Gå til innhold

gruer meg!!!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

gruer meg! i morgen skal jeg få vite hva jeg kommer opp i muntlig eksamen.. det finnes ikke noe verre enn det! det er helt grusomt å tenke på at jeg skal måtte sitte inne å lese og pugge språk i to hele dager mens alle andre er ute! kommer til å begynne å strigråte! tenk om jeg kommer opp i et fag jeg absolutt ikke mestrer! hva slags fag er normalt å komme opp i, når det gjelder 3 klasse vgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kom opp i norsk siste året på vgs hvis jeg ikke husker helt feil..

Men noen andre som gikk siste året kom opp i andre fag, så det fins ingen fasit på hva man kommer opp i..Men jeg tror det er ganske vanlig at et kull kommer opp i norsk ihvertfall?

Hva slags fag er det du kan komme opp i da?

Men dette klarer du vet du! Lykke til!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muntlig eksamen på videregående er nok en av livets mindre prøvelser. På universitetet er det mange som foretrekker muntlig eksamen, siden de da får bedre karakter. Det er selvfølgelig individuelt.

I min klasse kom en gruppe opp i norsk. Ikke jeg, men jeg satt med en venninne i mange timer og "hørte" henne, lot henne få prate om stoffet og bli vant til tankegangen og hva man sier. Hun hadde total skrekk for muntlig, så det hjalp henne veldig å prate gjennom stoffet. Hun fikk 5 :D

Jeg har selv vært oppe i både tysk og engelsk, og jeg lagde da et resyme av hvert av de aktuelle tekst-stykkene som jeg pugget. Tysk var verst, for jeg var så uvant til å snakke det, og følte vokabularet mitt var litt lite for en 20 min samtale.. Det gikk det også.

Det siste du skal tenke på er at det er fint vær ute.. Dette er en god mulighet for deg til å skaffe deg en god karakter. Hvis det ikke skjer, er det ingen krise, hvis det skjer er det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten var det veldig få som kom opp hos oss, vet ikke om dette er en generell trend? Av 125 avgangselever var det vel kanskje 20-30 som kom opp i ulike fag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nye trenden er at alle kommer opp iet fag uansett.. en kan komme opp i de obligatoriske fagene religion hsitorie norsk og valgfagene jeg har samf bedriftsøkonomi, spansk fransk tysk..hvor sannsynlig er det å komme opp i språkfag. en skulle kanskje tro at de andre var mer vitkigere..uansettt det er ille!jeg fryser av tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke huske at jeg var oppe i muntlig i 3. klasse... men i 1. klasse (i 1996) var det bare 6 stk av 300 førsteklassinger som kom opp til muntlig - jeg var selvsagt en av dem og kom opp i økonomi. Men det gikk ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Jeg var ikke oppe i muntlig på vgs, men en venninne av meg kom opp alle tre årene... Noen har uflaks... Mulig det er andre regler nå, men for... 7 år siden (Oi! Som tida flyr) kom veldig få opp i muntlig. Hva man kommer opp i virker veldig tilfeldig. Tror de bare sier at der og der skal så og så mange opp i det og det faget, og så plukker de ut folk helt vilkårlig utifra alle som har hatt de enkelte fagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Jeg kom opp i norsk muntlig. Dro rett hjem og strigråt. Var overbevist om at jeg aldri ville stå.

Dagen etter ringte rektor meg og sa at jeg "dessverre" ikke kom opp likevel, pga sensorstreik. Da ble det gledestårer i stedet! :ler:

Det føltes fryktelig den gangen. Hvis det er til noen hjelp, er det en heller liten hendelse i livet som egentlig ikke betyr så veldig mye i den store sammenhengen. Om to måneder har du glemt den....

Går det bra, er det fint. Går det ikke bra, greier du deg nok fordet.

Uansett; lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk muntlig er vel det faget som er verst å komme opp muntlig i, det var ihvertfall den store skrekken da jeg gikk på videregående. Det var noen som kom opp i det også, men jeg tror det gikk veldig bra med alle sammen.

De fleste får bedre karakter i muntlig enn i skriftlig, hvis det er noen trøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg har vært oppe alle gangene det gikk.

Ikke neo å gråte for, man får ny erfaring det er greit å ta med seg videre, særlig hvis man skal studere på steder der alle har muntlig uansett.

På videregående får de fleste bra karakter.

Tips: kommer man opp i engelsk, møt en venninde kvelden før og vær sammen på vanlig måte, men snakk engelsk. Det hjelper på stotringen og flyten dagen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg var oppe i muntlig 1. og 3. året, henholdsvis naturfag og engelsk. (Hadde glemt engelsken, hadde både muntlig og skriftlig...)

Naturfagen gikk i dass pga influensa -jeg burde sykemeldt meg, fikk istedet 2. :roll: Engelsken gikk det bedre med, enda så nervøs jeg var... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Fatt mot kjære deg! Går helt sikkert bra! Faglærer er flink til å gi deg hint under eksamen :D Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muntlig eksamen er ikke noe problem!

Jeg har hatt muntlig eller skriftlig eksamen i ALLE fagene på vgs. Nei, jeg gikk ikke vanlig vgs :wink:

Har hatt akkurat samme fag og akkurat samme eksamen.

Har gått strålende!

Blir lettere hver gang! Lær deg hvordan du skal disponere tiden din i forberedelsestiden (hvis du får) og tenk over hva du bør begynne å si først! Så kommer det som perler på en snor..

Blir alltid overrasket over hvor mye jeg egentlig kan i hvert fag når jeg sitter der på eksamen.. Men jeg har jo visst at jeg skal ha eksamen i alle fag, så jeg har kanskje vært litt flinkere enn mange til å lese FØR eksamen (og, nei jeg tenker ikke på de 2 dagene før.. Selvom jeg har gjort det også... OFTE :roll: .. Hvorfor gjør vi det? Går på uni, og gjør det samme nå også... AT VI IKKE LÆRER!?!?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kom opp i norsk muntlig. Også dette året var det sensorstreik. Det var 5 grupper som kom opp i norsk og en del som kom opp i andre fag... Men så og si alle slapp pga sensorstreik unntatt min gruppe. Vi var de eneste oppe til norsk muntlig av 5 grupper...

Så mesn andre festet satt jeg og leste... Det gikk bra... men jeg har ikke lest noe språkhistorie etter eksamen...

PS: Min sensor gikk ut i streik dagen etter eksamen fikk jeg vite i ettertid... DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...