Gjest Dumma Skrevet 13. oktober 2008 #1 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ja, her har du ei dum lita ei som aldri har turt å fylle bensin siden hun fikk lappen og derfor ikke er sikker på hvordan jeg gjør det. Nå må jeg ut og fylle. Kan noen hjelpe meg?? Setter veldig pris på svar! Og bruk gjerne teskjeer i forklaringen deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 13. oktober 2008 #2 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Først finner du ut hva slags bensin du skal ha (sannsynligvis blyfri 95 om du ikke har en veldig gammel bil). Så finner du ut hvilken side bensintanken din er på, og kjører bort til en pumpe på den siden. Så putter du pumpa ned i bensintanken, og holder inn håndtaket. Når tanken er full slutter den automatisk å fylle. Deretter går du inn og betaler. Hvis det er betalingsautomat på den putter du inn kortet før du fyller, slår kode, og trykker kanskje på en knapp med den bensinen du skal ha. Deretter er det bare å fylle. Håper dette ble riktig, har ikke gjort det så mange ganger selv. Endret 13. oktober 2008 av Lady Lovelace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 13. oktober 2008 #3 Del Skrevet 13. oktober 2008 Av og til må tanklokket åpnes innenfra, og da finner du gjerne en bryter/hendel med et bensinpumpesymbol på i gulvet på førersiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dumma Skrevet 13. oktober 2008 #4 Del Skrevet 13. oktober 2008 TS her: Jeg tenkte mer sånn hva skal jeg trykke på og trykker jeg før jeg løfter av pumpa og litt sånn? Hvilken rekkefølge gjør man ting i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 13. oktober 2008 #5 Del Skrevet 13. oktober 2008 Du trykker på valg for hva slags bensin, og løfter pumpehåndtaket. Det hele er ganske selvinstruerende, så du får det garantert til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dumma Skrevet 13. oktober 2008 #6 Del Skrevet 13. oktober 2008 Huff... Håper det! Stresser litt ekstra fordi jeg kjenner personen som jobber på stasjonen, og jeg VIL fylle på den stasjonen for er så billig bensin der nå. Det er jo klart at om jeg ikke får det til så er det litt pinlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dumma Skrevet 13. oktober 2008 #7 Del Skrevet 13. oktober 2008 Så, som en liten oppsummering kan jeg si at jeg: * Finner jeg ut på hvilken side 95 er * Trykker på valg av bensin - 95 * Putter pumpa i bilen og klemmer til - og voila, så er jeg ferdig? Er det virkelig alt jeg trenger å vite, ingenting mer dere kommer på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. oktober 2008 #8 Del Skrevet 13. oktober 2008 Etter at du har fått opp tanklokket og løftet av riktig pumpe, fører du pumpen godt nedi hullet. Når du tror den er skikkelig på plass trykker du inn håndtaket på pumpen. Dersom pumpen ikke er skikkelig nedi vil det bare *klikk klikk* Da prøver du å dytte den enda litt lenger ned, eventuelt lirker litt rundt. Når tanken er full, vil du igjen få *klikk*. Dersom du gjør feil vil bensinen ikke sprute rundt utover hele bilen og deg selv. Det var ihvertfall det jeg var redd for til å begynne med. Dersom du virkelig ikke får det til (og det er ikke vanskelig, så det tror jeg ikke vil skje), så går det ann å gå inn og si "Jeg tror det er noe galt med pumpen, den fyller ikke skikkelig" Da har du ihvertfall ikke sagt at det er du som ikke får det til, men at det er pumpens skyld. Så kan du se om de faller for den Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. oktober 2008 #9 Del Skrevet 13. oktober 2008 Så, som en liten oppsummering kan jeg si at jeg: * Finner jeg ut på hvilken side 95 er * Trykker på valg av bensin - 95 * Putter pumpa i bilen og klemmer til - og voila, så er jeg ferdig? Er det virkelig alt jeg trenger å vite, ingenting mer dere kommer på? Nesten alle pumpene har alle typer bensin. Det som er viktig er å vite hvilken side av bilen din tankluken er på, slik at du står med den siden nærmest pumpen. Det kan også være lurt å legge merke til om det står "kun kort" eller "kun kontanter" på dem, dersom du skal betale med den ene. De som skal betales med kort må du som regel sette inn kortet før du begynner å pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dumma Skrevet 13. oktober 2008 #10 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det som er viktig er å vite hvilken side av bilen din tankluken er på, slik at du står med den siden nærmest pumpen. Dette hadde jeg ikke tenkt på! Det var lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #11 Del Skrevet 13. oktober 2008 Og hvis du må inn og betale er det lurt å huske pumpenr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 13. oktober 2008 #12 Del Skrevet 13. oktober 2008 Generelt har biler tanklokket på motsatt side av det som er førersiden i bilens hjemland. De fleste japanske og britiske biler har derfor tanklokket på det som i Norge blir førersiden, mens de fleste fastlandseuropeere har tanklokket på vår passasjerside. Kjører man europeisk bil kan man derfor kjøre nærmere pumpen siden man ikke trenger å holde av plass for å åpne døren, og dermed gir man mer plass til den som står ved nabopumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Susanne- Skrevet 13. oktober 2008 #13 Del Skrevet 13. oktober 2008 Forsikre deg om at det ikke er en dieselbil før du fyller bensin. Det kan bli dyrt om man fyller feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #14 Del Skrevet 14. oktober 2008 Forsikre deg om at det ikke er en dieselbil før du fyller bensin. Det kan bli dyrt om man fyller feil. Husk det er fremdles lov å snakke med folk, spør en om det er mulig å få litt hjelp...... Det er utrolig hvor hjelpsomme folk er når en spør - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #15 Del Skrevet 19. oktober 2008 Husk det er fremdles lov å snakke med folk, spør en om det er mulig å få litt hjelp...... Det er utrolig hvor hjelpsomme folk er når en spør - Med hvem da? Bensinstasjonspersonelle? DE har jo ikke peiling på annet enn grillpølser! Som kvinne himler jo de fleste menn med øynene om man spør om hjelp til noe med bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ella_* Skrevet 19. oktober 2008 #16 Del Skrevet 19. oktober 2008 Har selv litt skrekk for å fylle feil bensin, særlig diesel. De har jo plassert blyfri 95 og diesel rett ved siden av hverandre! Hvorfor?? Og noen ganger går det i surr for meg også- selv om jeg har fyllt bensin i mange år. For noen ganger virker ikke kortet, eller selve pumpa. Da spør jeg bare betjeningen som stort sett er veldig hyggelige. Som regel er det en teknisk feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest benzen Skrevet 19. oktober 2008 #17 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det er akkurat som å ha sex Stapp snabelen i hullet og klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 19. oktober 2008 #18 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ja, her har du ei dum lita ei som aldri har turt å fylle bensin siden hun fikk lappen og derfor ikke er sikker på hvordan jeg gjør det. Nå må jeg ut og fylle. Kan noen hjelpe meg?? Setter veldig pris på svar! Og bruk gjerne teskjeer i forklaringen deres *** Gjør deg søt, kjør til en stasjon hvor det står en mannemann bak kassa, spør så denne mannen om å vise dumme lille deg hvordan du skal fylle. Du lærer, får fylt tanken, og du redder dagen for kassemannen. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mikey Skrevet 10. september 2009 #19 Del Skrevet 10. september 2009 å sånne får lappen........... jaja heia norge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #20 Del Skrevet 10. september 2009 Mikey, ja det kan du si... Jeg undres noen ganger jeg også. Hvordan greide trådstarter å stå til oppkjøring?? Jeg håper virkelig ikke hun og jeg møtes i en trafikksituasjon. Trådstarter, hvis dette er så fryktelig problematisk for deg, så ta med deg en venninde som har fyllt bensin før, første gang. Så kan hun stå ved siden av deg. Men gjør det selv. Hun skal bare være tilstede, og ikke hjelpe til. Jeg tror ikke du kan regne med at personalet i kassen har mulighet til å gå fra, og hjelpe deg. De kan ikke gå ut av stasjonen med mindre de er to på vakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå