Gjest Reiseglad Skrevet 10. juni 2003 #1 Del Skrevet 10. juni 2003 Er det noen som har vært der, og kan si noe, enten neg eller pos om stedet og landet? Vurderer tur dit i juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juni 2003 #2 Del Skrevet 11. juni 2003 Nessebar er en kjempetrivelig liten by. Jeg har ikk bodd der, bodde et år på Elenite, som ligger utenfor Sunny Beach, som er bygget opp meg hotell og for turister. Men Nessebar er en "gamleby" og det er faktisk bulgarere der. Vi pleide å reise inn dit for å finne bra restauranter etc. *mimre* For badestrand må du til Sunny Beach tror jeg - mener å huske at det ikke var så mye av det der. Men det er 10 år siden, mye kan ha skjedd siden da. Ellers så er Bulgaria Bulgaria - og man må reise med åpent sinn og av avslappet holdning. Sy pass og penger inn i kroppen og aldri gå alene når det er mørkt. Bulgaria har vært oppe som tema her før, gjør et søk, så finner du sikkert flere tråder. God tur - kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 11. juni 2003 #3 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg har vært der 2 ganger, en for 8-10 år siden, og en nå nylig. Og det må sies at landet har forandret seg MASSE på de årene. Turismen har gjort sitt inntog for fult, og det bærer iallefall Sunny Beach preg av. Nessebar er en søt og koselig liten by, men jeg synes det ble kjedelig i lengden der (vi var der 3 dager, og det var nok) Det er lite å finne på og det skjer lite. Men det er mange koselige restauranter der, marked og litt sånn. Mye kunstnere som holder til der og som selger tingene sine. De har 1 badeplass, som jeg personlig ikke likte. Vi bodde i Sunny Beach og tok båt over til Nessebar. Jeg vil anbefale dere å gjøre det samme (eller omvendt) Da får du likeom litt av alt. Uteliv og strandliv og noe som skjer på Sunny Beach, og rolig atmosfære med avslapping på Nessebar. Ellers er folkene der utrolig hyggelig og de fleste servitørene på S.B snakket faktisk svensk Litt morro.. Det er ikke noe særlig mer kriminalitet der enn på andre ferieplasser, jeg vil påstå mindre... Men selvfølgelig tar du dine forhåndsregler og går aldri alene i smug eller går å vifter med lommeboken din osv.. Hm... Fikk lyst å reise tilbake dit... Får vente til neste år, da myggen er kommet nå.. Er allergisk mot de, og havnet på Bulgarsk sykehus.. IKKE GJØR DET! Har aldri vært så redd i hele mitt liv!!!! Ikke helt på topp-standard for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslomann Skrevet 12. juni 2003 #4 Del Skrevet 12. juni 2003 Hei, har vært der endel ganger, riktignok ikke bodd i nessebar, men i en liten by lenger sør som heter Sosopol. Nessebar er en liten odde med mange gamle kirker og ruiner, veeeldig rolig sted der det ikke skjer så mye, men det kan jo være deilig det når man er på ferie så man får slappet av litt. Jeg hadde tatt meg en tur til sosopol når jeg først er der, veldig liten og koselig by med noen gode resturanter og kafeer, veldig romantisk by med en avslappet atmosfære, om sommeren er byen full av kunstnere og man kan få et fint portrett av seg selv for en billig penge. Det er også en fin restaurant der som heter "vindmølla", der det om kveldene er en helt fantastisk solnedgang og utsikt, tror den heter noe sånt som "velniki tornivo" på bulgarsk. Skal dit en tur i juli selv, drar den siste uken av juli sammen med samboeren min, som ikke har vært der før........ god tur til deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #5 Del Skrevet 20. juni 2003 Var på tur i Bulgaria i september i fjor, bodde i Sofia og reiste rundt i vestlige trakter av landet for det meste (anbefales like sterkt om noen er interessert i mer/annet enn sol, sand og dyre terasserestauranter...anbefaler bl.a. Bansko, Kovachevitsa, +++). Forøvrig er Nessebar en liten idyll hvis en bare har lyst til å slappe av og slentre i gamle smug. Som noen har vært inne på tidligere, kan Nessebar fort føles litt beklemmende pga. størrelsen - det er tross alt ikke all verden en får klemt sammen på en liten odde... Derfor er det - hvis dere har tenkt å være der en stund - mitt tips at dere bruker mulighetene til å reise med buss litt opp/ned lags kysten, eller litt inn i landet til vindistriktene (Stara Zagora). Buss er billig i Bulgaria. Jeg reiste fra Sofia til Nessebar med buss og tilbake igjen... NB! Husk dopapir! :o Det er forøvrig en del historiske ruiner i Nessebar, så med litt fantasi kan dere kanskje oppleve litt av oldtidsfeelingen når dere kommer dit... Ellers er det gitt gode generelle råd tidligere, sånne praktiske råd om penger og pass.. Men altså - dopapir. (Dette er ikke noe du trenger å ta med i rullevis hjemmefra - de selger dopapir i butikkene der nede også). Jeg anbefaler på det varmeste å ta turen. ikke heng dere så mye opp i dopapirproblematikken. Selv om jeg har gjrt det. En pakke Kleenex gjør forresten nytten i nødsfall. Jan A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #6 Del Skrevet 20. juni 2003 Var på tur i Bulgaria i september i fjor, bodde i Sofia og reiste rundt i vestlige trakter av landet for det meste (anbefales like sterkt om noen er interessert i mer/annet enn sol, sand og dyre terasserestauranter...anbefaler bl.a. Bansko, Kovachevitsa, +++). Forøvrig er Nessebar en liten idyll hvis en bare har lyst til å slappe av og slentre i gamle smug. Som noen har vært inne på tidligere, kan Nessebar fort føles litt beklemmende pga. størrelsen - det er tross alt ikke all verden en får klemt sammen på en liten odde... Derfor er det - hvis dere har tenkt å være der en stund - mitt tips at dere bruker mulighetene til å reise med buss litt opp/ned lags kysten, eller litt inn i landet til vindistriktene (Stara Zagora). Buss er billig i Bulgaria. Jeg reiste fra Sofia til Nessebar med buss og tilbake igjen... NB! Husk dopapir! :o Det er forøvrig en del historiske ruiner i Nessebar, så med litt fantasi kan dere kanskje oppleve litt av oldtidsfeelingen når dere kommer dit... Ellers er det gitt gode generelle råd tidligere, sånne praktiske råd om penger og pass.. Men altså - dopapir. (Dette er ikke noe du trenger å ta med i rullevis hjemmefra - de selger dopapir i butikkene der nede også). Jeg anbefaler på det varmeste å ta turen. ikke heng dere så mye opp i dopapirproblematikken. Selv om jeg har gjrt det. En pakke Kleenex gjør forresten nytten i nødsfall. Jan A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå