waco Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 satt akkurat og så på en episode av den store reisen på nrk, om hvordan nordmenn klarer seg ute i naturen med naturfolk, nordmennene gikk med slagstøvler og de innfødte barbent. Men det var en ting som slo meg, det virker som om nærmere man kommer naturen desto klarere er kjønnsrollefordelingen. Så da kanskje det kan vise seg å være en stor feiltagelse den store likestillingdebatten vi har her i vesten? Kanskje vi burde lære for oss selv at de to kjønnene vi har er så ulike i både atferd og handling og forståelse at vi også burde tilpasse oss virkeligheten. Når alt kommer til alt så er jo det samfunnet vi har også en del av naturen så derfor burde vi også innrette oss naturens lov og orden. Vi har jo allerede sett at kvinner ikke passer til politikere, hvilkene andre yrker tror dere kvinner ikke strekker til?
Kosemose Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Jada, vi kan godt begynne å skille mer mellom kjønnene. Samtidig kan alle menn begynne å binde opp tissen sin i en snor rundt magen slik de også gjør i denne serien. Det virker jo som om det er naturlig. Av kvinneyrker er det jo tydelig at kvinner egner seg til å fiske, slik vi så i dag. Men det fordrer bananskjørt. Typisk manneyrker er å gå på apekatt-jakt. Støtter tanken din om at vi bør leve mer naturlig, Waco.
Gjest Zia Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Jada, vi kan godt begynne å skille mer mellom kjønnene. Samtidig kan alle menn begynne å binde opp tissen sin i en snor rundt magen slik de også gjør i denne serien. Det virker jo som om det er naturlig. Av kvinneyrker er det jo tydelig at kvinner egner seg til å fiske, slik vi så i dag. Men det fordrer bananskjørt. Typisk manneyrker er å gå på apekatt-jakt. Støtter tanken din om at vi bør leve mer naturlig, Waco.
Bellatrix Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Jada, vi kan godt begynne å skille mer mellom kjønnene. Samtidig kan alle menn begynne å binde opp tissen sin i en snor rundt magen slik de også gjør i denne serien. Det virker jo som om det er naturlig. Av kvinneyrker er det jo tydelig at kvinner egner seg til å fiske, slik vi så i dag. Men det fordrer bananskjørt. Typisk manneyrker er å gå på apekatt-jakt. Støtter tanken din om at vi bør leve mer naturlig, Waco. Fantastisk svar!
waco Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2008 Det eneste jeg synes var tøft av de jentene var at de spiste maur, men ikke ville de sette seg over godluktrøykskyen uten shorts og truse og så var det en scene til jeg ikke husker, men det var ihvertfall tydelig at de nordmennene er mer på charterferie i et urinnbygger natur. Forresten kan vi nordmenn kanskje lære litt om samhold og naturbruk og ikke ressurssløseri som vi er vant med, men dere tror jo at disse menneskene er mer primitive til å takle dagliglivet fordi de må på apekattjakt med penisfutteral. Helt ærlig jeg hadde aldri klært det, tenk å få en giftpil i pungen fordi nøs i feil øyeblikk.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Det eneste jeg synes var tøft av de jentene var at de spiste maur, men ikke ville de sette seg over godluktrøykskyen uten shorts og truse og så var det en scene til jeg ikke husker, men det var ihvertfall tydelig at de nordmennene er mer på charterferie i et urinnbygger natur. Forresten kan vi nordmenn kanskje lære litt om samhold og naturbruk og ikke ressurssløseri som vi er vant med, men dere tror jo at disse menneskene er mer primitive til å takle dagliglivet fordi de må på apekattjakt med penisfutteral. Helt ærlig jeg hadde aldri klært det, tenk å få en giftpil i pungen fordi nøs i feil øyeblikk. Det var vel ikke de samme som spiste maus som ikke ville ta av seg shorts og truse?
Gjest Ulva35 Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 Det var vel ikke de samme som spiste maus som ikke ville ta av seg shorts og truse? Nei, og en annen ting var at det ikke var samme samme jentene. To forskjellige familier og to forskjellige stammer
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 Nei, og en annen ting var at det ikke var samme samme jentene. To forskjellige familier og to forskjellige stammer Er det så nøye da. Du ødelegger jo poenget ... Waco jeg foreslår at du drar til et land der du som mann kan ligge på ryggen og glane og gå i hønsehuset når du skal ha deg slik at du får kose deg med en mannsrolle som kler deg. For oss andre som er for likestilling er det imidlertid helt greit å leve i Norge og arbeide for fortsatt likestilling mellom kjønnene.
Muffinsdilla Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Likestilling er tydeligvis ikke ett tema i disse stammene. Men må si jeg er imponert over hvor mye de skjønner ut av kroppsspråk og tegngiving. Så to forskjellige språk og kulturer kan tydeligvis finne kontakt allikevel.
waco Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2008 Synes programmet var interessant sett fra et norskt perpektiv, den viser med all tydelighet at vi nordmenn ikke hadde klart oss et helt liv i jungelen. Allikevel, det er dårlig gjort av gjestfriheten og ikke ta av seg truse og shorts før man tok den "røykluktgreia", fordi det viser jo at disse jentene egentlig ikke gidder respektere kulturene de kommer til. Mennene synes jeg var mer ydmyke og imøtkommende, de norske menn prøvde både blåsepiler og snus i nesa. Vi får jo hele tiden bevis hvor overfladiske vestlige kvinner blir i forhold til naturivareta interesser og andre menneskers virkelighet i den tredje verden. Men dette visste vi jo vel fra før, men nå fikk vi det bekreftet?
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Synes programmet var interessant sett fra et norskt perpektiv, den viser med all tydelighet at vi nordmenn ikke hadde klart oss et helt liv i jungelen. Allikevel, det er dårlig gjort av gjestfriheten og ikke ta av seg truse og shorts før man tok den "røykluktgreia", fordi det viser jo at disse jentene egentlig ikke gidder respektere kulturene de kommer til. Mennene synes jeg var mer ydmyke og imøtkommende, de norske menn prøvde både blåsepiler og snus i nesa. Vi får jo hele tiden bevis hvor overfladiske vestlige kvinner blir i forhold til naturivareta interesser og andre menneskers virkelighet i den tredje verden. Men dette visste vi jo vel fra før, men nå fikk vi det bekreftet? Hva vet du om hva de gjorde inni pleddet? Skuffet fordi du ikke fikk sett mer? Det har forresten ingenting med likestilling å gjøre. De innfødte spytta jo ut maten nordmennene hadde med også. Noen ting er vanskeligere å venne seg til enn andre ting uansett hvor du kommer ifra.
Kosemose Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 Synes programmet var interessant sett fra et norskt perpektiv, den viser med all tydelighet at vi nordmenn ikke hadde klart oss et helt liv i jungelen. Allikevel, det er dårlig gjort av gjestfriheten og ikke ta av seg truse og shorts før man tok den "røykluktgreia", fordi det viser jo at disse jentene egentlig ikke gidder respektere kulturene de kommer til. Mennene synes jeg var mer ydmyke og imøtkommende, de norske menn prøvde både blåsepiler og snus i nesa. Vi får jo hele tiden bevis hvor overfladiske vestlige kvinner blir i forhold til naturivareta interesser og andre menneskers virkelighet i den tredje verden. Men dette visste vi jo vel fra før, men nå fikk vi det bekreftet? Lurer på - har du samme holdning ovenfor fremmedkulturelle som flytter til norge? Beskylder du de for å være overfladiske når de ikke dropper sitt eget og hopper rett på enhver norsk skikk og sedvane? Og mener du at norske kvinner (sånn helt generelt sett) er overflatiske fordi vi ikke sørger for å få røyk det lukter godt av rett skrevet?
waco Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. oktober 2008 de innfødte spytta ut maten nordmennene hadde med seg? Hallo, en pose med dundersalt kvalifiserer ikke til "maten nordmennene hadde med seg", men det er sukkertøy full av kjemikaler, og jeg skjønner godt at e-stoffer og søtningsmidler virker som gift for urinnbyggere. Men å tro at dere skulle skjønne sånne enkle ting, nei det viste seg ikke akkurat å være lett det. Om jeg hadde ønsket urinnbyggere tok med seg skikkene til norge? Kanskje noen av dem, men ikke det å gå rundt med penisfutteral eller spise maur man finner i maurtuer, men heller det at de samarbeider om å få dagliglivet til å gå rundt. Kanskje dette underholdningsprogrammet på nrk er for avansert for den jevne kvinneguidenbruker? Rart at dere ikke klarer å ha noen tolkninger i huet etter å ha sett en dokumentarfilm på tv, men vi er vel forskjellige der, noen liker å resonnere og tenke seg frem til ting, mens andre liker å ikke bry huet sitt med andres livssituasjoner?
Kosemose Skrevet 12. oktober 2008 #15 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) de innfødte spytta ut maten nordmennene hadde med seg? Hallo, en pose med dundersalt kvalifiserer ikke til "maten nordmennene hadde med seg", men det er sukkertøy full av kjemikaler, og jeg skjønner godt at e-stoffer og søtningsmidler virker som gift for urinnbyggere. Men å tro at dere skulle skjønne sånne enkle ting, nei det viste seg ikke akkurat å være lett det. Om jeg hadde ønsket urinnbyggere tok med seg skikkene til norge? Kanskje noen av dem, men ikke det å gå rundt med penisfutteral eller spise maur man finner i maurtuer, men heller det at de samarbeider om å få dagliglivet til å gå rundt. Kanskje dette underholdningsprogrammet på nrk er for avansert for den jevne kvinneguidenbruker? Rart at dere ikke klarer å ha noen tolkninger i huet etter å ha sett en dokumentarfilm på tv, men vi er vel forskjellige der, noen liker å resonnere og tenke seg frem til ting, mens andre liker å ikke bry huet sitt med andres livssituasjoner? Du er når som helst velkommen hjem til meg på en sosialantropologisk studie, Waco. Da kan du studere "samarbeid for å få dagliglivet til å gå rundt" selv om vi ingen her har penisfuteral. Men da er det muligens ikke like interessant? Når det er sagt - hvis du er interessert i kulturstudier, tror jeg du bør satse på annen kildebruk enn realityshow i beste sendetid. Du må ikke tro på alt du ser på tv skjønner du Endret 12. oktober 2008 av Kosemose
mysan Skrevet 12. oktober 2008 #16 Skrevet 12. oktober 2008 Nå har jeg ikke fått sett siste episoden av dette programmet ennå, men i min bok har det hittil kun vært mor og eldste datter av familien fra Trondheim som befinner seg i Namibia som har satt seg på bakbena og ikke villet delta i ting. De andre synes jeg har klart seg ganske så bra, jeg. Skal man dra inn fremmedkulturelle her i landet i diskusjonen, så er det kanskje hakket mer interessant å se hvem av dem som nekter å tilpasse seg vår kultur som de tross alt skal bli en varig del av, enn en familie som har reist på måfå ut i verden uten å ane hva de går til, og som kun skal være der i fire uker for tv-underholdningens skyld. Og så vidt jeg har fått med meg, Waco Dearest, så er du veldig mye mer tolerant for fremmedkulturelle her i landet enn du er for disse norske jentene i dette programmet.
waco Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #17 Skrevet 13. oktober 2008 Moren min leide ut en leilighet til noen somaliere en gang, de kastet brukte bleier ut av vindu, og derfor måtte kastes ut. Nå er det nå en gang sånn mysan at en del av disse innvandrerne er mennesker som er vant til å bo i pappesker uten innlagt vann og kloakk, og da er det ikke så enkelt å plutselig måtte bo i norge. Da må vel løsningen være å intergrere disse menneskene littegranne mer? Kanskje vi kunne hatt forsøksordninger hvor ekte nordmenn fikk betalt for å ta inn en asylsøkerfamilie inn i hjemmet sitt for å lære litt om skikker og oppdragelse?
mysan Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har for lengst foreslått botrening for de som trenger det, nettopp pga dette med søppel som kastes ut av vinduet o.l. Jeg ble fort stemplet for det også. Det har jo blitt sånn her, at dersom man er kritisk så¨er man rasist, eller besitter fremmedfrykt i bøtter og spann. Men nå var det jo ikke det denne tråden handlet om, og jeg syntes bare det var litt påtakelig at DU som viser sååååå stor toleranse for de som kommer hit og ikke makter å tilpasse seg, ikke viser den samme toleransen for en stakkars familie fra trøndelag som ikke synes det er moro å bli smurt inn med rød leire og få røkt musa si over åpen flamme. Det er jo dog litt særere ting enn å kaste søpla i containeren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå