Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Sikkert bare et luksusproblem, men jeg har en babo, bor i blokk og hun bor rett ved siden av meg. Omtrent hver gang jeg går ut så kommer hun ut også, kun for å prate. Det hender hun også ringer på, kun for å prate. Da står vi i gangen å prater, alt fra 10 minutter til flere timer. Det er jo hyggelig det, men det er et problem. Hun skal kun prate om seg selv eller ting som hun er intressert i, og stort de samme temaene hver gang. Om jeg kommer med mitt da sier hun stort sett bare "jaja ja, oja, blabla (og ja, bla bla faktisk) og så bytter hun til det hun skal prate om. Og sånn kan hun holde på i flere timer. Vi pratet i natt, tre timer pratet vi. Hun skjønner visst ikke helt når hun skal gå. Har ikke noe klokke i gangen heller og vi har det egentlig hyggelig så sikkert litt min feil også at jeg glemmer av tiden, men hun blir faktisk sur om jeg vil gå inn og sier litt litt til, litt til, og slik går jo tiden. Men hva kan man gjøre med slike folk? Som sagt, vi har det gyggelig, men jeg blir bare så utrolig sliten av å høre på en person prate kun om det hun liker i flere timer, mer eller mindre hver dag og jeg får aldri komme med mitt. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Å avvise henne vil jeg jo heller ikke, da dette kun er det eneste problemet med henne, og at hun ikke helt skjønner når det er på tide å gå hjem.
Gjest Raptuza Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Stakkars, ho er kanskje einsam og ikkje har så mange å snakka med? Ellers er det jo ganske typisk folk å snakka om seg og sitt. Skjønnar kanskje ikkje at det virkar sjølvsentrert.....
-LilleFix- Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Neste gang så kan du jo si at du har dårlig tid, har ting du skal gjøre etc, og bare prate litt kort i forbifarten.
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Du kan jo prøve å trene henne opp... 1) Alltid være blid og imøtekommende, men fast. Om hun fanger deg i gangen, så kan du snakke litt med henne. Når du så må gå, og hun sier litt mer litt mer, så sier du bare med et smil at det var hyggelig å prates, men du har ting du må gjøre. Så går du inn døren og lukker den. 2) Være mer insisterende på at dere også skal snakke om ditt. Da må du være litt lur, og passe på. Om hun prøver å vri samtalen tilbake til sitt, vrir du den bare raskt tilbake igjen og fortsetter på det du snakket om. Og så tar du større initiativ til at dere skal snakke om ditt også. Om hun da blir lei av deg, vel, det får gå. Slik det er nå så bruker hun deg som terapi. Om man skal ha et vennskap med noen, så må begge få noe positivt ut av det. Du kan ikke bare være en hun får tømt seg for. Hvis dette sliter på deg, så får du heller være strengere. Når det gjelder å gå hjem; si til henne at nå må du legge deg. Så går du på badet og begynner å pusse tenner osv. Om hun fortsatt ikke skjønner tegninga, så begynn å slukke lys..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå