Gå til innhold

Tapetsere hobbyplate


Gjest Gjest_heidi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_heidi_*

Holder på å bygge meg ett skap og i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle tapetsere dørene. Dørene er store hobbyplater. Må jeg gjøre noe grunnarbeid før jeg begynner med tapeten? Må jeg grunne el.? Tapeten tror jeg er vinyl med fiberbakside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder på å bygge meg ett skap og i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle tapetsere dørene. Dørene er store hobbyplater. Må jeg gjøre noe grunnarbeid før jeg begynner med tapeten? Må jeg grunne el.? Tapeten tror jeg er vinyl med fiberbakside.

Ja, du må male platen først. Matt ned med litt sandpapir etterpå, hårene i treet reiser seg. Dersom du skal tapetsere to lengder på samme plate lønner det seg å male platen i samme farge som tapeten. Hvis ikke vil det være større sjanse for å se sjøten. Har gjort den tabben selv.

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde holde å evt våtbeise (sklæsje på en litt vann) vente til det tørker, og pusser vekk fiberene som vil reise seg som nevnt.

Og sparkle vekk evt ujevnheter.

Grunning i en farge som er lik tapet kan være gunstig i mange tilfeller, men tror ikke det skulle være nødvendig om man ønsker å gjøre det billigst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...