Hakedunome Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Noen som har prøvd dette? Har bestilt meg time og er spent på hva jeg kan forvente Sliter mye med muskelsmerter (nakke, rygg, skuldre), tinnitus og søvnløshet. Forventer ikke akkurat et under, men spennende å høre om andre har noe erfaring!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Har brukt det mot allergi og angst. Allergien hjelp det mot nesten med en gang han satt nålene. Totalt sett forsvant 50% av allergien. Angsten hjelp det også bra mot. Smerter ble også litt bedre uten at jeg tenkte på å be ham sette noe direkte for det. Det er en annen tråd her inne hvor en dame forteller at smertene hennes ble bra av akkupunktur
Hakedunome Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2008 Så bra da! Hvor mange behandlinger hadde du, og har det holdt seg bra?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Tja, mitt tilfelle er litt spesielt fordi jeg går jo altid i hele pollensesongen for da trenger man litt påfyll hele tiden mens det står på. Mot angst gikk jeg vel en gang i uken/annen hver uke i et par tre måneder. Da sa akkupunkturen at de energimessige tingene man kan påvirke med akupunktur var i balanse så resten av angsten måtte bekjempes på annet vis. Da hadde vel 30-40% av angsten forsvunnet pga akkupunkturen. Jeg fortsatte alikevel å gå fordi den dagen jeg fikk satt nålene og dagen etter roet angsten min seg helt selv om det langsiktige nivået etter det ikke ble bedre. Smertene som forsvant forsvant etter en time, men det var ikke smerter jeg hadde hatt velidg lenge. Hun i den andre tråden som fikk bort sine smerter tror jeg gikk rundt 5 ganger. Tinitus er jeg litt usikker på om A vil hjelpe mot, men kasnkje det virker på det også. Mot søvløshet burde det i hvert fall kunne hjelpe. Det er en CD med avspenningsøvelser som heter yoga Nidra som er spesielt bra for folk med søvnproblemer. Yogiene sier at den lærer deg å sove. Øvelsen bringer deg inn i en slags våken søvn. Det vil si sinnet og kroppen din går inn i en slags avspennt søvnfase, men du er likevel bevist hva som skjer. Den hjelper både veldig bra på å få deg til å sovne, på å forbedre kvaliteten på søvnen og fungerer som enn god kompensasjon for søvn du ikke har fått. Hvis du ligger søvnløs om natten er det egentlig like greit å gjøre yoga nidra for da blir du mere våken dagen etter og kanskje hjelper den deg å sove. Sånn sett kan du bruke den både på dagen for å øke sjansene for god søvn og som kriseløsning ved søvnløshet. Den varianten jeg har tar 40 min, men jeg tror den finnes i kortere og lengre faser. Når man har gjort den en del så forandrer effekten seg helt og man kommer inn i ganske spesielle og deilige tilstander. Den hjelper anntageligvis på smerter også fordi flere undersøkelser viser at dyp avspenning hjelper mye på smerter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå