Gå til innhold

Cerazette

Gjest Gjest_Papaya84_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Papaya84_*
Skrevet

Ikke så lenge siden jeg begynte på Cerazette minipiller?

Selv om jeg vet at det diskuteres at man ikke må han mensen når man bruker p-piller føler jeg alikevell at jeg "tukler" for mye med naturen om jeg ikke har mensen... Så lurer egentlig på om jeg kan "hoppe over" en uke med piller, slik at jeg får mensen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ingenting på cerazette, men lurer jeg på noe om et legemiddel pleier jeg å søke det opp i www.felleskatalogen.no/pasientutgave

Jeg var også veldig skeptisk til det å hoppe over perioden da jeg begynte med piller. Jeg tok derfor en omfattende runde på google og spurte en 5-6 leger. Alle sier det samme; Det å hoppe over perioden er bra for kroppen, da risikoen for kreft i egglederene/livmoren reduseres som følge av dette. Husker ikke helt begrunnelsen for dette.

Uansett kan ikke det å gå på p-piller på noen måte sammenliknes med en normal syklus. Det blir derfor også feil å kalle det normalt for kroppen å ha en pause hver 4. uke.

Gjest Elfrida
Skrevet

Du kan ikke hoppe over piller med Cerazette, da mister du beskyttelsen.

Og som AnetteR er inne på, den blødningen du får med vanlige p-piller er ikke 'ekte' mens, siden du ikke har hatt eggløsning, så det er jo tukling det også. Ingen grunn til å late som noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...