun ikke ville sove også, men det har gått seg til nå :P

Nå blir det kanskje en litt annen sak med dere, siden hun ikke bruker bleie om natta (?), men prøv å gå på do flere ganger før senga kanskje, og kutte ned på væskeinntaket før sengetid? Også si til henne at det er viktig å stå opp med én gang om hun må. Regner med du alt har gjort dette da, men her funka det veldig bra hvertfall - til tross for en håpløs mor som ikke hadde giddet å prøve fordi hun var så lei av å skifte sengetøy...

Mulig vi var heldige, men fra å gå fra våte bleier hver eneste natt til tørt sengetøy er det verdt å være ekstra påpasselig med doturer og mindre drikke rett før senga.

Skrevet

Nei hun bruker ikke bleie om natta, og holder på med dette som du beskriver. Men hun går bare på do en gang før hun legger seg, så kanskje vi må "pushe" på litt, og få henne til å gå flere ganger. Tømme blæra helt. Hun sover veldig tungt, og våkner ikke når hun må på do om natta. Våkner ikke når hun har tisset på seg heller... Prøver å få henne til å gå på do hver tredje time om dagen. Men er litt vanskelig å få til i hverdagen... Når det gjelder fotsoneterapi, så finner jeg ingen som driver med dette her jeg bor... Kan akupunktur være en løsning? Noen som har prøvd dette?

Skrevet

Ja, akupunktur kan være en løsning - skulle akkurat til å foreslå det. Men pass på å gå til en dyktig akupunktør - en god sikkerhetsregel er å sørge for at h*n er NAFO-medlem.

Finn en NAFO-akupunktør

Håper det ordner seg for dere! Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...