Gå til innhold

Pityriasis sin dagbok mot den store dagen.


Pityriasis

Anbefalte innlegg

Hei!

Da har jeg også startet en egen bryllupsdagbok! Ble litt inspirert av å smuglese deres, og innså at det kanskje kunne være litt greit å få utløp for ideer og planlegging gjennom en slik side. Om dette gjør meg mer "Bridezilla" enn jeg allerede føler jeg er, er nok meget mulig - men det er jo (forhåpentligvis) bare snakk om ett bryllup i livet mitt! Så det er lov å "ta litt av". Mener jeg!

Vi gifter oss som sagt 01.08.09. Han fridde 03.07.08, så har vært forlovet et drøyt år når vi gifter oss, og vært kjærester i 2,5 år. Vi er omlag 25 begge to, har aldri vært gift tidligere og har heller ingen barn, ennå. Jeg studerer medisin på 5-året, han studerer litt og jobber en del - så vi har egentlig mer enn nok å bruke tiden på utenom dette bryllupet også. :)

Hva som er klart til nå:

  • Kirken (blir min "barndomskirke")
    Festlokalet (en herskapsgård)
    Fotograf (en venn av pappa er proff med eget studio)
    Kokken og servitørene (igjen en venn av pappa med eget firma...)
    Sang i kirken (mamma + et ganske berømt kor mamma synger i)
    Brudekjolen (Verdens nydeligste! Bestilt, men laaang leveringstid)
    Forlovere (jeg har to, han har en)
    Menyen (Soppsuppe, reinsdyrfilet, sjokolademousse)
    Ringene (beholder forlovelsesringene men skal ha ny gravering)
    Gjestelisten (men innbydelsene venter vi med til over nyttår, alle har fått beskjed om dato)
    Brudeundertøyet (pga litt ugunstig størrelse måtte jeg ordne dette i GOOD tid, ikke kjøpt ennå men bestilt i min størrelse)

Det neste som må fikses nå er bryllupsreisen. Vi er i dialog med flere reiseselskap og håper å få tatt en avgjørelse neste uke. Står mellom Mauritius og Bora Bora (Tahiti). Dyre reiser, men igjen - bare en gang vi gjør dette. Går ting etter planen er det snart barn, legejobbing og alt annet enn ferietid på meg og min kjære...

Sånn. En liten start i alle fall. Er lørdagskveld og L (la oss kalle min forlovede L, for Love. :rødme: ) er på fest med fotballaget. Så jeg har hatt en stille kveld for meg selv. Sette en romantisk komedie (En ekte Mann... Ganske søt, men VEL amerikansk, ikke em film jeg husker om en uke.) og bladd gjennom et par bryllupssider på nett. Skal jobbe tidligvakt i morgen så blir en tidlig kveld for min del.

Natta! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: hit!

Syns dere har veldig mye på plass allerede. :) Er det mulig å få se bilde av kjolen? :sjenert:

Tahiti er jo et fantastisk sted, perfekt for bryllupsreise! Men har jo hørt at Mauritius også er flott da, så dere kan vel ikke velge feil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bryllupsreisen bestemt!

Vi drar til Mauritius. Vurdert opp og ned i mente de siste dagene, så nå måtte vi bare ta et valg før alle flybillettene er steindyre. :jepp:

Blir 10 netter der nede og ca 1 døgn i reise hver vei. Bildene ser jo bare helt nydelige ut, dessuten er det en del opplevelsesmuligheter der nede. Vurderte Maldivene sterkt, siden vi har så lyst å bo i en "water-bungalow", men fant flere ankepunkter mot det. Først og fremst er dette 20.000 kr dyrere for ett døgn mindre, flyturen er lengre og ett hotell = en øy, så man blir ganske fastlåst. Litt mindre å oppleve der nede, rett og slett. Bora Bora var også et sterkt kort, men med bare flypriser til 50.000 og 5 døgn samlet flytid blir det ikke en reise som passer oss nå. Vi må være tilbake til studiestart, så kan ikke ta ubegrenset mange uker heller. :)

Åh - nå gleder jeg meg skikkelig! Satt og sett på masse bilder i dag fra ulike reisemål, er skikkelig reisesyk! :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for bestilt bryllupsreise! :strix:

Så gøy! Mauritius ser og høres fantastisk ut! Blir sikkert en kjemperomantisk tur. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...