Gå til innhold

Stoffskifte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er d noen her inne som er plaget med for høyt/lavt stoffskifte, og evt hvilke symptomer har du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er d noen her inne som er plaget med for høyt/lavt stoffskifte, og evt hvilke symptomer har du?

Har for lavt stoffskifte, merker det ved at jeg legger på meg veldig fort og er en skikkelig frossenpinne..

Skrevet

Jeg har lavt stoffskifte. Merker ikke noe til det.

Skrevet

Jeg føler meg helt utslitt hele tiden. Sover mye. Vondt i kroppen,leddsmerter.

Fikk vite forrrige uke at stoffskiftet hadde blitt verre.

Er så lei av å ha det sånn. Orker ikke gjøre noen ting lenger.

Skrevet

har for lavt stoffskifte.

de vanligste symptomene er frossenhet, følelse av å være utslitt og lett for å legge på seg... jeg var vel også en del plaget med sår hals...

har fått en mye bedre tilværelse etter at jeg begynte på levaxin (tyroxin).. har gått på dette medikamentet i 12 år nå, og må bruke det resten av livet, men det finnes ikke farlig.... er bare en veldig god hjelp... :)

Skrevet
Jeg føler meg helt utslitt hele tiden. Sover mye. Vondt i kroppen,leddsmerter.

Fikk vite forrrige uke at stoffskiftet hadde blitt verre.

Er så lei av å ha det sånn. Orker ikke gjøre noen ting lenger.

Samme her!

Skrevet

Tusen takk for svar. Er nettopp kommet fra legen og fikk resept på Levaxin. Ser frem til å begynne på dem, og håper de vil hjelpe meg. Men er d noen som vet om d er heldig å kombinere disse med nattlysolje (plages med pms)?

Skrevet
Tusen takk for svar. Er nettopp kommet fra legen og fikk resept på Levaxin. Ser frem til å begynne på dem, og håper de vil hjelpe meg. Men er d noen som vet om d er heldig å kombinere disse med nattlysolje (plages med pms)?

Ja du hadde lavt stoffskifte ja:) Trodde så!

Husk at du aldri skal ta pille FØR blodprøvetaking, det påvirker resultatet.

Du bør også ta tabeletten uten mat, da den tas bedre opp. Jeg tar pilla om dagen og når det passer, noen ganger i forbindelse med frokost, men det bør unngås.

Husk også at om du tar andre tabeletter som kalsium og magnesium og multi bør dette skje noen timer etterpå! Ikke samtidig.

Ellers er det ikke problemer med å ta andre piller i tillegg. Jeg ble faktisk mye bedre da jeg sluttet på p-piller i tillegg.

Du bør sette deg inn i verdier og følge litt med selv. Dette er en sykdom du bør være tolmodig samt sette deg litt inn i ting slik at du kan finne ut hvilken dose du føler deg bedre på. Ta blodprøver hver 6 uke, og krev å få øke dosen om du ikke blir bedre.

Les mer her: http://www.xlpluss.no/thyroforum/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...