Gå til innhold

Jogge 3 km


Riskrem

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis man jogger 3 km i helt vanlig tempo, og man har en helt vanlig kondis, hvor lang tid bruker man omtrent?

(Med vanlig kondis mener jeg at man trener et par ganger i uken, men ikke er en sportsidiot).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett sted mellom 20 og 25 minutter er ganske normalt med normal jogg for en som er i grei form. Kommer du ned mot 15 minutter uten å presse deg er du i meget god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett sted mellom 20 og 25 minutter er ganske normalt med normal jogg for en som er i grei form. Kommer du ned mot 15 minutter uten å presse deg er du i meget god form.

20-25 minutter hvis du jogger, den er grei. Men 15 minutter er ikke god form på 3km, ikke en gang for jenter.

Når vi snakker godt trent, god kondis uten å være toppidrettsutøver så er ca 11min på menn og 12min på jenter noe å strekke seg etter.

Men da blir det ikke jogging lengre, da er det mer løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-25 minutter hvis du jogger, den er grei. Men 15 minutter er ikke god form på 3km, ikke en gang for jenter.

Når vi snakker godt trent, god kondis uten å være toppidrettsutøver så er ca 11min på menn og 12min på jenter noe å strekke seg etter.

Men da blir det ikke jogging lengre, da er det mer løping.

Sier du her at det bare er 3 minutter som skiller en i ok form og en toppidrettsutøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Sier du her at det bare er 3 minutter som skiller en i ok form og en toppidrettsutøver?
Verdensrekorden for menn ligger på 7min og 20 sekunder ca. Grete Waitz har norgesrekorden for kvinner, med 8:31, fra 1979! Hvis man kan stole på wikipedia da.

Og det er bare sekunder som skiller meg og Usain Bolt på 100 meter. Ganske mange sekunder rett nok...men vi snakker ikke minutter en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier du her at det bare er 3 minutter som skiller en i ok form og en toppidrettsutøver?

Hvis du mener de 3min fra 8-11minutt for gutter og 3min fra 9-12 hos jenter, så er svaret ja.

Men hvis du mener at 15 er i god form, og 12 er toppidrettsøver, så har du misforstått.

Når det gjelder normal form, tja, så kan du plusse på halvannet minutt på det jeg mener er god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på en måte enig. Jeg løper 3 km på ca 20 min og vil ikke anse meg selv for å være i særlig god form... foreløbig! Men i helt grei form. Bedre enn flere av mine venninner vil jeg tro.

Men jeg må si at da jeg var i relativt grei form, greide jeg aldri å komme ned i 15 min. Vet ikke om jeg orker prøve heller... det blir for spesielt interesserte som liker å løpe å løpe 3 km på under 15 minutter.

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper 3 km på 15-20 minutter, uten å presse meg. Bruker ca 30 minutter på 5 km. Men nå løper jeg 3 ganger i uka. Kanskje jeg skal gjette på 20-25 hvis man er utrent men normalt slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-25 minutter hvis du jogger, den er grei. Men 15 minutter er ikke god form på 3km, ikke en gang for jenter.

Når vi snakker godt trent, god kondis uten å være toppidrettsutøver så er ca 11min på menn og 12min på jenter noe å strekke seg etter.

Men da blir det ikke jogging lengre, da er det mer løping.

12 min på jenter her snakker vi veldig godt trente jenter! Gutter ligger heller mot 1.5 min under jentene igjen. Vet at for toppidrettsøvere som driver med kondisjonsidretter som skøyter/sykkel/ski er 11-12 min en bra tid(jenter). Og dette er løping ja, max slit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...