Gå til innhold

slankehjelp! 86 kilo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp fra dere her. Jeg prøver å skal gå ned i vekt. Jeg veier 86 kilo og er 170 cm.

Til frokost spiser jeg; havregrøt, 1 rundstykke med egg, 1 brødskive med gauda ost og paprika på, fitness frokostblanding eller knekkebrød med gauda.

Lunsj: Banan, yoghurt eller salat

Middag: Bor fortsatt hjemme så det blir det jeg får. Annen hver dag er det fisk og det består veldig mye av poteter og wok.

Kvelds: 2 ristet brødskiver med gauda ost.

Dette er det jeg spiser som regel på en dag. Jeg trener 4-5 dager i uken og det er i 50 minutter ca. hver gang. Treningen består av en treningsvideo som heter "Effektiv forbrenning" eller så tar jeg meg en tur på friskhuset og trener litt der. Litt styrke og sånt.

Kan dere hjelpe meg å gå ned i vekt. Gi råd og tips ! PLIS. Trenger virkelig hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

start dagen med vertfall 2 grove brødskiver, ikke bare en. Prøv med et mer magert pålegg som skinke istedet for ost om du liker det, evt cottage cheese ol. Ellers så bør også lunsjen bli litt større i form av salater med protein i, altså kjøtt. Ellers bør du spise mye frukt og grønt for dette gjør deg mett. Spis heller mindre poteter, pasta og ris. Velg magre produkter.. Litt vanskelig å komme med tips, men dette er ivertfall noe. Om du skrver opp det du spiser i løpet av en dag (ca. antall gram osv) så kan jeg prøve å hjelpe deg om du vil det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lenge du har prøvd å gå ned i vekt, men generelt sett vil jeg tro du spiser for lite og for mye raske karbohydrater. Regner med at du er ung siden du bor hjemme, og med den vekten og høyden har du et ganske høyt kaloribehov.

Vil nevne at fitness frokostblanding inneholder masse karbohydrater.

Matvarer som kan være fornuftig å spise: egg, cottage cheese, grønnsaker, men ikke rotgrønnsaker, nøtter, reker, majones og avocado, sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Jeg ville også forsøkt å begrenset inntaket av brødvarer, spesielt lyst brød. Og du bør ta tilskudd av omega 3.

Til sist er det viktig å huske at du ikke må sulte deg og at du faktisk har et høyere kaloribehov pga. vekten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...