Gå til innhold

Nordmenn de klokeste i Norden?


Silfen

Anbefalte innlegg

Ja, for det må vi jo nesten være, eller hva?

For det er jo forventet at vi skal kunne lese dansk og svensk. Men det er ikke forventet at danskene skal kunne lese svensk og omvendt.

På alle såpedippedutter er det jo forklart på norsk OG enten dansk eller svensk, om ikke begge. KAn jo ikke ta noen sjanser på at svenskene tar feil når de skal vaske håret!

"Fy fan, Gustav. Nu hadde jag sjampon i håret i 3 min. och inte 4 som det stod på burken. Vad fan skal vi gjøra nu? Hadde jag bare studerat norska i skolan!" (pardon my swedish, ikke heeeeelt stø, hirr hirr)

Jeg vet at noen vil forsøke å bortforklare dette fenomenet med at disse såpedippeduttene selges i alle landene og derfor må ha det på alle språk. Den er for billig, altså.

Det har altfor lenge vært forsøkt holdt skjult at vi nordmenn virkelig er ENERNE i Norden.

Framåt nordmenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Vel, kanskje ikke nordMENN men oss kvinner i Norge kan nok regnes blant verdenseliten når det gjelder klokskap ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle bare visst, Molanya! :sukk:

Ja, du sier noe der, Hilde.

Kanskje vi burde kreve endring av det felles kallenavnet for oss som bor i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' kanskje ikke nordMENN men oss kvinner i Norge kan nok regnes blant verdenseliten når det gjelder klokskap ! :lol:[/quote']

Yezzzz! :Nikke:

Det underbygger også Starfish`s teori siden svært få menn noen gang gidder å lese bruksanvisningen. De tror de er verdensmester, mens vi vet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Nordmenn - de klokeste? haha den var god. Mer dumsnille, lettlurte folk skal en da lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furstina: sender oversetting pr pm. :ler:

Første gjest: under dynen, nå som det er sol og varmt og midt på dagen. Næsj.

Turde du ikke logge deg inn for å si det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel... Finland er en del av norden, og der forventes det at de forstår også svensk selv om språket er totalt annerledes; ergo må det være finnene som er klokest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner er blant noen av de dummeste jeg har møtt, så det er nok ikke sant.

Flere av dem hadde svensk på skolen i 7-9 ÅR, men kunne ikke mer svensk enn jeg kan fransk etter mine 3 år.

Jeg har faktisk aldri møtt et rarere folkeslag enn finnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt utrolig mange indere, men ikke i India.

Bodde et halvt års tid i en indisk/pakistansk bydel i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Samara
Finner er blant noen av de dummeste jeg har møtt, så det er nok ikke sant.

Flere av dem hadde svensk på skolen i 7-9 ÅR, men kunne ikke mer svensk enn jeg kan fransk etter mine 3 år.  

Jeg har faktisk aldri møtt et rarere folkeslag enn finnene.

Jaja, så er jeg halvdum og halvrar... :roll:

Forresten så er fransk og norsk nærmere hverandre enn svensk og finsk språkmessig, alle de tre førstnevnte er indoeuropeiske språk. Finsk er derimot et uralsk språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Finner er blant noen av de dummeste jeg har møtt, så det er nok ikke sant.

Flere av dem hadde svensk på skolen i 7-9 ÅR, men kunne ikke mer svensk enn jeg kan fransk etter mine 3 år.  

Jeg har faktisk aldri møtt et rarere folkeslag enn finnene.

Vel, jeg sier det samme om nordmenn...

Nordmenn er kjedelige, har ikke sans for humor, dessuten tror Nordmenn de er så sinnsykt viktige og smarte/kloke at det gjør meg rett og slett kvalm! Finner i dag leser bedre enn nordmenn, regner bedre enn nordmenn, snakker bedre engelsk enn nordmenn, har en mye bedre helsevesen enn nordmenn... osv... det meste gjøres bedre der enn her... Det eneste som redder Norge er oljepengene, Finner klarer seg fint uten, er ikke det litt flaut?

Nordmenn er slett ikke smarte, de bare liker å putte nesen i andres saker og gå rundt og tro de er bedre enn alle andre...

Dersom du som Nordmann mener du er så klok, så gjorde vel du en fatal feil når du sa norden men snakket bare om skandinavia?Har vel ikke lært definisjonen norden på skolen du da eller?

Jeg elsker Finland, og de nordmenn jeg kjenner som vet noe om landet (har bodd der osv..) mener at det er ganske mye Norge har å læer av finnene... :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...