Gå til innhold

Vinterdekk!


Strawberrygirl

Anbefalte innlegg

Det er kanskje vanskelig å si konkret hvilket dekk merke som er best, og om det er piggdekk eller piggfrie dekk som er det beste.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe piggfrie dekk, men hvilket merke skal jeg kjøpe?

Det er jo så mye som finnes, og i alle prisklasser....

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen konkrete tips men i søndagens vg (tror jeg) var det en kjempetest av vinterdekk. Eneste idiotiske med hele testen er at de ikke oppga pris.

Fant visst testen i aftenposten også:

Piggfrie

Piggdekk

Veit ikke om det hjelper noe da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,bar ett lite tips..Jeg ville hørt hos en forhandler for selv om de kommer best ut i test så kan de være pyton på din bil!Jeg har bomma der og det "spora"noe jævlig.Heldigvis sjønnte de at de ga meg feil merke iforhold til bilen så jeg fikk nye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egentlig ikke et dekk som er best. Derimot kan du velge et dekk som er best for deg. Du velger ikke samme dekk om du bor i Finnmark eller i Oslo. I hvert fall ville jeg vurdert egenskapene på snø til å være viktigere enn egenskapene på våt asfalt hvis jeg bodde i Finnmark. Så derfor bør du lese en test nøye og selv vektlegge de egenskapene som er viktige for deg relatert til forholdene der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egentlig ikke et dekk som er best. Derimot kan du velge et dekk som er best for deg. Du velger ikke samme dekk om du bor i Finnmark eller i Oslo. I hvert fall ville jeg vurdert egenskapene på snø til å være viktigere enn egenskapene på våt asfalt hvis jeg bodde i Finnmark. Så derfor bør du lese en test nøye og selv vektlegge de egenskapene som er viktige for deg relatert til forholdene der du bor.

Ja, jeg valgte meg Nokian dekk. Bor i Trondheim, og her er det mye forskjellig vær, avhengig av hvor du kjører. I byen er det våt asfalt, på landet er det snø. Så syns de virket ganske så greie. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...