Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har greid å slette en utrolig viktig mappe, både fra dens opprinnelig plassering og fra papirkurven. Finnes det en mulighet for å finne tak i den igjen eller er den forsvunnet for godt? Mulig jeg spør dumt nå, men jeg er desperat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har greid å slette en utrolig viktig mappe, både fra dens opprinnelig plassering og fra papirkurven. Finnes det en mulighet for å finne tak i den igjen eller er den forsvunnet for godt? Mulig jeg spør dumt nå, men jeg er desperat!

Dataene er ikke fysisk borte før de blir overskrevet av noe annet, men jo mer du bruker maskinen, jo større er sjansene for at dette skjer. Det lureste er å slå av maskinen og ta ut hele harddisken, og deretter koble den til en annen maskin (som disk nr. 2) og deretter bruke et av de data-gjenopprettingsprogrammene som finnes.

For det finnes programmer som kan gjenopprette slettede filer, f.eks. PhotoRec, som navnet til tross kan hente ut mye mer enn bare bilder.

Gjest Gjest_ping_*
Skrevet

Jeg har gode erfaringer med GetDataBack. Har reddet data for flere med dette programmet. Det er dessverre ikke gratis.

Med et raskt søk fant jeg dette programmet som er gratis: EASEUS Deleted File Recovery 2.1.1

Har ikke testet dette så kan ikke garantere at det funker like bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...