Gå til innhold

Kolisjonsskadet bil


Gjest Gjest_Ellen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ellen_*

Håper noen her litt peiling på dette og kna svare meg :)

Hvis en bil har krasjet flere ganger og blitt reparert for over 50 000kr. Vil dette da ha noe å si for bilens verdi når den skal selges?

Det gjelder en Audi a4 fra 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er klart det har. Ikke på grunn av summen, men fordi kollisjoner kan medføre skjevheter, fargeforskjeller, økt fare for rust, osv.

Det står i forsikringsvilkårene mine at verdifall pga skade ikke erstattes. Selv om man er uten skyld i en kollisjon, så vil man altså lide økonomisk tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig kjøper aldri bil som har kollidert tidligere, pga at den da som regel ikke er like sikker som før.

En bil som har kræsjet tidligere er på en måte mykere og blir mer skadet ved neste kollisjon.

Vet ikke om dette er sant, bare noe jeg har hørt bilmekanikere si til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må vi definere kollisjonskadet. 50.000 er egentlig ikke nødvendigvis store skadene på en bil, om det bare er snakk om karosseri som feks dører, støtfangere og panser, så har det egentlig ikke så fryktelig mye å si, så lenge visse punkt oppfylles under reparasjonen.

Om det er snakk om indre kaross-skader eller rammeskader, da er det straks andre boller. En Audi hvor man har rettet på chassis er rett og slett søppel.

Når det gjelder Audi A4 så er reparasjon av dører en litt kritisk greie, siden justeringen av dem er hell and faenskap. Hvis dette ikke er gjort pinlig nøyaktig så kommer du til å ergre deg grønn hver eneste dag og gang du skal inn og ut av bilen. Det er lett for at du må forsøke flere ganger for å få dørene til å smekke ordentlig igjen. Sånn kan man si at det greit nok er på mange andre biler og, men det å skifte dører på Audi er alltid hakket mer verre enn andre merker.

Når det gjelder karosseriskader i paneler og sånt, så er det viktig å sjekke at reparasjonen ikke kun består i å fylle i en masse bodyfiller og så lakke over.

Bottomline når en bil har en slik skadehistorie er at du tar en tur innom NAF og får en bruktbiltest. Det kan spare deg en god del siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...