Gå til innhold

Fort Slitn :/

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir så fort trøtt å slitn å jeg aner ikke hva det kommer av! Fortalt dette til legen min før, å de sa "du har litt lave verdier" Noe jeg ikke aner hva betyr! Men jeg hadde nok av jern!

Har et vanvittig behov for søvn å blir slitn fort! Fysikken min er bra. Jeg er høy og slank, spiser godt, å har trent en del noen år ( Ikke det siste året)

Noen som har noen gode råd? Vil være opplagt :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har lavt stoffskifte. Det er noe dritt så lenge det er umedisinert.

Fryser du mye?

Skrevet

Det glemte jeg å si! Soffskifte mitt var også greit :/ Skjønner ikke hva det kan være! Jeg kan sove over 13t i strekk uten problem :(

Skrevet

Bestill ny time hos legen og spør hva det betyr. Gå aldri fra legen uten å ha fått forklart det du lurer på.

Min første tanke er lavt jernlager, men det er det jo ikke.

Skrevet

Ja jeg har time igjen snart! Bare redd for at jeg ikke skal få svar da heller! Eller noe sånn som alt er Ok! Spis tran :P ( Noe som ikke har hjulpet) Dette bekymrer meg veldig! Jeg er egentlig en sprek jente på 21 år! Har hatt dette i vell to år nå :(

Skrevet

Du må spørre hva de mener med resultatene dine, det må være noen svar på hvorfor du blir så fort sliten og trøtt

Gjest gjest med tretthet
Skrevet

Jeg har det akkurat slik som TS her. Jeg får heller aldri noe svar på hvorfor fra legen! og prøvene jeg har tatt er fine! Jeg føler at jeg aldri er ordentlig våken! Og kan fint sove 13 timer i strekk jeg også! Har vært slik i allefall det siste året!

Reaksjonsevnen min er litt treg! Og jeg må sove ei stund på sofaen hver ettermiddag i tillegg til nattesøvnen min! :s Jeg er ute å går tur 1 time nesten hver eneste dag!

Skrevet

Det høres jo ut som det er noe underliggende som er galt og som du trenger å ta fat i. Men, for å føle seg mere uthvilt er det en genial ny metode som heter brainwave entrainment. Det innebærer at man bruker musikk med visse ultra lave eller høye frekvenser man ikke kan høre bevist som geleider hjernen inn i ønskede tilstander. Under dyp søvn eller i meditasjon er hjernen hjerne nede på det som kalles theta og delta nivå. Med denne teknikken som kan man uten egen innsats komme like dypt og det gir en dyyyyp hvile som igjen gir energi. Søk på nettet og les litt om det er mitt tips, men for all del sjekk videre hva det er som i utgangspunktet er galt. Ett eller annet må det jo være.

Skrevet

Du kan ikke ha for lite folinsyre/folat/folsyre (mange navn på en ting!) i kroppen, da? Folsyremangel gir nesten de samme symptomene som jernmangel, pluss at de hindrer celledeling slik at f.eks de røde blodlegemene ikke reproduserer seg så ofte som de skal, noe som ender med at kroppen får for lite oksygen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...