Gå til innhold

Går det ikke reklame rettet mot barn


Gjest Gjest_Student_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Student_*

Jeg er lærerstudent, og vi skal ha reklame som tema i norsktimene framover. Jeg har alltid syntes reklame som retter seg mot barn er forholdsvis ekstrem, da den spiller veldig på å appellere til kjønn. Rosa vs blå, dukker vs biler, mykt vs tøft osv. Så jeg tenkte det var en god idé å la elevene analysere slike reklamer.

Men tidlig i morges, da jeg hadde videospilleren klar for å ta opp, oppdaget jeg til min forskrekkelse at TV3 kjørte TVshop hele veien, og jeg så lenge på TV2 junior uten at det ble reklamepause. Jeg så heller ikke noe reklame på Disney Channel.

Har de sluttet å eksponere barn for reklame, eller var det bare tilfeldig at jeg ikke fant noe...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TV 2 har ikke lov til å sende reklame rettet mot barn, det har ingen tv-stasjoner som sender fra Norge lov til. TV3 og Disneychannel kan fordi de sender fra England, men så vidt jeg husker vil ikke Disneychannel gjøre det lenger. Om TV3 har sluttet veit jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Klara_*

En søsterkanal av tv3 (viasat 4?) sender iallfall reklame for barn. Husker ikke akkurat tidspunkt, men det var mellom to simpsonsepisoder på tidlig ettermiddag. De jeg la merke til var for diverse dukker, samt joggesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cartoon Network, Jetix, Nickelodeon og Disney Channel sender reklamer rettet mot barn.Kanalene er utenlandske men reklamene er norske!

TV3 sender vel enda på tross av forbudet.

Mange kinoer sender reklame rettet mot barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tv3 sender fortsatt reklamer rettet mot barn. Krusedull-Kim som ble nevnt lenger opp her for eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cartoon Network, Jetix, Nickelodeon og Disney Channel sender reklamer rettet mot barn.Kanalene er utenlandske men reklamene er norske!