Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi har brystpanel på soverommet, som vi syntes er forferdelig stygt. Tør ikke å ta den av, da jeg ikke har peiling på hva som befinner seg under. Men har fått en ide; male den sort, og male veggen over hvit. :overrasket:

Tror dere det kan bli bra? :klø:

Er litt usikker på hvilken farge jeg skal male døra i, og listene. Gulvlistene skal være sorte, men hva med taklistene? Og døra...

Jeg tror det kan bli litt kult med sorte taklister, og vil egentlig ha sort på døra også, men tror ikke det vil passe like godt fra andre siden av døra, for i gangen der har vi allerede en lik hvit dør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det kan bli en veldig "hard" kontrast som kan få det til å føles/se ut som det er veldig lavt under taket, men det er selvfølgelig vanskelig å si uten å ha sett rommet.

Når det gjelder brystningspanel av nyere dato, så gjennomførte jeg følgende test med stort hell her før jeg fjernet den (Jeg visste heller ikke hva som var bak...); jeg tok ganske enkelt et brekkjern og løsnet panelet et par steder mens jeg lyste med en liten lykt. Det viste seg at panelet var spikret/skrudd fast til sist, så jeg rev den ganske enkelt ned og sparklet alle hullene før jeg malte.

Skrevet

Når det er brystpanel, bør alltid vegg og brystpanel males i samme farge for å slippe at det bryter med hverandre.

Men nå ville jeg aldri malt med sort i det hele tatt, så det kommer sikkert an på hva slags smak man har.

Skrevet

Jeg synes sort og hvitt sammen er kjempefint, men ikke overdriv.

La taklister og dør være hvite. Tror kanskje jeg hadde hatt hvite gulvlister også, men der er jeg ikke helt sikker.

Skrevet

Heia,jeg har brystpanel i leil jeg keier.Jeg malte veggen i samme farge syntes det er finest!Ja,sorte lister, tror også det blir litt vel "hardt".

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg tror det blir veldig kult jeg ;) Og tror kommer til å gjøre det. :sjenert: Men jeg liker kontraster veldig godt. Ang spørsmålet mitt, kommer jeg nok til å la taklistene være hvite, nettopp for at rommet ikke skal virke lavt under taket. Jeg tror også jeg vil ha dørlistene sorte, men døra hvit. Tar nok et par mnd før vi får satt igang. Men skal se om jeg får lagt ut bilde :jepp:

Skrevet
Jeg tror det blir veldig kult jeg ;) Og tror kommer til å gjøre det. :sjenert: Men jeg liker kontraster veldig godt. Ang spørsmålet mitt, kommer jeg nok til å la taklistene være hvite, nettopp for at rommet ikke skal virke lavt under taket. Jeg tror også jeg vil ha dørlistene sorte, men døra hvit. Tar nok et par mnd før vi får satt igang. Men skal se om jeg får lagt ut bilde :jepp:

Smart å droppe sorte taklister. Det blir nødvendigvis ikke virkende lavere under taket med sorte taklister, men det blir en helt feil oppstykking å ha hvitt tak, sorte taklister og hvit vegg.

Jeg er litt usikker på dette med sorte dørlister. Er de hvite i dag? Kan du i såfall vente med å male dem sorte til du ser hvordan det blir med hvite, forutsatt at de er hvite i dag?

Gjest Pupsilure
Skrevet

Nei de er ikke hvite, men ubehandlet tre. Jeg er litt usikker på dørlisten også. Kan selvsagt male alt hvitt først, ettersom døra og området rundt der skal være hvitt, ikke så mye ekstra jobb når jeg først er igang, så ser jeg hvordan det blir. :)

Vi har forresten skyvedørsgarderobe i hvit, med speil på den ene døra, i hvitt med sorte detaljer på. Og en lysekrone i taket. Så jeg tror det kan passe inn i rommet å ha sterke kontraster og svart/hvitt.

Jeg er litt redd for at taket skal se skittent ut med hvite taklister. ender vel med at jeg må male taket også :sukk:

Gleder meg til å starte med dette prosjektet! :jepp: Men først må vi gjøre ferdig det rommet vi holder på med...

Skrevet

...og døra kan du jo male bare på innsida... Trenger ikke male svart både på innsida og utsida.

Skrevet

Når jeg leser beskrivelsen av rommet, så kan det høres ut som det kan bli fint med litt "harde" kontraster. Husk imidlertid på at det finnes like mange farger som kan karakteriseres som svart som det finnes farger som vi oppfatter som hvite. Jeg liker svart og har malt en del møbler i den fargen, men helt ren svart blir sjelden vellykket. En svart farge som oppfattes som svart men som likevel er ganske "myk" er "Yin" (8502-G94Y) fra Jotun. Bare et tips! ;)

Gjest Pupsilure
Skrevet
Når jeg leser beskrivelsen av rommet, så kan det høres ut som det kan bli fint med litt "harde" kontraster. Husk imidlertid på at det finnes like mange farger som kan karakteriseres som svart som det finnes farger som vi oppfatter som hvite. Jeg liker svart og har malt en del møbler i den fargen, men helt ren svart blir sjelden vellykket. En svart farge som oppfattes som svart men som likevel er ganske "myk" er "Yin" (8502-G94Y) fra Jotun. Bare et tips! ;)

Tusen takk for tipset! :jepp: Det skal jeg sjekke ut. Hvitfargen jeg tror jeg skal bruke heter Chi. Er veldig fornøyd med den, da vi har brukt den flere andre steder i leiligheten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...