Gå til innhold

Studentboliger i Oslo?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg planlegger å bytte til universitetet i Oslo, og lurer på om det er noen her med erfaringer fra de forskjellige studentboligene, evt. har noen å anbefale. Jeg har lest om dem på UiOs hjemmesider, men ville gjerne ha noen anbefalinger. Det er altså hybel jeg er ute etter, og følgende er viktig for meg:

-Så nært universitetet som mulig

-Dele bad med så få som mulig

-Max kr 3000 pr mnd

-Gode muligheter for klesvask

Og dette er ikke viktig:

-Kjøkken

-Høy standard

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kjæresten min bodde på Sogn før, og der var det veldig koselig. Jeg tror det varierer litt hvor mange som deler bad, men der han bodde var det fire som delte bad og kjøkken. Sogn er dessuten et koselig område og ikke langt fra Blindern. Bare nedoverbakke på sykkel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har en god venninne som bor på Vestgrensa Studentby og hun stortrives. I følge henne havner alle raringene som ikke dusjer og som stjeler mat på Sogn.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, selvfølgelig, Minnie. Man krysser av på et skjema når man søker: Dusjer du? Pleier du å stjele mat?

Dette er det dummeste jeg har hørt. De jeg kjenner som har bodd på Sogn har slett ikke vært noen raringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tro det eller ei, studentboligene er fulle av folk som stjeler mat og ikke dusjer, også her hvor jeg foreløpig bor, så ikke si at dette er det dummeste du har hørt! Det er utrolig irriterende å måtte dele en shampo til 200 kr med naboer som ikke gidder å kjøpe sin egen, så jeg må faktisk oppbevare slikt inne på rommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Det høres helt merkelig ut, men det er faktisk sant at det er veldig mange raringer som havner på Sogn....

.. men raringer som stjeler mat, shampo eller rene håndklær - det må du nesten regne med dersom du skal bo på studenthjem. Dessverre.

Vestgrensa er en av de nyeste boligene. Der er det veldig fint - ligger flott til i forhold til Blindern og har høy standard. Det gjør at du må betale litt ekstra for det - vet ikke hva det koster, men det er nok litt over 3000.

På Sogn er det litt billigere, men så er også standarden lavere. Der må du ofte dele med flere også.

Tror nesten jeg ville anbefalt deg å søke på Vestgrensa, jeg...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for svarene! Jeg har nå lest om Vestgrensa på hjemmesidene, og det virker faktisk verdt pengene. Får heller kutte ned litt på unødvendige innkjøp. Og jo færre jeg må dele med, jo bedre. Jeg har bodd på studenthjem i to år nå og opplevd mye rart - folk som stjeler, som nevnt tidligere, folk som glemmer å slå av kokeplatene, som bråker så inn i h... at de må trues med politiet, for å nevne noe. Man får et litt annet syn på sine medmennesker etter en stund på en slik plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

De som bor på Vestgrensa er utpreget roligere, det er hverfall mitt inntrykk, mange jenter som bor der nettopp pga. dette.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...