Gjest virveldyr Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 (endret) --- Endret 26. september 2010 av virveldyr
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg mener bestemt jeg så et diskusjonsforum på norsk en gang. Prøv å google mer eller kontakt en forening for adhd og spør om de vet så finner du det nok. Uansett finnes det helt sikkert på engelsk. Her inne er det gjevnlig noen som skriver om det å ha adhd. HVis du søker på adhd med søkefunksjonen på kvinneguiden så finner du flere tråder. Jeg ville uansett sjekket denne siden her: cogmed.com Undersøkelser ved universitet i Sverige og USA viser at dette treningsopplegget virker veldig bra og med liten innsats. Det baserer seg på å trene opp det som kalles arbeidsminne noe som gjør at folk med adhd lettere klarer å forholde seg til alle impuslene og tankene de har uten å bli overbelastet. Jeg ville også testet akkupunktur hvis jeg var deg. Det virker for mange veldig beroligende og gir konsentrasjon. Alle former for avspenningsøvelser og arbeid med pust er også bra.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg ville uansett sjekket denne siden her: cogmed.com Undersøkelser ved universitet i Sverige og USA viser at dette treningsopplegget virker veldig bra og med liten innsats. Det baserer seg på å trene opp det som kalles arbeidsminne noe som gjør at folk med adhd lettere klarer å forholde seg til alle impuslene og tankene de har uten å bli overbelastet. Jeg ville også testet akkupunktur hvis jeg var deg. Det virker for mange veldig beroligende og gir konsentrasjon. Alle former for avspenningsøvelser og arbeid med pust er også bra. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, TS, med diskusjonsfora på norsk. Men litt off-topic her (siden det ikke er direkte det du spør om): Synes det er fint at gjest over her foreslår alternative/komplementære behandlingsmetoder/mestringsstrategier. Men husk at for noen med ADHD/ADD er det nødvendig med medikamenter også. Jeg er selv akupunktør og glad noen nevner denne muligheten, og man skal ikke undervurdere effekten av aku, omega3-fettsyrer osv osv. - for noen kan dette være tilstrekkelig. Men andre igjen kommer rett og slett ikke utenom "vestlige" medikamenter, uansett hvor mye du øver deg på å puste rolig eller hvor mange nåler du får. Jeg har møtt en del mennesker som forteller at tilværelsen med og uten medisiner er som natt og dag, at de får en helt annen ro, konsentrasjon og fokus. Uff, det ble kanskje litt vel off-topic som sagt, håper det kan hjelpe noen likevel, så jeg lar det stå. Håper også at du finner likesinnede og kan drepe litt ensomhet ved å dele den med noen. Lykke til videre.
Gjest virveldyr Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) *sletteslette* Endret 26. september 2010 av virveldyr
kristiney Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 hei du.er en jente på 20,begynnte på medisin for nesten en mnd siden (ritalin) har nesten den minste dosen nå,for vi driver å teste ut hvor mye jeg skal ta.nårr vet jeg at det er nokk? jeg vill ikke bli overmedisinert heller.kjenner ikke så mye funk på det enda,så da betyr det vell at jeg får for lite enda? si ifra hvis du/dere vil dele erfaringer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå