Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Krav,dvs poenggrense, for å komme inn på sykepleierutdanningen finner jeg på samordna opptak, men hvordan avgjøres det hvem som kommer inn på videreutdanning?

Vil bli psykiatrisk sykepleier...

Videoannonse
Annonse
Gjest fjellfrua
Skrevet
Krav,dvs poenggrense, for å komme inn på sykepleierutdanningen finner jeg på samordna opptak, men hvordan avgjøres det hvem som kommer inn på videreutdanning?

Vil bli psykiatrisk sykepleier...

Gjest fjellfrua
Skrevet

Opptakskrav: 3 år relevant høgskoleutdanning+ minst 2 års relevant praksis.

Mvh. Hege

Skrevet

Opptakskravene er jo grei, men jeg antar at de ikke har studieplasser til alle? Blir det da individuell vurdering av arbeidserfaring eller er det karakterene fra sykepleien som gjelder?

Gjest MissNurse
Skrevet
Opptakskravene er jo grei, men jeg antar at de ikke har studieplasser til alle? Blir det da individuell vurdering av arbeidserfaring eller er det karakterene fra sykepleien som gjelder?

Det som teller ved opptak er antall studiepoeng, det du får poeng for er:

- Snittkarakter fra sykepleierutdanning.

- Antall år i pleien etter endt sykepleierutdanning.

- Ev. videreutdanning.

Gjest Gjest_Spl_*
Skrevet

Det er ikke så mange søkere på videreutdanning i psykiatri, så med greie karakterer bør du kunne komme inn. På de "populære" videreutdanningene (intensiv, anestesi) er karakterkreavene strengere.

Skrevet

Takk for svar. :tommelsmil:

Vet du om det er noe sted jeg kan finne ut hvilke poenggrenser det er på de forskjellige etterutdanningene?

Skrevet

Det er utdanningsinstitusjonene selv om har det praktiske rundt opptaket til videreutdanningene, så du må nok ta kontakt med hvert enkelt lærested.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...