Arwen Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har hatt bihulebetennelse lenge nå, og blir ikke kvitt den. Skal ringe legen igjen på mandag og håper jeg får noe som tar knekken på den snart. Leste litt om bihulebetennelse nå og ser at et alternativ er å stikke hull på en eller annen hinne for så å skylle bihulene. Er det vondt? Hørtes skikkelig ekkelt ut.
Gjest Page Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Isj, da, det hørtes ikke godt ut, nei. Jeg har altså aldri gjort det, men både mannen og sønnen har hatt en god del omganger med bihulebetennelse, så jeg har noen gode tips. Er plagene vedvarende får man jo gjerne antibiotika. For sønnen sin del, kom plagene igjen bare et par dager etter endt antibiotikakur, og da fikk vi tips av legen om å bruke allergitabletter i kombinasjon med neseskylling og nesespray, og da ble han faktisk helt bra. Neseskyllehorn får du på apoteket, og det er veldig greit å bruke. Skyll flere ganger om dagen, så fort du begynner å kjenne at det presser på i bihulene. Rett etter skyllingen pusser du nesen og sprayer med nesespray. Samtidig tar du en allergitablett daglig. Reseptfrie er like greit som noe annet. Her i huset bruker vi nå kun denne metoden for å bli kvitt bihulebetennelse. Kan man unngå antibiotika er jo det det beste.
Arwen Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 Det skal jeg jammen prøve! Takk Foreløpig går jeg på pencilin og nesespray i pilleform begynte med nesespraypillene (Rhinoxin?) midt i pencilinkuren og synes jeg var bedre første dagen på dem, men nå er jeg like ille igjen. Er 9. dagen på pencilin nå.
Gjest mariaja Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Det er ikke alltid de pillene funker så bra i grunn, har prøvd de selv, men nesten ikke kjent noen virkning. Så kanskje du skal prøve sprayen? Eller saltvannsspray? Det gjør i allefall susen her i gården
Arwen Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har brukt nesespray sammen med pillene for å være helt sikker på at det skal være åpent... akkurat nå føles det som om jeg er dømt til å ha bihulebetennelse resten av livet er syk på femte uka faktisk.
Gjest mariaja Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Uff, kjedelige greier.. Har desverre ingen flere tips å komme med, god bedring!
Arwen Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2008 Har lyst å prøve paige sine tips alt nå, men har jo ikke neseskyller går det ann å skylle uten?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har prøvd neseskylling, syns det fungerer bra. Litt ubehagelig, men ikke vondt, så det er bra å prøve. Hjelper mot bihulebetennelse i hvertfall.. Bruker det også for å forebygge hvis jeg er forkjøla. Kan ikke se for meg hvordan det går an uten en neseskyller, så det må du nok ha. Fås på apoteket
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Samboern min bruker nesehorn, og det fungerer bra for å åpne, men det er jo viktig å få bort årsakene til at man er tett også, enten det er infeksjon eller allergi. Det fungerer også bra forebyggende om man ofte blir tett/får bihulebetennelse. Tror ikke det er så ekkelt som det virker Han har også skylt uten horn, men bare i sjøvann, tror jeg (hva gjør man ikke når man må...). Du kan antagelig prøve å fylle saltvann i en ren bolle e.l og prøve - men jeg tror nok det er lettere med nesehorn for en nybegynner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå