Gå til innhold

dårlig fargekvalitet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_minni_*
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe billig sengetøy på f.eks. Jysk. Nå er jeg litt lei av at sengetøyet mister fargene så fort. Fargene blir blasse etter bare noen få vask. Jeg vasker sengetøy på 90 grader og bruker OMO Color som vaskemiddel.

Vil alt sengetøy, også det som koster mye, miste fargen fort når jeg vasker på den måten? Eller er det fordi jeg har valgt billig og dermed får dårligere kvalitet?

Hvilket merke/hvilken butikk bør jeg bytte til for å få bomullssengetøy som bevarer fargene i et par år i hvertfall? (Liker ikke sateng og slike glatte stoffer på sengetøy)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg pleier å kjøpe billig sengetøy på f.eks. Jysk. Nå er jeg litt lei av at sengetøyet mister fargene så fort. Fargene blir blasse etter bare noen få vask. Jeg vasker sengetøy på 90 grader og bruker OMO Color som vaskemiddel.

Vil alt sengetøy, også det som koster mye, miste fargen fort når jeg vasker på den måten? Eller er det fordi jeg har valgt billig og dermed får dårligere kvalitet?

Hvilket merke/hvilken butikk bør jeg bytte til for å få bomullssengetøy som bevarer fargene i et par år i hvertfall? (Liker ikke sateng og slike glatte stoffer på sengetøy)

Dersom du kjøper billig sengetøy så er det som regel dårlig kvalitet. Kjøper du kvalitetssengetøy så varer det i mange, mange år.

Dersom du kjøper fra Høie, Lexington, Gant, Mille Notti, Turiform, Ralph Lauren.

Du kan lese mer om dette i denne tråden.

Skrevet

Har masse sengetøy fra Høie, en del gammelt også, det er like fint. Billig er billig, dyrt er bra. Veldig solid, og litt tykkere en billig. Mister ikke fargen eller fasongen.

Skrevet

Glemte å nevne, mamma har fortsatt sengetøy fra Høie som er over 20 år gammelt, tro det eller ei-det er like fint.

Gjest Raptuza
Skrevet

Vi fekk et Høye sengesett til bryllaupet vårt, og det falma etter kvart, men ikkje før etter 7-8 år. Men det var i klare, sterke fargar. Måtte kassera det, var ikkje fint lenger. Vaskar og alt sengetøy på 90.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...