Gå til innhold

Sliter på alle måter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter på alt for mange måter for tiden, for og starte på starten som ofte er det beste, så kan jeg fortelle at jeg har gått rundt med magesmerter i over en måned, smertene kommer og går litt som det føler for, men det blir hele tiden mer intenst, og går ganske hardt utover søvn og slikt, ligger ofte mange timer før jeg faktisk sovner, og når jeg endelig sover, så sover jeg så urolig at jeg ikke føler jeg får noe utbytte av søvnen i det hele tatt. Jeg sliter også med hodepine som har en tendens til og bli ganske kraftig, og svimmelhet som kommer sånn plutselig.

Jeg stresser endel, er arbeidsledig for tiden, har flyttet til en ny by sammen med samboeren, men har ikke klart og få meg en jobb enda, og lever nærmest på henne, klarer og skrape sammen en slant iblandt, men ikke såpass at det er mulig og gjøre noe nyttig med det for og si det slik.

Jeg har endel gjeld med meg inn i forholdet, noe som jeg ikke klarer og betale i slik situasjonen er nå, siden jeg faktisk ikke har noen penger.

Magesmertene og søvnproblemene gjør at jeg rett og slett ikke har noe energi når jeg er våken, så jeg klarer ikke sette meg ned og søke jobber, og om jeg får meg en jobb, så klarer jeg ikke holde på jobben, med mindre smertene gir seg.

Har vært hos legen, men har finner ikke noe galt med meg, men skal undersøke videre, slik at vi kanskje finner ut hva det kan være .

Jeg har heller ikke energi til og gjøre husarbeid, noe som faktisk trengs, men jeg orker bare ikke, er rett og slett gåen etter 10 minutters rydding.

Jeg har så utrolig dårlig samvittighet ovenfor samboeren, jeg gjør jo faktisk ingenting. Hadde jeg klart og gjøre noe, så skulle jeg selvsagt gjort det, men jeg klarer bare ikke...

Alt dette sammen, gir ett problem til, Det siste halve året, så har jeg vært veldig deprimert, men kom meg ganske godt opp igjen etter en vanskelig periode, men alt dette sliter så utrolig også psykisk, så jeg føler meg som en gravid kjærring med pms til tider, har humørsvingninger som ikke ligner grisen, skal nærmest ingenting for og få meg deppa igjen.

Jeg vet ikke hvorfor jeg legger ut dette her, håper kanskje på noen tips og råd, eller trenger kanskje bare og få det ut rett og slett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke akkurat ut som noe typisk problem hos en 24 årig gutt..

Vanligvis er det jenter som kan havne i slike situasjoner slik du beskriver.

Uansett handler det vel om å ta tak i seg selv og ta kontroll over tankegang og viljestyrke.

Du kommer deg over dette bare du virkelig går inn for det og snur tankegangen.:)

Det er ikke gjort på ei uke men du vil havne på rett kjøl etterhvert.

Velger og avslutte med et ordtak som tydelig sier det jeg prøver å forklare.

Håper det kan være til hjelp.

“All that we are is the result of what we have thought.”

Skrevet

Jeg skjønner at du har kommet deg inn i en ond sirkel her som du ikke klarer å komme deg ut av.

Jeg ville prøvd å tatt meg sammen nok til å sjekke ut om det ikke finnes noen gratistjenester hvor du kan få snakket med noen. Jeg har søkt litt rundt på nettet og det virker som at hvis du kontakter sosialkontoret så betaler og ordner de psykologhjelp til deg!

Ellers kan du jo lese denne artikkelen, kanskje den gir deg noen tips!

Skrevet

Henger meg på det En som vet skriver.

Dette kan du snu, og du kan få det bedre enn nå.

Du burde i hvertfall få orden på magesmertene og søvnen. Det hjelper vel ikke akkurat på å ikke få søvn, når en sliter fra før. Det er min erfaring.

Du sier du har vært til legen, og det vil bli gjort utredning videre?

Greit å få avklart at det ikke er noe somatisk å bekymre seg over.

Skjønner godt at du ikke har krefter til å søke jobb når du har det slik. Det tror jeg ikke noen hadde hatt. Så ikke tenk så mye på det. Ikke beskyld deg selv.

Du er kommet i en situasjon som du kan komme ut av.

Synes du skal ta kontakt med sosialkontoret og få høre mulighetene om å få dekket legetime og tips om hvordan du kan komme deg ut av dette.

Er du deprimert fordi du er i denne situasjonen eller var du også deprimert før?

Ta kontakt med NAV, eller har du tilgang på nett, så kan du kikke litt der. De skal være behjelpelige når det gjelder søk av jobb, tips osv.

Jeg ville først ha satset på å få fysikken i orden, slik at du faktisk har noe energi til å begynne å søke jobb osv.

Lykke til! Du er ikke alene :-)

Skrevet
Du sier du har vært til legen, og det vil bli gjort utredning videre?

Greit å få avklart at det ikke er noe somatisk å bekymre seg over.

Har allerede tatt noen blodprøver og urinprøve, men jeg lar han ikke gi seg med det for og si det slik... Så det blir videre testing vil jeg gå ut ifra.

Så ikke tenk så mye på det. Ikke beskyld deg selv.

Akuratt det er litt lettere sagt enn gjort. Jeg går for tiden rundt med konstant dårlig samvittighet, og merker også at samboeren også blir sliten av og ha det slik.

Er du deprimert fordi du er i denne situasjonen eller var du også deprimert før?

Jeg har tidligere vært deprimert, etter at det har skjedd en del tidligere, men situasjonen har gjort det endel værre.

Skrevet

det er en viss sjanse for at plagene dine er psykosomatiske.

du bør utredes skikkelig hos lege, og utelukke alt som kan være mulig. her må du nok stå på litt selv for å få tatt ulike prøver.

samtidig forklarer du en livssituasjon som er preget av endringer og stress for deg. i tillegg har du slitt psykisk selv, og er i en alder hvor ting fra før av er ustabilt. hva skal man gjøre, hva skal man bli - "alle andre" lykkes)

jeg tror du er lur hvis du legger jobbsøke planene på is i et par måneder for å konsentere deg om å bedre helsen.

jeg mener du uansett tilfelle bør få en henvisning til psykolog for å snakke deg gjennom dette her, selv om plagene også er fysisk relatert.

kroppen kan reagere kraftig, og det kan være lett å undervurdere hva stress og usikkerhet kan gjøre med kroppen(og der har jeg god erfaring.....:/ )

jo før du oppsøker hjelp, jo bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...