Gå til innhold

Hva koster eu kontroll på bilen?

vilja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

EU-kontroll hos NAF koster vel 465 kroner for medlemmer og noe mer for de som ikke er det. De siste gangene har jeg brukt et helt vanlig bilverksted på landsbygda og har vel betalt 600 kroner så vidt jeg husker. Uansett innebærer ikke en EU-kontroll noe annet enn "å gå gjennom bilen" (Og da kun de delene av bilen som direkte relaterer seg til trafikksikkerhet som bremser, understell, bæring, lys etc. Ikke motor og drivverk, som f.eks. girkassse...), så arbeidet som utføres er det samme uansett hva du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke-merkeverksteder i Oslo øst tar 400-500 kroner. Ihvertfall i vinter, da jeg sjekket. Syns ikke de kan kreve mer, for kontrollen tok bare en halvtime.

Her om dagen så jeg et tilbud i avisen (Aften). Husker ikke hvor, men prisen var 250 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar seg betalt ja

Det er desverre ikke gratis å holde seg med et EU-godkjent verksted og dertil tilhørende faglærte bilmekanikere. Enten dere liker det eller ikke, så er faktisk en god, gammeldags faglært bilmekaniker en som, selv på landsbygda, har godt over 200 kr. timen bare i lønn.

Skulle gjerne forresten gjerne ha sett den IT-teknikeren som sjekket en PC for alle feil i løpet av en halvtime og fakturerte 4 - 500 kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En EU kontroll koster ut fra hvilken bil man har.....

Kopiert fra Naf sine sider:

Priser fra kr 465,-.

Prisene kan variere avhengig av bitype, drivstofftype, bensin eller diesel m.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...