Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #21 Del Skrevet 10. september 2009 Man lærer jo ikke å fylle bensin når man tar lappen! Man må jo lære det, jeg skjønner godt at TS ikke har lyst til å drite seg ut på bensinstasjonen jeg. Å ikke vite hvordan man fyller bensin betyr ikke at man ikke kan kjøre bil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 10. september 2009 #22 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg prøvde å fylle diesel på en bensinbil her om dagen. Heldigvis var pumpa for stor.. Forøvrig har ikke kjøreegenskaper og bensinfylling noe med hverandre å gjøre. Denne tråden er rundt et år gammel - håper TS har fått til å fylle bensin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wacmoc Skrevet 10. september 2009 #23 Del Skrevet 10. september 2009 Mikey, ja det kan du si... Jeg undres noen ganger jeg også. Hvordan greide trådstarter å stå til oppkjøring?? Jeg håper virkelig ikke hun og jeg møtes i en trafikksituasjon. Man lærer da ikke å fylle bensin på kjøreskole! Ei heller å helle på olje, bytte vindusviskere og andre nødvendige ting. Om en kan fylle bensin eller ikke sier ingenting om kjørekunskapene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 10. september 2009 #24 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg lærte å fylle drivstoff og spylervæske, samt peile olje. Er norske kjørelærere late som ikke gidder gå ut av bilen for å ta litt praktiske ting, eller gjorde min kjørelærer dette fordi han da fikk svidd av noen minutter av den ene kjøretimen uten å bruke noe drivstoff eller slite på bilen, men til like høy betaling som ved kjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #25 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg lærte å fylle drivstoff og spylervæske, samt peile olje. Er norske kjørelærere late som ikke gidder gå ut av bilen for å ta litt praktiske ting, eller gjorde min kjørelærer dette fordi han da fikk svidd av noen minutter av den ene kjøretimen uten å bruke noe drivstoff eller slite på bilen, men til like høy betaling som ved kjøring? Jeg og fikk undervisning i dette i slutten av ene timen, siden vi var litt tidlig ferdig. Han ga meg valget om å bli igjen å lære dette utenom timen og, siden han hadde god tid. Men personlig synes jeg det skulle vært en obligatorisk time på dette. Som bensinstasjonsansatt har jeg sett mange som fyller feil, og bruker rundt 15min på å stappe pumpa nedi hullet. Jeg har også hjulpet endel med å fylle, så det er absolutt ikke et neinei å spør ansatte om du ser de ikke gjør på noe annet. Under den vanlige læretiden lærte han meg bare hvor ting var, jeg visste jo det, men han gikk gjennom alt. Fikk meg til å peke hvor de ulike væskene skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 10. september 2009 #26 Del Skrevet 10. september 2009 Ja, her har du ei dum lita ei som aldri har turt å fylle bensin siden hun fikk lappen og derfor ikke er sikker på hvordan jeg gjør det. Nå må jeg ut og fylle. Kan noen hjelpe meg?? Setter veldig pris på svar! Og bruk gjerne teskjeer i forklaringen deres Ser at dette er et gammelt innlegg, og du har sikkert lært deg det nå! Men tenkte allikevel jeg skulle dele min erfaring, fra en av de første gangene jeg skulle fylle bensin på bilen til samboeren. Så vet du at du ikke er den eneste som har følt deg dum i denne sammenhengen 1) stoppa ved pumpa. Ok. Visste hvilken side bensinlokket var på, no problem. 2) gikk ut av bilen, stakk inn kortet. Men oisann, her var det flere valg! Okei, no problem det heller. Stikker hodet bort til sidemannen... "unnskyld, tror du jeg skal ha 95 eller 98?" 3) sidemannen kikker på bilen, flirer, og sier "du skal nok ha 95". 4) Jeg tar fornøyd tak i pumpa, og skal til å fylle. Men heisann, jeg har glemt å åpne lokket. 5) smetter inn i bilen, åpner lokket, alt ok. 6) fyller omsider bensin, men den forbaska tingen kutter hele tiden!! blir til at jeg bare fyller for en hundrelapp. 7) og søler bensin uttover lakken på bilen, (masse). Oppsummert: :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 10. september 2009 #27 Del Skrevet 10. september 2009 Det kan jo hende at du må bruke hovednøkkelen til bilen for å få opp bensinlokket. Altså bruke selve nøkkelen på bensinlokket. Slik er det hvertfall på den nye bilen min, på den gamle var det annerledes. Så dere som er verdensmestre; slutt med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 10. september 2009 #28 Del Skrevet 10. september 2009 Vi måtte også fylle drivstoff. Måtte dukke under panseret og finne "alle hulrom". Fikk fortalt hvor lett det er å skifte viskerblad, men ikke vist det i praksis. Er forresten lurt å peile olje, og myse over væskenivåene, når en likevel er "på fylla". Skulle vært artig å høre fra trådstarter om hvordan det gikk, den gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 11. september 2009 #29 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Ja, her har du ei dum lita ei som aldri har turt å fylle bensin siden hun fikk lappen og derfor ikke er sikker på hvordan jeg gjør det. Nå må jeg ut og fylle. Kan noen hjelpe meg?? Setter veldig pris på svar! Og bruk gjerne teskjeer i forklaringen deres OK,litt "teskjed" Du må jo vite hva slags oktan det er! Er det 95 så kjører du bilen din bort på 95, pass på at bensintanken er vendt mot pumpa! Så tar du pumpa, stikker den inn i bensintanken(skru av lokket til tanken først he,he) Fyll på (det gjør du ved å trykke på tappen på pumpepistolen) Følg med på liter/kroner og stopp når du har fyllt for det du vil. Skru på lokket Gå inn for å betale Endret 11. september 2009 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 11. september 2009 #30 Del Skrevet 11. september 2009 Et tips til dere som frustrerer dere over at pumpen "kutter": La pumpa ligge inn i bensintanken (slik at du ikke holder den med hendene) og dytt lokket til tanken inn i håndtaket på pumpen. Så kan du strekke deg litt mens fyllingen skjer av seg selv. Enkelt og greit Ellers er et annet hot tips å ikke prøve å klemme håndtaket helt inn, det er da den kutter. Den skal bare midtveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 11. september 2009 #31 Del Skrevet 11. september 2009 Et tips til dere som frustrerer dere over at pumpen "kutter": La pumpa ligge inn i bensintanken (slik at du ikke holder den med hendene) og dytt lokket til tanken inn i håndtaket på pumpen. Så kan du strekke deg litt mens fyllingen skjer av seg selv. Enkelt og greit Ellers er et annet hot tips å ikke prøve å klemme håndtaket helt inn, det er da den kutter. Den skal bare midtveis Det med at den "kutter" er så utrolig irriterende. Jeg gjør sånn du beskriver det i tips 2 trykker kun forsiktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisa87 Skrevet 13. september 2009 #32 Del Skrevet 13. september 2009 Med hvem da? Bensinstasjonspersonelle? DE har jo ikke peiling på annet enn grillpølser! Som kvinne himler jo de fleste menn med øynene om man spør om hjelp til noe med bil. Nå må du kutte ut!! har selv jobbet på en bensinstasjon i over 2 år og kan love deg at vi kan MYE mer enn grillpølser! Det blir rett å slett frekt å si noe sånn. Spør så blir du kanskje overasket. Vi kan fylle bensin, olje, spylervæske, kjølevæske, bytte lyspære (på gamle biler, nye må som regel på verksted) vindusviskere, kjøre bilen inn i vaskehallen, finne ut hvilken olje du skal ha. Tro det eller ei noen av bensinstasjonene kurser faktisk sine ansatte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nora_* Skrevet 13. september 2009 #33 Del Skrevet 13. september 2009 Nå må du kutte ut!! har selv jobbet på en bensinstasjon i over 2 år og kan love deg at vi kan MYE mer enn grillpølser! Det blir rett å slett frekt å si noe sånn. Spør så blir du kanskje overasket. Vi kan fylle bensin, olje, spylervæske, kjølevæske, bytte lyspære (på gamle biler, nye må som regel på verksted) vindusviskere, kjøre bilen inn i vaskehallen, finne ut hvilken olje du skal ha. Tro det eller ei noen av bensinstasjonene kurser faktisk sine ansatte! Dette kan jeg skrive under på. Mine døtre (pluss kollegaer) har begge jobbet på bensinstasjon i studietiden, og de lærte seg alt dette. Kunder spurte som regel etter en mann til å skifte lyspærer m.m. og fikk omtrent hakeslepp da disse ungjentene sa; "jamen det kan jeg gjøre for deg"! Det er en myte at kvinner ikke kan mer enn å selge pølser. Pass på, ikke gå i våre egne "myte-feller"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 23. september 2009 #34 Del Skrevet 23. september 2009 Som kvinne himler jo de fleste menn med øynene om man spør om hjelp til noe med bil. Himler? Jeg sitter med hjerte i halsen nå som jeg ser hvor dårlig kjøreopplæringen er! Da jeg tok lappen måtte vi kunne teori om bilen også (og jeg er ikke så fryktelig gammel!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå