Gå til innhold

Såpe på flisegulv

Fremhevede innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Jeg skjønner at dette er en litt tåpelig problemstilling, men jeg har merket de siste månedene at det er et slags belegg på flisene på baderomsgulvet. Etter om og men fant jeg ut at det må være såpe. Problemet er at jeg ikke får det bort! *sukk* Tips? Idéer? Jeg har prøvd å tørke over gulvet med bare vann, jeg har prøvd dampvask, ingenting fungerer :o( Gulvet er ikke så mye glattere enn flisegulv bruker å være, men etterhvert som man går over det lager man spor. Jeg får mange nye kattepusespor på gulvet hver deg... og egne spor, selvfølgelig.

Hjelp?

Alle tips og idéer tas imot med takk! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann!

Jeg skjønner at dette er en litt tåpelig problemstilling, men jeg har merket de siste månedene at det er et slags belegg på flisene på baderomsgulvet. Etter om og men fant jeg ut at det må være såpe. Problemet er at jeg ikke får det bort! *sukk* Tips? Idéer? Jeg har prøvd å tørke over gulvet med bare vann, jeg har prøvd dampvask, ingenting fungerer :o( Gulvet er ikke så mye glattere enn flisegulv bruker å være, men etterhvert som man går over det lager man spor. Jeg får mange nye kattepusespor på gulvet hver deg... og egne spor, selvfølgelig.

Hjelp?

Alle tips og idéer tas imot med takk! :jepp:

Du bør prøve et vaskemiddel kjøpt på flisebutikk. De er gjerne litt sterkere, og kan blandes ut etter behov.

For eksempel kan du jo prøve fila PS/87 som du får på Flisekompaniet. Dette er sterke saker, så det må ikke brukes på naturstein, men på vanlige fliser går det bra!

Bonusinfo: :jepp: For daglig rengjøring anbefales Filacleaner. Sterke vaskemiddel og vaskemiddel kjøpt i matbutikk kan ripe/slipe/matte flisene over tid hvis de inneholder slipemiddel eller hvis de er slik at rester blir liggende igjen.

Har også planer om å impregnere fugene på badet (spesielt i dusjen) en dag...det er sikkert veldig arbeid der og da, men vistnok mye enklere å vaske de etterpå.

Skrevet

Du kan også vurdere å kjøpe den en skrubb og skrubbe gulvet. En kost altså, ikke sånne svamper med metallbelegg-de riper fort.

Skrevet

Takk for tips begge to!

Nå har ikke vi noen flisebutikk her da... kan jo finne ut om de har nettbutikk :)

For det hørtes jo smart ut.

Mosefruen: bare bruke skrubb og vann, da? Og tørke opp med mopp el etterpå?

Skrevet

Casco bad og dusjrent, fjerner effektivt kalk og såperester.

Evt bruk salmiakk.

Skrevet

Takk! Da prøver jeg det først :o)

Tusen takk alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...