Gå til innhold

Matolje i kjøkkenskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget at jeg hadde oppbevart en flaske med rapsolje i kjøkkenskapet og den har stått der i 2-3 måneder etter at den ble åpnet. Da jeg skulle bruke den så jeg i dag at det stod på flasken at den skulle oppbevares i kjøleskap etter åpning.. Den har nettopp passert "best før"-dato men siden den er nesten helt full er det så synd å tømme den ut.

Er den blitt dårlig av å stå i kjøkkenskapet? Den lukter ingenting. Burde jeg helle den ut? :klø: Vil ikke bruke den om det er fare for å bli dårlig :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri oppbevart olje i kjøleskap (det gjorde vi heller aldri hjemme hos foreldrene mine da jeg bodde der, for den saks skyld), og har foreløpig ikke blitt syk av det. ;) Og mine jumboflasker med solsikkeolje står i betraktelig mer enn 2-3 måneder. :ler: Jeg tror det går helt fint! :Nikke:

Skrevet

Jeg oppbevarer heller ikke matolje i kjoeleskap :)

Skrevet

Jeg har alltid olje i kjøkkenskapet, den ser ut til å holde seg helt fint.

Skrevet

Oki takk takk :)

Da satser jeg på at det den ikke er ødelagt og at den fortsatt kan brukes :)

Skrevet

Jeg har opplevd at olje som har stått kaldt (ikke kjøleskap, der det var ca 10-12 grader) som ikke har tålt det. Da har den blitt grumsete og skilt seg. Men det var olivenolje da. Den er vel kanskje litt spesiell?

Skrevet
Jeg har opplevd at olje som har stått kaldt (ikke kjøleskap, der det var ca 10-12 grader) som ikke har tålt det. Da har den blitt grumsete og skilt seg. Men det var olivenolje da. Den er vel kanskje litt spesiell?

Olivenolje og en del andre oljetyper blir grumsete som du kaller det hvis de står kaldt. Det er helt uproblematisk, og betyr ikke at de ikke tåler det. De blir flytende igjen hvis de får stå i romtemperatur en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...