Gå til innhold

Hva gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mai/juni fikk vi booket selskapslokale. Et nydelig sted der jeg kjente hun som skulle arrangere, og de kunne ordne og fikse slik at vi fikk det VI ønsket oss. Prisen varierte fra 590 og oppover, uten drikkevarer, pr pers. Helt greit for oss og vi skulle sende over ett forslag som de skulle gå over for oss. Vi ønsker oss buffet/koldtbord pga at vi veldig gjerne vil at alle våre gjester skal få noe de liker å spise. Dette var helt i orden for dem. Så ble det stille, og i september fik vi vite at hun jeg kjenner har sluttet å drive stedet, men en ny fyr skulle ta seg av oss. Og i går snakket vi med han.. Når han så hva vi hadde skrevet så uffet og akket han seg og sa at han ikke ville lage stek, han serverte ikke kylling, og var helt opphengt i allverdens pateer og spekeskinker. Snakket mest om hvor fantastisk mat HAN kunne lage. Og når det gjaldt prisen så klarte han ikke å ordne noe under 1000 kr + drikke, noe som er greit. Vi har satt 1000kr pr pers som grense. Og buffet, nei herregud vi kunne ikke tenke på at andre skulle like maten, det er vår dag osv.. Er så skuffet og lei nå, er jo bare 10 mnd igjen og vi får sikkert ikke tak i noe sted nå.... Kjenner migrenen er på vei også.. Pyyyyton! Jeg som har slappet av med dette da jeg trodde alt var i orden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må jo si at det er fryktelig dårlig gjort av henne som du kjente som drev det stedet før og ikke gi beskjed at hun skulle slutte. Og hvertfall ikke prøve å få den avtalen dere hadde gjort med den nye eieren.

Jeg hadde nok blit så sinna at jeg hadde kontaktet henne og bedt henne snakke med nye eieren og fått den samme avtalen. Jeg hadde krevd min rett!

Håper virkelig det ordner seg med lokale, mat og alt for dere. :klemmer:

Skrevet

Huff da...!

Jeg tror også jeg hadde tatt kontakt med den tidligere kontaktpersonen din og hørt om det er noe hun kunne gjort for å ordne opp i dette.

Lykke til da! :)

Skrevet

Ta for sikkerhets skyld et par telefoner til andre potensielle steder hvor dere kunne tenke dere å ha selskapet. Kanskje vil det bli det enkleste, tross alt? Vi hadde bare 6 mnd fra frieriet til vi skal ha bryllup, og det gikk veldig greit å ordne mye på kort varsel.

Skrevet

Er enig i at hun burde ryddet opp i dette, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg vil at han nye skal ha noe med bryllupet vårt å gjøre. Når vi reiste derfra så hadde vi følelsen av at vi var dumme som ønsker buffet med tradisjonell mat.

Det virker som om det er et litt komplisert opplegg der, med hvem som eier og hvem som driver stedet. Og jeg tror at det må ha skjedd "noe" ettersom hun sluttet så fort. For alt var bare bra når vi var der i sommer. Er i gang med å finne alternativer nå. Er jo bare 40 gjester også så, det er ikke alle steder man er velkommen med så få gjester. Vi tenkte først å gifte oss ijuni, men når vi begynte planleggingen i april, så var vi for sent ute med alt.

Skrevet

Dere finner vel et sted på ti måneder? Veldig mange som ikke er forlovet stort lenger..

Om hun du kjenner gikk konkurs har hun sikkert hatt nok å tenke på, så det er kanskje ikke noe å være så veldig sint for? Fokuser heller på å finne et nytt sted som er slik dere ønsker dere :)

Skrevet

Vi bestemte oss for å gifte oss nå i august og bryllupet skal stå nå i november. Nå er jo det litt utenfor sesong - derimot måtte vi kjempe om lokalene mot julebordtiden.. Om du føler deg ubekvem med denne nye eieren - så hadde jeg fått et nytt lokale. Husk det er deres dag- og ønsker dere koldtbord - så skal dere ha det:) Et bryllup koster såpass mye at det skulle bare mangle at dere ikke skal få det dere ønsker. Kan dere ikke bare leie dette lokale å bruke et catering firma til koldtbordet?

Lykke til!!

Skrevet

Vi skal gifte oss 1 august, og jo 10 mnd er tydeligvis alt for lite tid.. Men vi har kanskje fått til noe på et kjempefint hotell, går i klasse med en som jobber der og vi skal dit i morgen for å se. Nei, jeg er i grunn ikke sint på henne som først skulle arrangere bryllupet. Men hun kunne da sendt en sms når hun så hvilken vei det bar med firmaet sitt. Tror ikke de gikk konk, men eieren av lokalet ville ha noen andre til å drive det. Og de leier ikke ut bare stedet, men hele greia med kokk osv. Og nei, folk som snakker nedlatende om meg, min samboer og våre ønsker liker jeg ikke. Men han skulle sende oss et forslag med priside osv.. Så får vi se hva vi gjør :) Kan jo hende han hadde en dårlig dag.

Skrevet

Yes! det ordner seg! Fikk priside fra nytt selskapssted i dag, og det kom på ca 1000 kr pr pers. Dette er på et nydelig hotel, og prisen inkluderer det meste. Og det beste av alt, de vil hjelpe oss med å få feiringen tl å bli slik som vi ønsker :)

Skrevet

det høres bra ut!

Godt dere skiftet sted slik at man starter på godsiden - så går dette her seg til, og dere får det slik dere ønsker det! :Nikke:

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...