Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Hei! :-)

Noen som har gjort feil i søknaden til lånekassen?

Jeg fant ikke ut hvilke skole jeg ville starte på før i slutten av august, så jeg søkte om fult stipend og et begrenset lån og skrev inn hvor mye jeg ville ha, noe som var feil. skulle ha krysset av for fullt stipend og fullt lån. jeg fikk svar for et par dager siden, og der var det ikke mye skolepenger nei.

Så må jeg virkelig vente 8 nye uker på pengene? eller går det fortere i oktober?

Noen flere som har vært i samme båt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok vente i 8 uker hvis du må sende inn ny søknad og de må behandle søknaden din på nytt ja. Der er det ingen vei utenom! Synd men sant. Det hjelper heller ikke å ringe dem å mase ;)

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Sikker på det? Jeg "skjønner" at det tar lenger tid å få søknaden sin behandlet rundt skolestart, men det kan da ikke være så mange som sender inn søknader i midten av oktober? så da bør det jo gå fortere?

Skrevet
Sikker på det? Jeg "skjønner" at det tar lenger tid å få søknaden sin behandlet rundt skolestart, men det kan da ikke være så mange som sender inn søknader i midten av oktober? så da bør det jo gå fortere?

Det kan hende at det går fortere enn 8 uker ja, men det skal du ikke stole blindt på.. Jeg snakket med lånekassa i forigårs, da fikk jeg høre at pågangen var kraftig stor (og det merket jeg jo på telefonkøen også) så de har nok å gjøre for tiden.

Jeg håper ivertfall at jeg får mine penger snart, men etter råd fra dem så var det bare å sette seg ned å vente! ;)

Det kan være veldig frustrerende, men det er bedre enn å gå å håpe at de kommer tidligere enn de egentlig gjør. Håper det ordner seg!

Skrevet

Det kan ta opptil åtte uker, men det kan også ta to dagers behandlingstid, sånn som det gjorde med meg, selv om jeg søkte da veldig mange andre søkte. Umulig å vite på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...