Gå til innhold

Mørk utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er flere som har/har hatt det som meg?

Jeg går på Diane p-piller, og de siste månedene har jeg fått mørk utflod og blødninger nærmest konstant etter én uke inn i nytt brett.

Ofte kommer det masse friskt og koagulert blod på papiret da jeg er på toalettet, gjennom en hel dag, annen hver eller flere dager i strekk. Ikke direkte så mye som når jeg har mensen, men likevel...

Dette sliter igjen på sexlivet, for om vi ikke har kapasitet til mye sex uka etter mensen, da er det nesten for seint, i og med at jeg føler meg så uattraktiv og grisete når jeg har det sånn som jeg har det. Og sånn går det nesten helt frem til neste pillefrie uke, selv om det varierer litt i mengde... :tristbla:

Vet at jeg sikkert burde ta dette videre til lege, og det har jeg tenkt til, men lurte på om noen kjenner seg igjen i min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det slik i tre måneder etter at jeg begynte på yasmin. Men det står i pakningsvedlegget at er helt normalt, kroppen bruker noen måneder på å venne seg til ting, og da forekommer mellomblødninger og spotting en stund. Det står også i pakningsvedlegget at det kan forekomme blødninger innimellom også når man er blitt vant til pillen (men om det er på daglig basis må man ta kontakt med legen).

Du kan jo lese i pakningsvedlegget til dine piller om det står noe om mellomblødninger som bivirkninger.

Skrevet
Jeg hadde det slik i tre måneder etter at jeg begynte på yasmin. Men det står i pakningsvedlegget at er helt normalt, kroppen bruker noen måneder på å venne seg til ting, og da forekommer mellomblødninger og spotting en stund. Det står også i pakningsvedlegget at det kan forekomme blødninger innimellom også når man er blitt vant til pillen (men om det er på daglig basis må man ta kontakt med legen).

Du kan jo lese i pakningsvedlegget til dine piller om det står noe om mellomblødninger som bivirkninger.

Takk for svar. :) Nå har jeg gått på mine piller i over 4 år, så synes det er rart at det ha begynt først nå for noen mndr siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...