Gå til innhold

Bot for å stå på egen parkeringsplass!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Her i den private veien jeg bor har man nå satt opp skiltet med parkeringsforbud og latt et privat vaktselsskap kontrollere. Dette har medført at andre biler nå har tatt min "vanlige" parkeringsplass. Jeg fikk hverken parkert der eller nærmere da ikke kunne hindre utkjøring. Men nå er det altså jeg som har fått bot! Fordi jeg en gang ikke kunne parkere på min vanlige plass (som ikke var omfattet av parkeringsforbudet). I tillegg kunne vel husverten ha lagt lappen i postkassen min og ikke kommet med den personlig flere timer etter at jeg hadde parkert. Det var også natt da jeg parkerte der. Synes dette er meget urimelig og skal selvsagt klage. Andre som har opplevd liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i den private veien jeg bor har man nå satt opp skiltet med parkeringsforbud og latt et privat vaktselsskap kontrollere. Dette har medført at andre biler nå har tatt min "vanlige" parkeringsplass. Jeg fikk hverken parkert der eller nærmere da ikke kunne hindre utkjøring. Men nå er det altså jeg som har fått bot! Fordi jeg en gang ikke kunne parkere på min vanlige plass (som ikke var omfattet av parkeringsforbudet). I tillegg kunne vel husverten ha lagt lappen i postkassen min og ikke kommet med den personlig flere timer etter at jeg hadde parkert. Det var også natt da jeg parkerte der. Synes dette er meget urimelig og skal selvsagt klage. Andre som har opplevd liknende?

Dette var litt uklart. Du har parkert i strid med parkeringsbestemmelser der en grunneier har engasjert et selskap til å håndheve bestemmelsene. Så har du fått et gebyr. Det har ikke kommet frem noe her som, etter mitt skjønn, kan gi grunnlag til en klage. Og denne "lappen" du skriver om - er det kanskje gebyret du mener - blir ikke det plassert på frontruten da. Og uansett hva har overleveringen med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var litt uklart. Du har parkert i strid med parkeringsbestemmelser der en grunneier har engasjert et selskap til å håndheve bestemmelsene. Så har du fått et gebyr. Det har ikke kommet frem noe her som, etter mitt skjønn, kan gi grunnlag til en klage. Og denne "lappen" du skriver om - er det kanskje gebyret du mener - blir ikke det plassert på frontruten da. Og uansett hva har overleveringen med saken å gjøre?

Den plassen der jeg står til vanlig er ikke regulert. Derfor har de uten lapp (altså lapp til å sette i frontruten som viser at man har parkeringstillatelse) parkert der jeg pleier å stå. Min husvert hadde ikke levert meg denne parkeringstillatelsen før det var for sent og jeg hadde fått bot. Altså har jeg lov til å parkere der. Tillatelsen er også datert flere dager før jeg fikk boten. Men jeg har vært bortreiot og visste ikke om dette før jeg kom hjem. Synes det er jævla irriterende at de som ikke ikke har tilltatelse ikke får bot (antakelig ikke) og at den eneste gangen jeg ikke fikk parkere på min vante plass (som jeg har fått av husverten) og at de andre hadde dobbeltparkert slik at jeg ikke engang kunne kjøre inn på plassen.

Så jeg kan ikke se at jeg ikke skulle vinne frem med en klage. Jævla vaktselsap. De kan vente seg!De måtte da også sjekke hvem jeg var og hvilken boligadresse jeg hadde og se hvordan de andre hadde parkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den plassen der jeg står til vanlig er ikke regulert. Derfor har de uten lapp (altså lapp til å sette i frontruten som viser at man har parkeringstillatelse) parkert der jeg pleier å stå. Min husvert hadde ikke levert meg denne parkeringstillatelsen før det var for sent og jeg hadde fått bot. Altså har jeg lov til å parkere der. Tillatelsen er også datert flere dager før jeg fikk boten. Men jeg har vært bortreiot og visste ikke om dette før jeg kom hjem. Synes det er jævla irriterende at de som ikke ikke har tilltatelse ikke får bot (antakelig ikke) og at den eneste gangen jeg ikke fikk parkere på min vante plass (som jeg har fått av husverten) og at de andre hadde dobbeltparkert slik at jeg ikke engang kunne kjøre inn på plassen.

Så jeg kan ikke se at jeg ikke skulle vinne frem med en klage. Jævla vaktselsap. De kan vente seg!De måtte da også sjekke hvem jeg var og hvilken boligadresse jeg hadde og se hvordan de andre hadde parkert.

Jeg skjønner at det er frustrerende for deg å ha fått bot, men du kan ikke vite om de andre som ikke har hatt lapp liggende har fått bot eller ikke. Har du fått, så har sannsynligvis de også det. Når det gjelder vaktselskapet så er de leid inn for å gjøre en jobb, og den gjør de ser det ut til. I og med at du ikke hadde tillatelsen din framme så gjør de det de skal. Du vil få pengene tilbake når du klager, fordi den var feil ilagt. Ikke fordi vaktselskapet nødvendigvis har gjort noe feil, men fordi du ikke har hatt lappen liggende framme. Så ikke lag større sak ut av dette enn det er. Du klager, får pengene tilbake (eventuelt boten sletta), legger tillatelsen synlig, så skjer ikke dette igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er frustrerende for deg å ha fått bot, men du kan ikke vite om de andre som ikke har hatt lapp liggende har fått bot eller ikke. Har du fått, så har sannsynligvis de også det. Når det gjelder vaktselskapet så er de leid inn for å gjøre en jobb, og den gjør de ser det ut til. I og med at du ikke hadde tillatelsen din framme så gjør de det de skal. Du vil få pengene tilbake når du klager, fordi den var feil ilagt. Ikke fordi vaktselskapet nødvendigvis har gjort noe feil, men fordi du ikke har hatt lappen liggende framme. Så ikke lag større sak ut av dette enn det er. Du klager, får pengene tilbake (eventuelt boten sletta), legger tillatelsen synlig, så skjer ikke dette igjen.

Gjøre det til en større sak enn det egentlig er? Ved å skrive her inne?

Jeg har sett at de andre bilene som stod på min plass ikke har parkeringsbevis!

Og de har vel ikke fått bot når de står på ikke parkeringsregulerte plasser. Det er jo opplagt.

Og det er nettopp det jeg sier; min husvert kunne ha lagt parkeringstillatelsen i postkassa. Så hadde jeg lagt ut lappen med en gang. Nå blir det nettopp masse styr med dette.

Og jeg mener vaktselskapet faktisk burde undersøkt hvor jeg bodde!

Det eneste de tenker på er selvsagt å få inn penger. Så håper de vel på at de møter en idiot. Kanskje de nettopp har sjekket hvem jeg er - et dumt kvinnfolk tror de. De skal faen meg få det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er merkelig at boten har klokkeslett før jeg i det hele tatt så noen bot på frontruten. Jeg la ut min parkeringstillatelse en time etter at jeg fikk boten. Og da kan ikke jeg huske at jeg så noen bot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel på tide at du merker parkeringsplassen din, så det ikke er noen tvil om at den er privat, og gjerne med bilnummer for biler som har lov til å parkere der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på tide at du merker parkeringsplassen din, så det ikke er noen tvil om at den er privat, og gjerne med bilnummer for biler som har lov til å parkere der også.

Hvorfor det? Saken er jo at dette ikke var noen ukjent eller besøkende som hadde tatt min plass, men en som visste utmerket godt hvor min faste plass er. Så benyttet de da min plass slik at de ikke skulle få bot. Folk er bare så jævla frekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, jeg synes du sutrer. Mener du virkelig at vektselskapet skal sjekke adressen til alle biler de gir bot?

Selvfølgelig parkerer de andre der det er mulig. Om den plassen virkelig er din, får du merke den. Om det bare er du som "synes" den er din fordi du alltid har parkert der er du jo helt på jordet.

Skjerp deg, sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener vaktselskapet faktisk burde undersøkt hvor jeg bodde!

Jeg skjønner ikke hvordan, og hvorfor, dette kan være deres oppgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan, og hvorfor, dette kan være deres oppgave?

Tidligere når jeg har stått på gjesteparkering har jeg fått bot når jeg bare skulle raskt inn med noen flyttevarer. Dette fordi de faste bosatte ikke hadde lov til å parkere der. Så selvsagt sjekker de boligadressen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, jeg synes du sutrer. Mener du virkelig at vektselskapet skal sjekke adressen til alle biler de gir bot?

Selvfølgelig parkerer de andre der det er mulig. Om den plassen virkelig er din, får du merke den. Om det bare er du som "synes" den er din fordi du alltid har parkert der er du jo helt på jordet.

Skjerp deg, sier jeg.

Jeg synes det et ytterst merkelig at den plassen aldri er blitt tatt før da!!

Merkelig holdning her inne. Jobber der alle i private vaktselskapet kanskje....ja, skulle ikke forundre meg, med den intelligensen og forståelsen dere viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Saken er jo at dette ikke var noen ukjent eller besøkende som hadde tatt min plass, men en som visste utmerket godt hvor min faste plass er. Så benyttet de da min plass slik at de ikke skulle få bot. Folk er bare så jævla frekke!

Men så slutt å sutre hvis du ikke vil gjøre noe med det !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så slutt å sutre hvis du ikke vil gjøre noe med det !!

Mener du virkeklig at jeg som leier en leilighet skal kreve at det blir satt opp skilt det jeg alltid har parkert? Jeg har sagt at de andre bilene ALDRI har stått der før. Hvorfor er det helt greit at de - uten parkeringstillatelse-plutselig nå kan ta seg til rette?!

Har du bil og lappen selv??

Det er ikke moro å betalte 800 kr for noe slikt!

Hvor mye piss er det lov å slenge ut her inne..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting er jo at JEG tok hensyn til at de andre bilene skulle kunne komme ut. Dette er en blindvei. Så hvorfor kunne ikke de ta hensyn til andre? Folk er bare så utrolig frekke og bryr seg ikke om andre enn seg selv. Det blir siste gang jeg skal ta hensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting er jo at JEG tok hensyn til at de andre bilene skulle kunne komme ut. Dette er en blindvei. Så hvorfor kunne ikke de ta hensyn til andre? Folk er bare så utrolig frekke og bryr seg ikke om andre enn seg selv. Det blir siste gang jeg skal ta hensyn!

Og en annen ting er jo at det faktisk ikke er parkeringsrestriksjoner der de andre bilene tidligere stod. Så hvorfor har de nå plutselig tatt min parkeringsplass?

Antakelig fordi de åpenbart er noen dumme frekke naut som er livredde for selv å få bot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg høres det ut som du er forbanne på alt som er rundt deg. Fra naboer, vaktselskap, husvert, gjester til de som vil hjelpe deg her. Vi forstår selvsagt at det er irriterende å få en parkeringsbot.

Så klag på denne boten og begrunn det med at du har tillatelse som av visse angitte grunner ikke lå synlig fremme. Kom heller tilbake hit hvis klagen ikke fører frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som du er forbanne på alt som er rundt deg. Fra naboer, vaktselskap, husvert, gjester til de som vil hjelpe deg her. Vi forstår selvsagt at det er irriterende å få en parkeringsbot.

Så klag på denne boten og begrunn det med at du har tillatelse som av visse angitte grunner ikke lå synlig fremme. Kom heller tilbake hit hvis klagen ikke fører frem.

Hjelpe meg her?? Hvem da?

Dere elsker vel deres neste så høyt dere at dere ville godtatt alt det jeg har skrevet. At andre som selv ikke har grunn til å flytte parkeringsplass gjør det fordi de ikke skjønne at de ikke trenger det og kun for å hindre bot selv. Eller at man skal få bot for å hindre å sperre andre inne. Eller at husvert kommer med parkeringstillatelsen flere dager etter at man har parkert..... Så det blir nok mere enn at det bare var tillatelsen som ikke lå fremme jeg kommer til å argumtere med!

Og neste gang skal jeg gi faen i å ta hensyn. Det kan DERE notere dere.

Men det er jo også utrolig mange dumme sjåfører....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo flytte, så kan det hende at husverten får en ny leieboer med lastebil (slik som de andre som bor her har) og så kan man håpe på at de parkerer på husvertens plass og at de ikke har penger til å dekke husleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...