Atea Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har vært uten fast partner i lang tid nå, og sendte mail til legekontoret om å få en henvisning til gyn.avd. Men i dag fikk jeg sms at jeg må ha time hos fastlegen min men jeg er ikke i Oslo pt, men hos kjæresten min og det vil koste flere tusner å ta fly eller tog. I morgen kan jeg kanskje be legen min ringe meg, vi laget en avtale om at straks jeg får en fast venn, får jeg henvisning til gynekolog, pga komplikasjoner dvs arrdannelse, kan ikke en vanlig lege sette inn en ny spiral. Kan jeg kontakte legevakta her jeg er nå? Jeg vil ikke bytte fastlege men jeg vil ikke ta sjansen på å bli gravid og en påfølgende abort. Vi har selvsagt sex, men av og til hopper han av i svingen som det heter, men det har skjedd uhell og å hoppe av er vel ingen sikker metode. I tillegg er jeg allergisk mot komdomer, får svie pluss at det er lite romantisk. Men jeg tror jeg skal være avholdende til sex til jeg får spiral på plass. Legen min har ikke tlf.tid. Men jeg kan be legen ringe meg, vi hadde en avtale og nå har jeg en kjæreste... Kan jeg bare gå til legen her uten at det er fastlege, og be om en henvisning. Det haster...
Bellatrix Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Du trenger ikke henvisning for å få time hos gynekolog.
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Dette er heller ikke en oppgave for legevakten. Legevakten er for akutt sykdom og skade, og det kan neppe prevensjon klassifiseres som.
Muffinsdilla Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Ta kontakt med en gynekolog på stedet du er. Hvis du tar det privat burde du kunne få time ganske raskt!
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Private gynekologer trenger man ikke henvisning til, men det koster en del mer. Men har du resept på spiralen? For den må hentes på apoteket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå