Gå til innhold

Vaske flisgulv

Fremhevede innlegg

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Ja, flisgulv, hvordan vaske? Vi har sånn jif mopp, og kjøpte sånn klut beregnet på flisgulv. Men det funker jo ikke! Møkka setter seg i sprekkene mellom flisene, og blir bare dratt utover når jeg prøver å vaske. Umulig å få det rent! Noen som har kommet på noe smart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, flisgulv, hvordan vaske? Vi har sånn jif mopp, og kjøpte sånn klut beregnet på flisgulv. Men det funker jo ikke! Møkka setter seg i sprekkene mellom flisene, og blir bare dratt utover når jeg prøver å vaske. Umulig å få det rent! Noen som har kommet på noe smart?

Støvsuge først?

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Har ikke støvsuger :( Koster over først, men problemet oppstår likevel.

Skrevet (endret)

Hvis du ikke tenker å investere i n støvsuger ville jeg i hvert fall brukt tørrmopp før våtmopp.

Endret av Page
Gjest Gl@mB@be
Skrevet (endret)
Hvis du ikke tenker å investere i n støvsuger ville jeg i hvert fall brukt tørrmopp før våtmopp.

Ja dette var jo faktisk en god idè! Takker :) Har litt dårlig råd for tiden, men planlegger å ønske meg støvsuger til jul :jepp:

Endret av Gl@mB@be
Skrevet

For å få bukt med det som sitter i fugene, pleier jeg å helle en mengde vann utover gulvet og skrape det ned i sluket før jeg går i gang med selve vaskingen. Da løsner mye av grumset.

Skrevet

Dette samme skjer hos meg. Skal kjøpe noe for å imprignere fugene hos en fargehandel. Da blir problemet borte har jeg hørt...

Gjest Raptuza
Skrevet

Veit ikkje om ein skal bruka så mykje vatn på flisane. Trur ikkje det er bra for fugane.

Skrevet
Veit ikkje om ein skal bruka så mykje vatn på flisane. Trur ikkje det er bra for fugane.

Nå er det vel en grunn til at man velger fliser på bad/våtrom. Men selvfølgelig skal ikke gulvet stå under vann i timesvis. Jeg væter ikke gulvet så vannet står oppetter veggene, men dæsjer godt utover, og skraper unna igjen i løpet av to minutter. Mye støv og lo som har rukket å feste seg i fugene løsner da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...