Gå til innhold

Nordmenn de klokeste i Norden?

Silfen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jaja, så er jeg halvdum og halvrar... :roll:

Forresten så er fransk og norsk nærmere hverandre enn svensk og finsk språkmessig, alle de tre førstnevnte er indoeuropeiske språk. Finsk er derimot et uralsk språk.

Vi er i samme båt da...

Jeg er så forbannet lei av at Nordmenn tror de er noe så utrolig bra... Jeg vil hjem, hjem, hjem... Og dit skal jeg om to dager :briller::briller: rett og slett for å slippe å bli gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Finland er og blir best!!!! Vakrest er det også!!!! Og de er interessante, exotiske og originale imotsetning til Norge....

Sorry! Jeg er bare så sinnsykt lei... det går over etter noen uker i det vakre perfekte hjemmelandet, så returnerer jeg som en god norsk borger, som ikke sier noe stygt om landet (i offentlighet i hvertfall) :briller:

Ja beklager en gang til... men man kan bli helt sprø av Norge etterhvet.

Eiko niin??? Onko kukaan samaa mielta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, folkens.

Har dere lagt merke til hvilket forum dere i det hele tatt er i? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Nordmenn forstår svensk: Astrid Lindgren, og annen bra svensk barne tv.

Nordmenn har ikke laget så god barne tv at svenskene har hatt lyst til å kjøpe det... Er det tegn på nordmennenes klokskap eller svenskenes suksess??

Nordmenn har i det heletatt mindreverdighets komplekser i forhold til svenskene, det er vel derfor dere har sånn behov for å hevde dere.

Men uten Astrid Lindgren ville dere nok hatt mye større problemer med svensken.

Dansk? Er det så mange nordmenn nom forstår det da? Ikke mange jeg har møtt! Sørlendinger gjør det fordi språket deres er så likt som dansk, og skriftspråket er jo omtrent som Norsk?

Enig med de over, det er Finnene som er klokest :wink: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke tar humor, er rimelig teit, helt uavhengig folkeslag. :ler:

Men Starfish, da skjønner jeg litt bedre hvorfor du synes jeg er litt rar, men mitt fjerdedels finske blod. :sjarmor:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke komme her og skryte på deg å være finsk, om det er 25% av deg som er det!

I dag kom forresten en gammel nabo bort til oss i byn, så på Emma og sa; fy søren, hun ser britisk ut!

Gjør hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Folk som ikke tar humor, er rimelig teit, helt uavhengig folkeslag. :ler:

Men Starfish, da skjønner jeg litt bedre hvorfor du synes jeg er litt rar, men mitt fjerdedels finske blod. :sjarmor:

Vel, vel... humor er annerledes i Norge enn hva jeg opplever at den er i resten av verden... Jeg forstår engelsk humor, jeg forstår svensk humor, jeg forstår finsk humor, jeg forstår amerikansk humor, jeg forstår Tyrkisk og pakistansk humor.... men norsk humor sånn som f.eks. borettslaget, Bård Tufte Johansen humor, Thomas Gjertsen Humor... forstår jeg ikke... det er mest mobbing har jeg intrykk av. :(

Men det er jo klart at det finnes noen hysterisk morsomme nordmenn også... bare at jeg har ikke møtt så mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke komme her og skryte på deg å være finsk, om det er 25% av deg som er det!

I dag kom forresten en gammel nabo bort til oss i byn, så på Emma og sa; fy søren, hun ser britisk ut!

Gjør hun?

Neida, jeg skryter ikke på meg å være det.

Emma? Nei, jeg synes da ikke det!

Gjest: Det kom vel rimelig klart frem at Starfish skrev dette som en morsomhet? Selv om du kanskje ikke syntes det var morsomt, så tviler jeg på du hadde problemer med å skjønne hva det var ment som å være i alle fall. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med alle gjestene her inne. Jeg er helnorsk, men mine danske venner må snakke engelsk til meg, for muntlig dansk skjønner ikke jeg en pøkk av. Både Danmark og Sverige har bedre skolepolitikk enn oss (Finland vet jeg ikke noe om, norsk og dum som jeg er...), Norge gir bare alle penga til utlandet og lar skoler og sykehus her hjemme forfalle...

Også så typisk norsk å tro at vi er et foregangsland når det gjelder menneskerettigheter. Tror vi gjør verden en tjeneste ved å ta inn innvandrer etter innvandrer fordi de har det jo så vondt der de kommer fra, og så går vi dagen etter og kjøper oss et persisk teppe som er knyttet av en syv år gammel jenta i Langtvekkistan som må jobbe i steden for å gå på skole. For ikke snakke om at norske menn ligger øverst i verdenstoppen over menn som reiser til Thailand for å kjøpe seg barnebruder...

Jo, nordmannen er lur han, så klok, og snill, og barmhjertig og rettferdig. Fint at han tror det selv i hvert fall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, gjester, er dere født idioter eller?

SKRÅBLIKK OG GENERALISERINGER!

SLÅ DET OPP!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke møtt mange indere.

Å, jo, da. :roll: Jeg stod i en kiosk, og ventet på å betale. Der stod det en inder foran meg, og skjønte ikke hvordan han skulle åpne saftposeisen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Herregud, gjester, er dere født idioter eller?

SKRÅBLIKK OG GENERALISERINGER!

SLÅ DET OPP!

Det er vel åpent for debatt for det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Skråblikk og generaliseringer... jovisst, men det er likevel en kjennesgjerning at vi tror vi er best i verden på det meste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror nå ikke det?

Bare se på amerikanerne.

Svenskene har like mange vitser om norskor som vi har om svenskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dr Zoidberg

Hen har vi egentlig fra at amerikanere tror de er best til alt i verden? Joda, er mange seniorer der borte som føler seg som enere i verden pga USA's rolle under 2. verdenskrig, men det er da en aldri så lite voldsomt å stemple et helt land slik.

Hvis det er nasjonalfølelse vi snakker om - så tror jeg ikke de gutta over dammen eller så mange andre land, kan komme forbi gode gamle Ola Potetbonde i både fordommer og meninger - det er noe med det der å kaste stein i glasshus.

Jeg nekter å tro at Nordmenn kan være så utrolig inteligente, beste beviset på det er vårt eget storting og vår egen presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er vi ikke det og hadde jeg ment det, hadde jeg heller lagt innlegget på Generell debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...