Gå til innhold

Hvorfor la bikkja slikke deg i munnen?!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor i alle dager vil noen la bikkja slikke dem i kjeften??!!? Det der så ufyselig ut, altså!

Er det fordi hunden er "kjentfolk"? Lar man da hvem som helst slikke en i munnen eller er det bare familiemedlemmer? Jeg finner INGEN gode argumenter for hvorfor man skal la hunden gjøre det!

Jeg forstår det ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt det, synes det ser ekkelt ut. Men pga at noen gjør det, behøver ikke du. Og det kan du jo være glad for :)

Jeg musser katten min på nesa og av og til munnen, i tillegg det samme på hund. Men slikke/bli slikket i munnen er nok ikke noe jeg fåretrekker eller ønsker. Og hvorfor? Jo, nei... jeg synes bare at det er greit! Katter er renslige dyr... jeg går på butikken og kan handle varer som har blitt tatt på av mennesker som hoster seg i hånda først... Man er liksom ikke helt skjør, vi mennesker. Men klart jeg skjønner komplekser mot å la seg bli slikket i munnen av hund,katt eller hva det nå måtte være. Men munnen vår er ikke renere, faktisk. Og det tenkes lite på!

Skrevet

Nei, det har heller ikke jeg forstått.

Hunder spiser vel mer eller mindre bæsj også.

Skrevet
Nei, det har heller ikke jeg forstått.

Hunder spiser vel mer eller mindre bæsj også.

Ja, noen? Men vi er ikke rene vi heller

Skrevet

Jeg har hund og katt, men jeg takler ikke den "kyssingen". Det vet bikkja, så hun slafser sambo over alt, og meg forsiktig på hendene (og selv da må jeg gå rett bort og vaske med).

Gjest Judas Iskariot
Skrevet

Du vet at hunder er renere i munnen. En mennesker ikke sant ?

Skrevet
Ja, noen? Men vi er ikke rene vi heller

Nei, stapp tunga nedi do, spis bæsk til frokost. Vi er jo skitten fra før, hva gjør vel litt mer bakterier.

Skrevet
Nei, stapp tunga nedi do, spis bæsk til frokost. Vi er jo skitten fra før, hva gjør vel litt mer bakterier.

Ja, hørtes ut som en god ide. Jeg burde vel ikke tenke at vi er skitten fra før... at noen bakterier faktisk er naturlig og nødvendig. Men du er vel ren som bare det, når du har sminket deg og er klar :fnise: Trokke du aner hvor skitten man er jeg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

De som faktisk vasker seg mest, dusjer hver dag osv er faktisk mest utsatt for bakterier pga at kroppen ikke blir vandt til å forsvare seg ;)

Skrevet

Jeg vet folk sier det, men det hjelper ikke meg. Jeg har heller ikke drukket av samme glass/flaske som min datter noen gang. Til nød kan jeg drikke av samboerens.

Jeg er nok litt over middels når det kommer til å være kresen. Dette er noen av mine mest enkle "diller".

Skrevet

Ååå, jeg syns også det der er heeeelt ufyselig! Fatter ikke at voksne mennesker lar hunder gjøre det... *spy*

Skrevet
Jeg vet folk sier det, men det hjelper ikke meg. Jeg har heller ikke drukket av samme glass/flaske som min datter noen gang. Til nød kan jeg drikke av samboerens.

Jeg er nok litt over middels når det kommer til å være kresen. Dette er noen av mine mest enkle "diller".

Det er lov det og, vel

Gjest Judas Iskariot
Skrevet
Ååå, jeg syns også det der er heeeelt ufyselig! Fatter ikke at voksne mennesker lar hunder gjøre det... *spy*

Ja men tenk over dette neste gang du lar din kjæreste eller mann ( om du har det ). Stapper tungen inn i munnen din. At den er ganske mye mer skitten en hva en hunds munn er,,.

Gjest Judas Iskariot
Skrevet

Vel du har lov å mene det. Men munnen til hunden er faktisk ganske mye renere en hva våre munner er.

Skrevet
Ja men tenk over dette neste gang du lar din kjæreste eller mann ( om du har det ). Stapper tungen inn i munnen din. At den er ganske mye mer skitten en hva en hunds munn er,,.

For en utrolig usaklig kommentar. Drar du virkelig paralleller til å kysse sin kjære? Det er da en helt annen sak å la et dyr, som ofte spiser avføringen til andre dyr, slikke seg på munnen. Men hvis du ikke klarer å se den grunnleggende forskjellen skal jeg ikke prøve å forklare det så nøye til deg heller. ;)

Jeg gleder meg til den dagen vi kan ha hund. Og jeg kommer ikke til å la bikkja slikke meg i ansiktet, det er bare utrolig uhygienisk og kvalmt.

-misa

Gjest Judas Iskariot
Skrevet
For en utrolig usaklig kommentar. Drar du virkelig paralleller til å kysse sin kjære? Det er da en helt annen sak å la et dyr, som ofte spiser avføringen til andre dyr, slikke seg på munnen. Men hvis du ikke klarer å se den grunnleggende forskjellen skal jeg ikke prøve å forklare det så nøye til deg heller. ;)

Jeg gleder meg til den dagen vi kan ha hund. Og jeg kommer ikke til å la bikkja slikke meg i ansiktet, det er bare utrolig uhygienisk og kvalmt.

-misa

Kanskje det var usaklig. Men det virker ikke som dere forstår at en hund er renere i munnen en hva et menneske er. Så det er faktsik ikke uhygienisk. Kvalmt er det. Men det er ikke uhygienisk

Klart jeg ser forskjellen. Men det virker som dere ikke forstår at fakta er at hunder er renere i munnen en mennesker. Og at det dermed er mer uhygienisk og ha tungen til et menneske i munnen en. Hundens tunge siden hungens tunge er renere en menneskets tunge

Selvfølgelig er det ekelt . Men det er ikke uhygienisk uansett hva hunden måtte spise så er den fremdels renere en hva mennesker er i munnen

Jeg tror dere har vanskelig for å forstå dette.

Skrevet

Som en var inne på så er det mindre bakterier i en hundekjeft i et menneskes munn.

Det er ikke noe jeg har funnet på. Det er vitenskapelig bevist.

Jeg antar folk rett og slett ikke tar til seg fakta.

Skrevet
Som en var inne på så er det mindre bakterier i en hundekjeft i et menneskes munn.

Jeg antar folk rett og slett ikke tar til seg fakta.

Kan du dokumentere dette? Jeg synes uansett at det er ekkelt, særlig i og med at hunder ofte spiser andre hunders bæsj.

Gjest Infralove
Skrevet

Eg har lest at det ikkje kan samanliknast, for hunder og menneskjer har ulike bakteriar. Men eg veit ikkje om det er sant.

Det er ein ganske relevant samanlikning. Om påstanden er sann. Har ikkje noko å sei kva hunden et og ikkje et, munnen er reinare likevel.

Då har du vel ei kjelde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...