vilja Skrevet 9. oktober 2008 #1 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ja, ringte til et vetksted i dag, og de skulle ha 750 kroner for kun å gå igjennom bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. oktober 2008 #2 Del Skrevet 9. oktober 2008 EU-kontroll hos NAF koster vel 465 kroner for medlemmer og noe mer for de som ikke er det. De siste gangene har jeg brukt et helt vanlig bilverksted på landsbygda og har vel betalt 600 kroner så vidt jeg husker. Uansett innebærer ikke en EU-kontroll noe annet enn "å gå gjennom bilen" (Og da kun de delene av bilen som direkte relaterer seg til trafikksikkerhet som bremser, understell, bæring, lys etc. Ikke motor og drivverk, som f.eks. girkassse...), så arbeidet som utføres er det samme uansett hva du velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #3 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ikke-merkeverksteder i Oslo øst tar 400-500 kroner. Ihvertfall i vinter, da jeg sjekket. Syns ikke de kan kreve mer, for kontrollen tok bare en halvtime. Her om dagen så jeg et tilbud i avisen (Aften). Husker ikke hvor, men prisen var 250 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg bor på landsbygda i midtnorge. De tar seg betalt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. oktober 2008 #5 Del Skrevet 10. oktober 2008 De tar seg betalt ja Det er desverre ikke gratis å holde seg med et EU-godkjent verksted og dertil tilhørende faglærte bilmekanikere. Enten dere liker det eller ikke, så er faktisk en god, gammeldags faglært bilmekaniker en som, selv på landsbygda, har godt over 200 kr. timen bare i lønn. Skulle gjerne forresten gjerne ha sett den IT-teknikeren som sjekket en PC for alle feil i løpet av en halvtime og fakturerte 4 - 500 kroner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #6 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg betalte 548 kroner for EU kontroll i august - på et helt vanlig bilverksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 11. oktober 2008 #7 Del Skrevet 11. oktober 2008 En EU kontroll koster ut fra hvilken bil man har..... Kopiert fra Naf sine sider: Priser fra kr 465,-. Prisene kan variere avhengig av bitype, drivstofftype, bensin eller diesel m.v. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå