Gå til innhold

Et noe anstrengt forhold til dette med bursdager...


Nelle

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Noen av dere "kjenner" meg bedre enn andre her inne -og nå viser jeg til de av dere som leste tråden min "Nelle er så lei seg" i det gamle forumet (om noen husker den -det er jo så mange tråder her inne...).

Jeg har bursdag snart, og kjenner at jeg begynner å grue meg. Nettopp fordi jeg er "dum" nok til å gjøre bursdagen min til en dag hvor jeg liksom skal få "bevis" på hvor mange som er glade i meg (og til de av dere som ikke aner hva jeg snakker om når jeg henviser til tråden i det gamle forumet kan jeg for ordens skyld nevne at jeg har et lite problem med å både innse, forstå og kjenne at andre mennesker faktisk er glade i meg) -og da min familie (og forsåvidt også de fleste av mine venner) ikke er så veldig opptatt av dette med bursdager, er det desverre slik at min bursdag stort sett har en tendens til å bli noe oversett.

Dette synes jeg er litt trist. I fjor ble jeg veldig lei meg på bursdagen min -jeg reiste til byen alene, kjøpte meg et kakestykke på et bakeri, tok det med hjem og spiste det mens jeg så en videofilm. Etter at filmen var over ble jeg så trist at jeg begynte å gråte, men jeg har en veldig god venn som jeg ringte og det hjalp litt.

Jeg har imidlertid bestemt meg for å kutte ut å forvente at alle liksom skal "bevise" hvor glade de er i meg på bursdagen min -for det er egentlig tåpelig av meg å tenke at ingen er det. Jeg er jo så glad i andre mennesker -det er helt naturlig for meg å være det, så hvorfor skal det ikke være naturlig for andre å være glad i meg?

Men uansett -mine foreldre har flyttet til et annet land siden sist -så nå er det liksom "bare meg" igjen her. Jeg har heller ingen kjæreste, så jeg tenkte jeg ville si i fra at jeg har bursdag onsdag 17. april -og dersom noen av dere har lyst til å legge ut en liten hilsen under denne tråden på bursdagen min ville jeg sette veldig stor pris på det.

Er dette innlegget helt på jordet?

*smiler litt*

Klem,

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Skal prøve så godt jeg kan å huske deg jeg, Nelle. Ikke greit å grue seg til bursdagen sin! Og selv om jeg er verdens mest demente menneske, skal jeg huske deg! *klem*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi skal sende deg bursdagshilsen, Nelle! Tist at noen glemmer den. Jeg husker en gang pappa glemte min, i alle fall ringte han ikke. Jeg overså de som ringte og tenkte bare på den telefonen jeg ikke fikk!

Det er skikkelig stusslig.

Men hva om du inviterte med noen venner til hyen da? Eller inviterer dem hjem til deg på middag. Og si klart og tydelig fra at anledningen er din bursdag?

Hvis ikke synes jeg du i år skal unne deg en lang dag på et eller annet studio med aromaterapi, hudpleie og sånn... mye deiligere enn en video... hva?

*klemmer Nelle for Nelle er så god*

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! Ble så glad nå icon_smile.gif

En venninne ringte og spurte om hun kunne komme på besøk til meg på bursdagen. Hun tenkte vi kunne dra ut og spise eller noe. Jeg har en annen venninne jeg tenkte å spørre om ville være med også. Jeg tror jeg skal si at det er bursdagen min (hun ene vet det helt sikkert, men hun andre har kanskje glemt det). Definitivt ingen video denne gangen! Jeg har også en god venn som har sagt at han har kjøpt en liten gave til meg -da får jeg iallfall en gave!

Men -jeg synes nesten dette er litt pinlig, dette at jeg er så opptatt av bursdagen min og gjerne ønsker meg noen gaver og kanskje litt oppmerksomhet. Men det er bare det at det er så koselig når noen husker på det!

Tusen takk for klem. Klemmer masse tilbake!

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia Nelle,

jeg må bare si at jeg kjenner meg igjen, også jeg har fått en eller annen sånn greie med at på bursdager så må folk "bevise" at de bryr seg. Og en enda verre "feilkobling" jeg gjør, det er med gaver. Innser at jeg bærer på noen greier hjemmefra; siden følelser aldri uttrykkes med annet enn materielle gaver, så blir gavene så viktige. Koster de for lite eller er helt "feil" (dvs. uten tanke bak), så kan jeg bli såra. Selv om jeg synes det er helt vilt.... Men slik som dette er det bare for famlilie, ikke for venner.

MEN DET JEG EGENTLIG SKULLE SI:

Hiv deg rundt, Nelle, og inviter venner!! Du vet at du blir deppa av å være aleine på bursdag, så IKKE utsette deg for det igjen. Og du vet det, når du sier til folk at du har bursdag, så føler de seg ekstra forpliktet til å komme, det er jo så lurt icon_wink.gif .

Kan du få med den noen til å spise middag ute? Du har bursdag en dag i året, så det kan du unne deg. Hver betaler for seg (med mindre noen vil spandere på deg da). Og så kan du invitere folk til å dukke opp i din favorittbar/ pub sånn etterhvert utover kvelden?

Se på bursdag som en mulighet du har for å samle mennesker rundt deg som DU er glad i! Hva er vel bedre enn å være omringet av mennesker som man selv har funnet "verdig" til å delta i en samling? Overalt hvor du ser er det folk du er glad i? Helt genialt...

(og mye mindre stressende enn å tenke på om de er glad i deg eller ikke... Snu på det og minn deg selv på at de er der fordi DU er glad i DEM...)

på forskudd-bursdagsklem & gratulerer med dagen, Nelle!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

HEIA

GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN DIN, HÅPER DU FÅR EN KJEMPE FINE DAG OG MANGE HERLIGE MINNER!

birthday.gif

Masse klemz fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Nelle!

Nå har klokken rundet midnatt, så jeg ville bare ile til med å synge:

HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO YOU!

HAPPY BIRTHDAY TO NELLE, HAPPY BIRTHDAY TO YOU!

Synes ikke innlegget ditt var tåpelig i det hele tatt, forresten! Synes tvert i mot at det er flott at du tør å si fra om hva du trenger når du trenger det!

Jeg ønsker deg en kjempefin bursdag, og er sikker på at det er mange rundt deg som er utrolig glad i deg nettopp fordi du er du!

Kos deg på dagen din, Nelle!

God bursdagsklem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss...!! Jeg logger på en time over midnatt (får ikke sove) -henger litt rundt på nettet og oppdager at det er MANGE allerde som har sendt meg bursdagshilsen!!!

*er veldig rørt*

Tusen takk dere!!!

Veldig mange klemmer,

Nelle icon_smile.gificon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heiajente.gifGratulerer med dagen, Nelle kys_2.gif *bursdagskysser Nelle* Solen skinner - der ser du,Nikke.gif

du har vært så snill så rosaengel.gif Håper du får en kjempefin dag med vennene dine i kveld. Det blir sikkert hyggelig ogNikke.gif

jeg sender deg masse bursdagsklemmerhjerter_rundt.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg har gratulert på en annen tråd, men legger likevel inn en liten hilsen her også! icon_rolleyes.gif

Gratulerer med dagen i dag! icon_wink.gif

Kos deg i kveld og unngå stress!

hilsen og en stor bursdagsklem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...